• Ad
  • הלם: קן בלוק נהרג בתאונה
    קן בלוק מהאושיות המוטוריות הבולטות ביותר בעידן הרשתות החברתיות - נהג ראלי, פעלולן, ומי שעמד מאחורי סדרת סרטוני ג'ימקאנה, נהרג בתאונה בזמן שרכב על אופנוע שלג
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הלם בקרב חובבי הרכב: קן בלוק, ללא ספק מהאושיות המוטוריות הכי מפורסמות וססגוניות בעולם, ובוודאי ברחבי הרשת, נהרג לפני מספר שעות (בלילה שבין שני לשלישי לפי שעון ישראל) בהתהפכות של אופנוע שלג שעליו רכב בעת חופשה משפחתית. התאונה התרחשה על מדרון תלול ב'פארק סיטי' שבמחוז ווסאץ' במדינת יוטה, ארצות הברית.

    בלוק, בן 55 במותו, אהב לעסוק בענפי ספורט אקסטרים ולנהוג על כלים מוטוריים שונים. בשנת 2005, בגיל 38, שבו רוב נהגי המרוץ המקצוענים סיימו זה מכבר את הקריירה שלהם, הוא לקח את התחביב הזה קדימה והחל להתחרות באופן מקצועי באליפות הראלי של ארצות הברית, ובהמשך גם במרוצי X Games.

     

     

    בלוק הציג ביצועים לא רעים על המסלול ואף לקח את המקום השני באליפות הראלי האמריקנית בעונות 2006, 2008 ו-2013, אבל כל אלה לא הביאו לו תהילה. לפרסום עולמי משמעותי הוא זכה בזכות סדרת סרטוני ג'ימקאנה  שהוא כיכב בהם וחרכו את הרשת. ב-14 השנים האחרונות צברו הסרטונים האלה יותר ממיליארד צפיות.

    בלוק היה מראשוני העוסקים בתחום המוטורי אשר הבין את הכוח ואת החשיבות של נוכחות ברשת, ואת משמעות התפוצה הויראלית, והוא לקח אותם לשיאים חדשים בתחום המוטורי.

     

     

    קצת קשה להאמין, אבל יוטיוב הוקם רק בשנת 2005, ועד להתפרצותו של בלוק למסך המרצד של המחשב, ומשם בהמשך אל הסמארטפון – רוב הסרטונים הפופולריים שקשורים במכוניות ובמוטוריקה היו מקבצי תאונות שנערכו על ידי חובבים, או סרטונים ביתיים באיכות מזעזעת שבהם כיכבו בעיקר 'רדנקס' שתועדו מבצעים Burn-Out בחניון של וולמארט, קופצים עם ג'יפ או צוללים לשלולית.

    בעזרת חושים חדים ויכולות נהיגה מוכחות, כמו גם בעזרת שליטה בתחומי ספורט אקסטרים כמו סנובורד וסקייטבורד, בלוק הבין שלגולשים חובבי בנזין מגיע משהו טוב ומושקע יותר. באותה תקופה הקים בלוק מותג נעלים בשם  DC SHOES, וכדי לקדם אותו הוא הפיק בשנת 2008 עם חברים מוכשרים את הסרטון "אימוני ג'ימקאנה". בסרטון הזה בלוק "התקשה" לנהוג בקו ישר בזכות ביצועים מעולמות הדריפטינג, הראלי והפעלולים.

     


    סרטון ג'ימקאנה הראשון

     

    ההצלחה הייתה גדולה בהרבה מן הציפיות ושני הסרטונים הראשונים שלו, אשר צולמו במגרשי משחקים בחצר האחורית של ארץ הדוד סם (רציפי נמל, שדה תעופה ישן) זכו לעשרות מיליוני צפיות.

    מפיקי תוכנית הרכב "טופ גיר" נחשפו לתופעת הרשת החדשה והזמינו אותו יחד עם הסובארו שלו להפגין את ביצועיו, ועל הדרך להפחיד את קפטן סלאו – ג'יימס מיי – באחד האייטמים הזכורים לטוב של תוכנית הרכב הבריטית.

     

     

    החשיפה ברשת וב'טופ גיר' הביאו אל בלוק את אנשי פורד שחברו אליו לשיתוף פעולה שנמשך קרוב לעשור. בתקופה זאת הופקו 8 סרטונים בסדרת הג'ימקאנה ובלוק נהג בהם (כמובן) במכוניות מתוצרת פורד, החל בגרסת ראלי של פיאסטה ועד לרכב שנבנה במיוחד עבורו בהשראת הדור הראשון של פורד מוסטנג. בלוק הפגין ביצועי נהיגה מדהימים בשלל אתרים, החל במסלול מרוצים ישן בצרפת, דרך רחובות סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, דובאי ודטרויט ועד לאולפני 'יוניברסל' בהוליווד.

    התקציב ומורכבות ההפקה התעצמו מסרטון לסרטון אבל בלוק הקפיד לבצע כל פעלול במציאות, וכל פריים שהופיע בסרטונים צולם בחיים האמתיים ללא אפקטים מיוחדים או הדמייות מחשב כמו אלה שהפכו לחלק מרבים מסרטי האקשן בימינו.

     

    במהלך השנים בלוק הפיק מספר סרטונים נוספים לא במסגרת סדרת ג'ימקאנה. לנו זכור במיוחד הסרטון שבו הוא לקח את המוסטנג המיוחדת עם 914 כוחות סוס עד הקצה (ומעבר לו) בנתיב מירוץ טיפוס הגבעה המפורסם בעולם  – 'פייקס פיק' שבקולרדו.

     

     

    בחסות פורד בלוק הוסיף להתחרות במספר מסגרות, בהן אליפות העולם בראלי ואליפות העולם בראלי קרוס. עם זאת הוא לא הצליח לבלוט ולהתברג לצמרת העולמית בתחום זה. ההישג הטוב ביותר שלו היה מקום שני באליפות הראלי קרוס ב-2014.

    לאחר סיום השותפות עם פורד, בשנת 2021 בלוק חתם עם יצרנית הרכב אאודי. באוקטובר האחרון נחשף סרטון Electrikhana שבו בלוק עושה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב, הפעם ברחובות לאס וגאס, כשהוא נוהג ברכב חשמלי שנבנה במיוחד עבורו בהשראת האאודי קוואטרו שכיכבה שנים קודם לכן בעידן 'גרופ B' של אליפות העולם בראלי.

     

     

    בלוק גם פרסם ולוג לפרויקט בניה ושיפוץ של אודי קוואטרו יחד עם ביתו הבכורה, בת ה-16, אשר החלה ללכת בדרכו בתחום המוטורי.

    במקביל, חברת Hoonigan של בלוק אחראית למספר סרטונים בכיכובו של חברו הטוב – הנהג והרוכב הווירטואוז טרווויס פסטרנה אשר לקח, למעשה, מבלוק את המושכות עם חלקים 11 ו-12 של סדרת סרטוני ג'ימקאנה.

     

     

    מעל הכל ייזכר קן בלוק בזכות אישיותו החביבה והיכולת שלו להגיע אל קהלים שהם לא בהכרח ה"הארד קור" של חובבי הספורט המוטורי, או חובבי רכב. אין ספק שבעידן הרשתות החברתיות מדובר בכוכב הגדול ביותר בתחום המוטורי, מי שגרם למיליונים רבים בכל קצוות העולם להיחשף ואף להתאהב בתחום. בלוק הותיר אחריו אישה ו-3 ילדים.

    הרשו לנו להזכר בסרטוניו של בלוק.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הלם: קן בלוק נהרג בתאונה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.