• Ad
  • טויוטה והונדה משלמות מחיר בגלל פיגור במעבר לרכב חשמלי
    מחירי טסלה משומשות בארצות הברית צנחו ב-17% מאז חודש יולי ומשך הזמן שהן ממתינות במגרשים של סוחרי הרכב זינק ל-50 ימים לעומת ממוצע ענפי של 38. אלה יכולות להיות בשורות טובות לצרכנים בישראל, בעיקר אם זה יצנן את שוק הספסרות סביב רכב חדש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הירידה במחירי טסלה בישראל רגע לפני סוף שנת 2022, והמלאי הפתאומי שסיים תקופה לא קצרה של המתנה למכוניות חדשות מצד אחד והיצע של משומשות במחירים מופקעים מאידך – לא התרחשו רק בישראל. גם בשוק האמריקני מדווחים על "התפוצצות בועת מחירי הטסלות המשומשות אשר מכבידה על הביקוש למכוניות חדשות" – כפי שהגדירו את זה אנשי סוכנות הידיעות 'רוייטרס'.

     

    לא מצליחים לתקן את הטסלה שלכם? תכנסו למוסך של ג'נרל מוטורס

     

    השאלה המסקרנת היא אם מדובר בהיפוך מגמה ביחס למה שחווינו בארץ בשנתיים האחרונות או אירוע נקודתי, וכל הסימנים כרגע מצביעים על האפשרות הראשונה. אבל נתחיל בעובדות.

    מנתונים שנאספו בשבועות האחרונים בשוק האמריקני עולה שמחירי מכוניות משומשות מתוצרת טסלה יורדים מהר יותר מאלה של מותגי רכב אחרים ומכוניות כאלה גם "מבלות" למשך תקופות ארוכות יותר במגרשי המכירה של סוחרי הרכב. זאת בניגוד מוחלט למציאות שהתקיימה גם מעבר לים, כאשר לקוחות שרכשו מכוניות מתוצרת טסלה יכלו למכר אותן לאנשים אחרים ברווח רגע לאחר קבלתן מפני שכל הזמן נמצאו מי שהייתה להם פחות סבלנות להמתין בתור.

    מגמה זאת התהפכה כבר לפני סוף השנה החולפת כאשר מחירה הממוצע של טסלה 'מודל 3' משומשת בחודש נובמבר צנח בכ-17% מ-67,300 דולר בחודש יולי אל 55,750 דולר "בלבד". גם בכלל שוק המשומשות ניכרה ירידת מחירים ממוצעים אולם זו עמדה עד נובמבר על כ-4%.

    חברת 'אדמונדס' האמריקנית, אשר בין השאר אוספת נתונים אודות שוק הרכב המשומש, דיווחה שמשך הזמן הממוצע של מכונית מתוצרת טסלה אצל סוחרי הרכב בנובמבר היה 50 ימים לעומת הממוצע הענפי שעמד על 38 ימים.
    הספקולציות וההסברים לנתונים האלה רבים, החל מהיפוך המגמה לאחר שבתחילת השנה חל זינוק במחירי הדלק לנוכח פלישת פוטין לאוקראינה – מה שהזניק גם את הביקוש לרכב חשמלי בכלל ולטסלה בפרט, דרך העובדה שטסלה עצמה העלתה מחירים מספר פעמים לאורך השנה ובהמשך השלימה את הבנייה של קווי ייצור חדשים והגבירה את התפוקה ואת האספקות, ועד לירידה במחירי הדלק במקביל לזינוק בשערי הריבית והתחממות התחרות בגזרת הרכב החשמלי.

    העובדה היא שלאורך רוב שנת 2022, ולכל הפחות עד לחודש אוגוסט, כמעט שליש ממכוניות טסלה המשומשות שהוצעו בשוק היו מדגמי 2022, כלומר כאלה שנרכשו על-ידי לקוחות או מתוך כוונה תחילה לעשות סיבוב ולהרוויח רווח קל או כאלה שהתפתו לעשות זאת לנוכח הביקוש בשוק. לפי נתוני אדמונדס יש בשוק גם מכוניות משומשות אחרות מדגמי 2022, אבל הממוצע הענפי הוא כ-5% מכלל המכוניות של כל מותג (ולא 33%).

    כעת, כך מדווחת רוייטרס, כבר קשה מאד עד בלתי אפשרי למכור בארה"ב טסלה במחיר יותר גבוה מזה ששולם תמורתה, ובמקביל גם פוחת הביקוש למכוניות חדשות מתוצרת המותג.

    בארצות הברית כבר מורגש מיתון בעקבות העלאות הריבית, ובפרט בשוק המכוניות המשומשות שנחשב רגיש במיוחד למחיר הכסף ולגמישות האשראי.

    שאלת ה-200,000 שקלים היא האם ההיצע הנרחב יותר והירידה בביקוש בארה"ב ילחצו כלפי מטה את המחירים של רכב חשמלי גם בישראל, או ש"מה שעלה כבר לא יירד?" ייתכן שגם בתחום הזה טסלה עשויה לחולל מהפך צרכני בישראל, מפני שאם היא תתמיד בהפחתות מחירים ובהגדלת היצע היא תאלץ גם יצרניות אחרות לחשב מסלול מחדש ולכל הפחות להרגיע את שוק הספסרות ברכב חדש.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.