• Ad
  • BYD הורידה את הכיתוב 'בנה את חלומותיך' מאחורי המכוניות שהיא משווקת באירופה
    בעקבות בקשת הקהל: יצרנית הרכב הסינית הקשיבה למשוב של המשווקים, העיתונאים והלקוחות שלה באירופה והסירה את הכיתוב המביך. זה התחיל עם 'סיל' ועם 'סיל U' וימשיך גם לדגמים הבאים מתוצרת החברה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רבים סבורים, בטעות, ששמה של יצרנית הרכב הסינית BYD מתאר את ראשי התיבות "בנה את חלומותיך" ("Build Your Dreams"), ממש כמו הסיסמא שמוטבעת על האחוריים של 'Atto 3', 'האן', 'טאנג' ו'דולפין' שנמכרות בישראל. האמת היא ששמה של יצרנית הרכב החשמלי הגדולה ביותר בסין נוצר בכלל בנסיבות (משעשעות) אחרות לגמרי, שאיתן נקנח כאן, אבל קודם לכן החדשות, ועיקרן תחילה.

     

    BYD הורידה את הכיתוב 'בנה את חלומותיך' מאחורי המכוניות שהיא משווקת באירופה

     

    במהלך ההשקה האירופאית של 'סיל' – המשפחתית הגדולה החשמלית החדשה ש-BYD משיקה שם כעת (ובקרוב תגיע גם לישראל) – אפשר היה להבחין שבשונה מן האחוריים של הדגם הסיני, שעל דלת תא המטען שלו מתנוסס הכיתוב "Build Your Dreams", החלק האחורי של 'סיל' האירופאית נקי מכיתוב. האזכור היחיד לשם החברה מתנוסס בצניעות על צדו הימני-תחתון של מכסה תא המטען – שם כתוב 'BYD SEAL' על גרסת הבסיס, או BYD SEAL 3.8 על גרסת ההנעה הכפולה.

    אנחנו אמנם סיפרנו לכם כבר לפני כחודש שזה עומד לקרות, אבל זה היה פרט אחד שאולי הלך לאיבוד בתוך סיפור הרבה יותר גדול. בכל מקרה, כעת זה באמת מתרחש: מנהלי BYD באירופה הורו לאנשי החברה בסין להסיר את הכיתוב הזה מכל המכוניות שישווקו באירופה, וזאת בעקבות ביקורת מקיר לקיר שהם שמעו מן המפיצים שלהם, מעיתונאי רכב וגם מן הלקוחות הראשונים שקיבלו לידיהם מכוניות.

    אחד ממנהלי המוצר של BYD לשוק האירופאי סיפר לי שחלק מן הסוחרים דווקא היו בעד השארת הכיתוב אבל רוב העיתונאים, המשווקים והלקוחות לא אוהבים את הכיתוב וטוענים שהוא ילדותי, מוזר או לא ברור. הסרת הכיתוב, כמו לא מעט שדרוגים ושינויים אחרים שאנשי BYD מבצעים בעקבות הניסיון המעשי שהם צוברים בשווקים השונים – בוצעה במהירות שיא. לדברי מנהל המוצר משך הזמן שחלף מהרגע שבו התקבלה באירופה ההחלטה לבטל את הכיתוב ועד שזה בוצע במפעל על מכוניות שמיועדות לאירופה לא עלה על שלושה חודשים.

     

    BYD הורידה את הכיתוב 'בנה את חלומותיך' מאחורי המכוניות שהיא משווקת באירופה

     

    הסרת הכיתוב גם מן הדגמים האחרים של החברה אפשרית בדיוק באותו אופן, אלא שמכיוון שארבעת הדגמים כבר מתגלגלים על הכבישים, להבדיל מ'סיל' שהוא דגם חדש לגמרי, עדיין קיימת התלבטות אודות המועד שבו זה יבוצע, וזאת מטעמי אחידות.

    עם זאת – בעתיד יוסר הכיתוב "Build Your Dreams" מכל המכוניות שמיוצאות לאירופה. למשל, 'סיל U', הקרוסאובר הקומפקטי ש-BYD תשיק השבוע בתערוכת מינכן ותשלח אלינו, לישראל, בתוך חודשים אחדים, יהיה הדגם השני באירופה שממנו הוסר הכיתוב המיותר.

     

    BYD הורידה את הכיתוב 'בנה את חלומותיך' מאחורי המכוניות שהיא משווקת באירופה

     

    ומה לגבי שם החברה, מה זה בכלל BYD? אז כפי שרבים יודעים, BYD היא בראש ובראשונה יצרנית סוללות, וקצת אחרי שהחברה הזאת הוקמה בעיר שנזן בשנת 1995 היא התמקמה ברחוב 'יאדי' ונקראה 'יאדי אלקטרוניקס', על שם הרחוב הזה.

    מעט לאחר מכן, לקראת השתתפות של החברה בתערוכה חשובה בסין, החליטו מייסדיה לשנות מעט שמה ולהוסיף את האות 'B' לפני ה"יאדי", וזאת כדי שהיא תדורג מוקדם יותר בקטלוג וברשימת המציגים בתערוכה. כך נוצר השם הסיני 'ביאדי' (Biyadi), אשר התגלגל לימים אל BYD. לימים הוצמדה משמעות "מערבית" לראשי התיבות האלה -"Build Your Dreams", ואפילו מייסד החברה, וואנג צ'וואנפו, הרשה לעצמו להתבדח על כך באחד הראיונות איתו וטען שהמשמעות האמיתית של ראשי התיבות היא בעצם "Bring Your Dollars".

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.