• Ad
  • מבוגאטי דיבו ועד לב.מ.וו. M4, מפגש הרכב הנוצץ של פבל ביץ' קליפורניה הוא המקום שבו יצרניות הרכב חושפות את החדשות החמות, והיקרות, שלהן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אם יוצא לכם להפליג מידי פעם בדמיון, ולתהות כמה טובים ונחמדים הם חיי העשירים, אזי הדיווח השנתי על האירוע המוטורי המפואר שנערך מידי אוגוסט ב"חוף החצץ", פבל ביץ' (Pebble Beach) קליפורניה, מעצים את התחושה שהכי טוב להיות צעיר, בריא, עשיר, ובעיקר להיות הבעלים של הרבה מכוניות נחשקות בחניה המקורה שלצד בית גדול.

    מידי שנה, מאז 1950, מתכנסים בחוף שצמוד לאוקינוס השקט בעלי מכוניות ספורט אקזוטיות, מכוניות יוקרה, ומכוניות אספנות נדירות, וחוגגים את החיים היפים באחד האירועים הנחשבים ביותר לא רק עבור אוהבי רכב אלא בקרב האלפיון העליון. במקביל לתצוגת עושר מרהיבה משמש המפגש כהזדמנות להשקות של דגמים חדשים ולמכירות פומביות של מכוניות אספנות נדירות, ואלה כמובן מעצימים את הפסטיבל האקסקלוסיבי.

    יצרניות הרכב משתמשות בפבל ביץ' כפלטפורמה להצגת דגמי קונספט מרהיבים, מהדורות מיוחדות של סדרות ייצור קיימות או השקות בכורה לדגמי ספורט ויוקרה שמשתלבים היטב באווירה, כאלה שבהחלט עשויים להיות הקלאסיקות של האירוע הזה בעוד אי אילו שנים.

    פבל ביץ', כמו אירועים מוטוריים דומים, למשל המפגש באגם קומו שבאיטליה, הופך חשוב לנוכח ירידת קרנן של תערוכות הרכב הגדולות בשנים האחרונות. בהתאם למגמה כלל עולמית ורב תחומית של שימוש בקהילות ממוקדות להפצת מסרים מעדיפות יצרניות הרכב שהחשיפה של הדגמים תושג לא רק לעיני הקהל העשיר והרלבנטי ביותר אלא גם באמצעותו, ועל ידי ההתחככות בו. במפגש הנוכחי, שנפתח בסוף השבוע האחרון, נחשף שפע דגמים שגורמים גם לעשירים המופלגים ביותר להתלבט כמו ילדים בחנות צעצועים.

     

    בוגאטי דיבו

    הכוכבת הגדולה של פבל ביץ' השנה היא בוגאטי דיבו (Divo), גרסת-על מכוונת למסלול על בסיס ה'שירון', ובהתאם למסורת השמות של בוגאטי היא נקראת על שם נהג המירוצים הצרפתי אלברט דיבו שניצח פעמיים, בשנות ה-20 של המאה הקודמת, את מרוץ טארגה פלוריו המפורסם. בוגאטי תייצר רק 40 יחידות של 'דיבו', ורובן כבר נמכרו מראש במחיר של חמישה מליון אירו ליחידה. לא נורא, גם לעשירי פבל ביץ' מגיע לפנטז.

    לדיבו יש חזית שונה מעט מזאת של שירון, ויש לה שלל כנפונים ומדפים אקטיביים שמשפרים את היעילות האווירודינמית. לדברי אנשי בוגטי כך מוגבר כח ההצמדה שלה ב-90 ק"ג ביחס לשירון ומתאפשר לה להשיג עומס פניה מרבי של 1.6G.

    מנוע ה-W16, שמוגדש באמצעות ארבעה מגדשי טורבו מספק 1500 כ"ס ו"דיאטה" שכללה חלקים שבנויים מסיבי פחמן וטיטניום השילה 35 ק"ג ממשקל המכונית. דיבו ככל הנראה מאיצה מהר יותר משירון אבל אנשי בוגאטי חלקו איתנו רק את המהירות המרבית שלה, שמוגבלת ל-380 קמ"ש.

     

    אאודי PB18 E-Tron קונספט

    המכונית הזאת מוגדרת אמנם כמכונית תצוגה אבל אנחנו נמצאים בעיצומו של מירוץ אל המכונית החשמלית ולכן לא ירחק היום שבו תוצג מכונית-על חשמלית באולמות התצוגה של אאודי.

    PB18, ששמה נגזר ממקום הצגתה, שונה מכל דגמי ה-E-Tron שאאודי הציגה עד היום, וזאת בגלל שקווי המתאר שלה הרבה יותר ראדיקלים והצללית שלה נמוכה מאד (גובהה 115 ס"מ בלבד). המכונית דמוית האצ'בק והחלק האחורי של הגג, שמסוכך על השמשה האחורית, הוא ספויילר דינמי עצום מממדים אשר נפתח בהתאם לצורך.

     

     

    חידוש גדול נמצא בתא הנוסעים: אפשר לשנות את מיקום יחידת השעונים והצגים של הנהג ולהזיז אותה מצד שמאל, במצב רגיל, אל מרכז הקוקפיט על חשבון מושב הנוסע, וכך לספק לנהג תנוחת נהיגה של מכונית מסלול חד מושבית. שינוי מיקום כזה מתאפשר רק מפני שההגה והדוושות הם רכיבים חשמליים ואין קשר מכאני בינם לבין המכלולים שהם מפעילים.

    שלושה מנועים חשמליים מניעים את PB18 – אחד מלפנים ושנים מאחור, וההספק הכולל שלהם הוא 500 קילוואט (670 כ"ס). כאשר הכח הזה לא מספיק, ונדרש קצת יותר "מיץ", אפשר לחלוב מהם 70 קילוואט (93 כ"ס) נוספים. את אנרגיה הנדרשת אגורה בסוללה מקוררת נוזל בקיבולת של 93 קילוואט, ולטענת אנשי אאודי היא מספקת טווח נסיעה מרבי של כמעט 500 ק"מ. לנו נשמע שזהו טווח קצת בדיוני כשמדובר במכונית שמאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך שתי שניות בלבד. לטענת אאודי, וגם זאת נשמעת מאד אופטימית, אפשר לטעון את הסוללה הזאת תוך רבע שעה כאשר עושים שימוש בעמדת טעינה במתח גבוה של 800 וולט.

     

    פרארי 488 פיסטה ספיידר

    פרארי חשפה לראשונה גרסת ספיידר ל-488 פיסטה, שנחשפה בחורף האחרון. פיסטה היא גרסה קיצונית ומופחתת משקל של 488GTB הסטנדרטית, וחשיבותה הסמלית של פיסטה ספידר היא שזהו הדגם הפתוח ה-50 במספר בתולדות פרארי.

    גם גרסת הספיידר של פיסטה, כמו המכונית הסגורה, מונעת באמצעות מנוע V8 כפול מגדשים שמספק 720 כ"ס, והודות לשפע של חלקים שעשויים מסיבי פחמן (כולל גג קשיח פריק), ואבזור מינימלי בתא הנוסעים, משקל המכונית הוא 1,380 ק"ג, 40 ק"ג פחות מאשר 488 ספיידר סטנדרטית.

    הביצועים מעט יותר טובים: תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 2.85 שניות במקום 3 שניות בגרסה הרגילה, ומהירות מרבית שעלתה מ-325 ל-340 קמ"ש. תג מחיר לא פורסם אבל צפוי להיות גבוה מזה של 488 פיסטה סגורה, שמחירה בישראל 3 מליון ש"ח.

     

    ב.מ.וו Z4

    בהשוואה למכוניות אחרות שמוצגות בפבל ביץ', ב.מ.וו Z4 החדשה יכולה להיחשב לעממית למדי. עדיין, הבווארים בחרו לערוך את הבכורה לדור החדש של הרודסטר שלהם דווקא שם, לפני חשיפתה הרשמית והמלאה בתערוכת פריז הקרובה.

    Z4 החדשה בנויה על פלטפורמה חדשה לחלוטין שמשמשת גם את טויוטה 'סופרה' החדשה. העיצוב לא פורץ דרך, מזוהה במבט ראשון עם הקו העדכני של ב.מ.וו ודומה למדי לסדרה 8 החדשה, והפרופורציות קלאסיות – עם חרטום ארוך, סרח עודף קצר מלפנים וזנב קצרצר מאחור. בשורה לא פחות מעניינת היא שבדור החדש מוותרת Z4 על גג קשיח מתקפל וכבד לטובת גג בד קלאסי.

    אנשי ב.מ.וו קימצו בפרטים טכניים, אבל ציינו שכמו ברוב הדגמים שלהם מאז ומעולם גם עם המכונית הזאת הם הקפידו על חלוקת משקל מאוזנת של 50:50 בין הסרנים. מהדורה ראשונה של המכונית תוצע עם מנוע שישה צילינדרים טורי קלאסי של ב.מ.וו, בנפח 3.0 ליטר, והגדשת הטורבו הלא קלאסית שלו מאפשרת לו לספק 340 כ"ס. גרסאות פחות חזקות, ומאידך גם גרסת M אמיתית, יתווספו בעתיד.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יפים ועשירים: חגיגת מוטוריקה אקזוטית בפבל ביץ' קליפורניה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.