• Ad
  • פרארי תציג בתערוכת ז'נבה את ה-488 פיסטה, היורשת של 458 ספציאלה, ופורשה תחשוף את הגרסה המעודכנת של ה-GT3RS. בתפריט: יותר סוסים, יותר אחיזה ופחות משקל. בקרוב גם בישראל - 1.8 מיליון שקלים לפורשה ו-3 מיליון לפרארי.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מכוניות הן כלי מאוד רבגוני ומתכנניהן חייבים לעשות לא פעם לא מעט פשרות כדי להתאים אותן לתנאי שימוש שונים. אפילו במכוניות על ספורטיביות, אשר לכאורה אמורות להיות ממוקדות ביכולות הדינמיות ובמנוע העוצמתי, המתכננים צריכים לקחת בחשבון שעדיין צריך להציג גם נוחות נסיעה מתקבלת על הדעת, אבזור שתואם לתג המחיר, אופציה לשימוש יומיומי מסוים כמו למשל יכולת לתנועה בכרך האורבני הכולל תנועה צפופה, מהירות זחילה, באמפרים ועוד שהרי גם מרבית הרוכשים של המכוניות הללו בסופו של דבר נוהגים בהן יותר קילומטרים בקצב ובסגנון מנהלי מאשר בפול גז על קצה.

    עם זאת, יש גם קומץ של לקוחות מאוד ממוקדים שרוצים לוותר על הנוחות, על האבזור ועל האופציה לשימוש מגוון על מנת לקבל כלי ממוקד מטרה, חד ומהיר ככל הניתן.

    עוד ב-TheCar: 
    70 שנות קסם: התערוכה שנכנסת לפרארי מתחת לעור 
    מתאהב בה כל יום מחדש: הקנדי שנהג מעל למיליון קילומטרים בפורשה 911 טורבו שלו 
    מקלארן חושפת את "סנה" – הייפר קאר על שמו של נהג המרוצים האגדי

    יצרני רכבי הספורט זיהו לפני כמה שנים את הנישה הזו וחלקם מציעים גרסאות הארד קור שאמנם כוללות רישוי לכביש אך מיועדות להרשים בראש ובראשונה על מסלול המרוצים. לקראת תערוכת ז'נבה בחודש הבא פרארי ופורשה חושפות את גרסאות ההארד קור העדכניות שלהן.

    פרארי תציג בז'נבה את ה-488 פיסטה (מסלול באיטלקית) – ממשיכת דרכן של 360 סטרדלה, 430 סקודריה ו-458 ספציאלה. הפיסטה קלה בכ-90 קילוגרם מה-488 וחזקה ממנה ב-50 כ"ס וכעת מנוע הוי 8 כפול המגדשים בנפח 3.9 ליטרים מפיק לא פחות מ-711 כ"ס ומציג מומנט של 78 קג"מ.
    המנוע המחוזק תורם לביצועים משופרים ולקיצוץ מרשים בזמן המאוץ הקלאסי למהירות תלת ספרתית שימשך 2.85 שניות, 200 קמ"ש יופיעו על המד כעבור 7.6 שניות והמהירות המרבית תעמוד על 340 קמ"ש.

    כמו כן הפיסטה מצוידת במערכת מתלים משופרת עם מערכת אלקטרונית מתקדמת השולטת במהירות בזק על יכולת הספיגה של כל בולם בנפרד. בנוסף, גרסת הקיצון מצוידת בגרסה קרבית של מערכת בקרת היציבות המפורסמת של פרארי.

    מבחינה ויזואלית הפיסטה כוללת כונס גדול יותר בחזית, ספוילר בולט מאחור ופגוש אחורי עם דיפיוזר מסיבי שלהם, מעבר לאפקט הויזואלי, תרומה משמעותית לשיפור יכולת ההצמדה של הרכב לאספלט שלטענת פרארי השתפרה בכ-20 אחוזים.

    הפיסטה תגיע כשהיא מעוטרת בפסי מרוץ מהפגוש הקדמי, דרך הגג ועד לספוילר האחורי. תא הנוסעים כולל מראה קרבי יותר עם מושבי רקליינר וחגורות מרוץ.

    פורשה תביא לז'נבה את ה- GT3 RS מתוחת הפנים שהיא גרסת הארד קור של ה-GT3 הקיצונית כשלעצמה.

    בלב ה-RS מנוע בוקסר 6 צילינדרים אטמוספרי מחוזק בנפח 4.0 ליטר המפיק 520 כ"ס (20 יותר מבעבר) המחובר לתיבת PDK אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה שמאפשרים לרשום 3.2 שניות בדרך ל-100 ו-312 קמ"ש מרבים.

    כמו כן בפורשה מדווחים על מתלים קשיחים יותר וסרן אחורי עם היגוי פסיבי.

    מבחינה ויזואלית ה-RS כוללת פגוש קדמי אגרסיבי יותר, חצאיות צד, צמד פתחי איוורור על המכסה הקדמי לטובת קירור הבלמים, מסיטי אוויר וספוילר אחורי ענק ולטענת פורשה בזכות שינויים אלו ה-RS מציגה יכולת הצמדה לאספלט כפולה משל GT3 ה"רגילה" במהירות של מעל 200 קמ"ש.

    תא הנוסעים מציג אף הוא עיצוב ממוקד מטרה עם דיפוני דלתות קלי משקל ומושבי באקט מסיבי פחמן וריפוד אלקנטרה.

    לקוחות שירצו להפחית את  משקל ה-RS שלהם אפילו יותר יוכלו לעשות דיאטה או לרכוש את חבילת Weissach הכוללת מוטות מייצבים וגג עשויים מסיבי פחמן וחישוקים מסגסוגת מגנזיום קלה במיוחד.

    לקוחות שמעוניינים להתחרות עם הרכב במרוצי חובבים יוכלו לקבל ללא תוספת עלות את חבילת Clubsport הכוללת קשת התהפכות תקנית, חגורות מרוץ עם 6 נקודות עיגון, מטף כיבוי ומתג בולט לניתוק המצבר במצב חירום.

    עד לאחרונה לא היה הרבה מה לעשות עם מכוניות כמו ה-GT3RS והפרארי פיסטה כאן במחוזותינו, אבל בחצי השנה האחרונה משהו השתנה וכשברקע שלל ימי מסלול במחירים שווים לכל נפש לאחר פתיחת המסלול בפצאל ולקראת פתיחה קרובה של המסלול בערד ובהמשך המסלול הגדול בשדה תימן, אם יש לכם חוסר באדרנלין, חיבה עזה למהירות ועודף כבד של מזומנים (1.8 מיליון שקל במקרה של הפורשה ו-3 מיליון בעבור הפרארי) בהחלט היינו ממליצים לשקול את אחת מצמד המכוניות המדהימות הללו.

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הארד קור במיליונים: פרארי ופורשה מציגות את "מכוניות יום המסלול" האולטימטיביות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.