• Ad
  • מכונית הספורט-קופה האייקונית של טויוטה חוזרת אחרי 16 שנות היעדרות ותוצג בתערוכת ז'נבה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    16 שנים אחרי שעזבה אותנו ואחרי אין ספור דיווחים ושמועות על חזרתה, ב-6 במרץ השנה זה יקרה באופן רשמי כשטויוטה תחשוף בתערוכת ז'נבה דור חדש לסופרה – מכונית הקופה של החברה שיוצרה בין 1978 ל-2002 וצברה בשנים האחרונות מעמד אייקוני בזכות הופעתה בסדרת סרטי "מהיר ועצבני" והביקושים הגבוהים לה בקרב חובבי הדריפטים.

    בשלב זה טויוטה מפרסמת רק תמונה רשמית בודדת של צללית הסופרה החדשה מזווית אחורית וממנה קשה ללמוד יותר מדי על העיצוב של הדור החדש,אך מהמעט שניתן לראות נראה שהסופרה החדשה תציג קימורים תפוחים בהשראת הדור האחרון של הדגם משנות ה-90' ותגיע עם כנף אחורית ממש גדולה שספק אם תהיה רלוונטית לכל הגרסאות.

    עוד ב-TheCar:
    "מהיר ועצבני" עכשיו בהופעה חיה
    טויוטה מציגה סדרת דגמים ספורטיביים חדשה 

    טויוטה תתחרה במרצדס AMG ובב.מ.וו M

    מעבר לעובדה כי הסופרה החדשה תגיע במבנה קופה לא ידועים יותר מדי פרטים רשמיים במיוחד בכל מה שנוגע ליחידת ההנעה שתצטרך להיכנס לנעלים העצומות של מנוע ה-2JZ כפול המגדשים האגדי שהניע את הסופרה האחרונה בדורה הרביעי ונחשב לאחד המנועים המבוקשים ביותר בקרב משפרים מאז ומעולם ומהסיבות המרכזיות להפיכתה למבוקשת וליקרה כל כך בקרב אספני רכב (סופרות מהשנים הללו מחליפות ידיים במחיר שבין 40-80 אלף דולרים).

    סופרה משנות ה-90'

    שלושת הדורות הראשונים של הסופרה נחשבים להרבה פחות מבוקשים ולמרות שהדור השלישי כלל גרסת טורבו חזקה למדי מכוניות מהשניים הללו מחליפות ידיים בעבור אלפי דולרים בודדים בלבד.

    תמונות ונתונים שפורסמו היום בפורום חובבי סופרות כוללים צילומים מפורטים בהרבה מתוך מגזין Best Car היפני של החודש הבא במה שלטענתם הן תמונות ונתונים של גרסת הייצור הסופית של הסופרה שדלפו והגיעו לידי המגזין.

    אם המקורות של המגזין הם אכן מהימנים, הסופרה החדשה תציג דמיון בולט לדגם הקונספט FT1  מ-2015 ותהיה קצרה וקלה מהסופרה משנות ה-90'.

    כמו כן, כך על פי מה שפורסם במגזין היפני, היא תהיה מצוידת במנוע 6 צילינדרים בטור כפול גל זיזים בנפח 3.0 ליטרים ממש כמו ה-2JZ האגדי, אך בניגוד אליו הוא לא יכלול צמד מגדשי טורבו ויחידת ההנעה כולה, המנוע ותיבת ההילוכים האוטומטית עם 8 יחסי העברה, יבוססו על רכיבים מתוצרת ב.מ.וו (שגם לה יש מנועי 6 צילינדרים בטור מפורסמים בנפח 3.0 ליטרים) שישמשו ככל הנראה גם את הדור הבא של ה-Z4.

    על אף שנתון ההספק של  340 כ"ס לא מעורר השתאות בוודאי לא בסטנדרטים של 2018, הסופרה אמורה להשלים את המאוץ הקלאסי למהירות תלת ספרתית בתוך 3.8 שניות קצרות – נתון מרשים המציב אותה בליגה של מכוניות כמו פורשה 911  קאררה 4 חדשה.

    בטויוטה מסרבים לאשר, להכחיש או בכלל להתייחס לתמונות ולנתונים שדלפו ומאחר שגם אם מה שפורסם מדויק עדיין שאלות רבות נותרו ללא מענה נאלץ לכסוס ציפורניים עוד זמן מה, עד לחשיפה הרשמית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אפשר להתחיל את הספירה לאחור: הסופרה חוזרת בעוד 3 שבועות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.