• Ad
  • המכירות הנמוכות של טויוטה לנד קרוזר בארה"ב מובילות את טויוטה להפסקת השיווק שלו שם. האם טויוטה תוותר על אחד מרכבי השטח הטובים בעולם?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דווקא כאשר פורד גילתה מחדש את עולם הג'יפאים ונהיגת השטח, עם ברונקו החדש, מתרבים הדיווחים בארצות הברית לפיהם טויוטה מתכוונת להפסיק את השיווק של אחד ה"ג'יפים" האמיתיים הטובים והמפורסמים בעולם – 'לנד קרוזר'.

     

     

    הסיבה: למרות שלנד קרוזר הוא כלי קשיח, אמין ובעל יכולות גבוהות – רכב השטח המחוספס הזה בקושי מופיע בטבלת המכירות של טויוטה בארצות הברית. מי שחולל מחדש את השמועות האלה הוא אריק סרג'נט, מנכ"ל אחת הסוכנויות של טויוטה באינדיאנפוליס, בירת אינדיאנה שבארה"ב, בפוסט שהעלה באחד האתרים האמריקנים ולאחר מכן מחק אותו.

    טויוטה טרם אישרה רשמית את הדיווח, אבל לא מיותר להזכיר שהדור הנוכחי של לנד קרוזר הושק כבר לפני כ-12 שנים ומאז קיבל רק מתיחות פנים קטנות ולא משמעותיות. אם לא די בכך – לנד קרוזר הוא אחד הכלים היקרים יותר של טויוטה בעידן שבו השוק "מפוצץ" בעשרות רבות של דגמים דמויי ג'יפ, וכאשר המגמה השלטת (לאו דווקא באמריקה) היא מעבר לרכב חשמלי. לנד קרוזר אמנם עושה אחלה עבודה בשטח, אבל בחיי היום יום שלו זה כלי כבד ומגושם, כלומר צרכן גדול של אנרגיה וזללן דלק.

    לנד קרוזר הוא אחד המותגים הידועים והוותיקים של טויוטה, ובמהלך 65 השנים מאז השקתו נמכרו ממנו יותר מעשרה מיליון יחידות. עם זאת, חלק מן הגרסאות שלו בארה"ב עולות כמעט 90 אלף דולר, וזה, איך לומר, לא זול ביחס לאופציות מפנקות יותר של מותגי יוקרה שונים.
    שאלת מיליון הדולר היא אם טויוטה תותיר חלל גדול בליבם של חובבי השטח, או שהיא עובדת כבר על מחליף לדור הנוכחי של לנד קרוזר, והתשובה ככל הנראה היא אפשרות ב'. צריך לזכור שלנד קרוזר ונגזרותיו נמכרים היטב בשני שווקים בעלי אופי הפוך: במדינות שבהן כסף לא מהווה בעיה – למשל בנסיכויות הנפט העשירות, ומאידך במחוזות נידחים שבהן אין מספיק דרכים סלולות אבל יש לא מעט נוסעים, ובעיקר תיירי שטח.

    נכון, הסלחנות העולמית כלפי מנועי V8 גדולי נפח, או אפילו V6 חסונים, הולכת ופגה, מה שאומר שהיפנים ניצבו בפני השאלה אם לתכנן לנד קרוזר חשמלי או להשקיע בדור נוסף של לנד קרוזר עם מנועי בעירה פנימית, אבל נראה שהפתרון שלהם היה אי שם באמצע. על פי דיווחים שונים טויוטה כבר השלימה פיתוח של דור חדש ללנד קרוזר, ואף תכננה להשיק אותו השנה, ביולי-אוגוסט 2020, אך דחתה את ההשקה לרבעון הראשון של השנה הבאה. לפי דיווחים אלה הדור החדש יהיה אמנם כלי שטח אמיתי – כלומר עם מרכב שבנוי על גבי שילדה נפרדת, אבל לא בדרך שמוכרת לנו כיום, אלא באופן שמתבסס על גרסה ייעודית, "F",  של פלטפורמת המונוקוק TNGA אשר מהווה בסיס לדור החדש של רוב דגמי טויוטה.

     

     

    הדור הבא אמור לזנוח את מנועי הטורבו-בנזין וטורבו-דיזל הגדולים ולקבל במקומם מנועי טורבו בנזין (3.5 ליטר) וטורבו דיזל (3.3 ליטר) בתצורת V6, חלקם עם גרסאות היברידיות – קלות ונטענות – של מנוע הטורבו דיזל. פלטפורמת TNGA-F אמורה להיות קלה משמעותית מזו הנוכחית ולהוות בסיס לדור הבא של הטנדר 'טונדרה' באמריקה, ו'היילקס' במזרח הרחוק ובישראל. זאת לא פלטפורמה שתוכננה להכיל הנעה חשמלית טהורה, ויש מצב שג'יפאים אמיתיים יעקמו את האף אם יתברר שהיא פחות קשוחה מזו שהורגלנו אליה, אבל היא בוודאי תוכל "לסגור את הפער" עד שטויוטה תשיק פלטפורמה חשמלית טהורה ותתאים אותה גם לנהיגת שטח.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    היה שלום טויוטה לנד קרוזר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.