• Ad
  • הידעתם? נהיגה במצב של התייבשות, אפילו קלה, מסוכנת כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול

    מחקר שנערך באירופה קובע כי התייבשות, אפילו קלה ולכאורה לא מורגשת, משפיעה באופן דרמטי על ביצועי הנהיגה ומסוכנת כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול. יצרנית הרכב ניסאן מציעה פתרון מעניין לבעיה ואנחנו פשוט ממליצים לשתות משהו לפני שאתם אוחזים בהגה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נראה שלכולם ברור היום שנהיגה תחת השפעת אלכוהול היא מסוכנות מאוד ואנחנו מקווים שכולם גם כבר הפנימו, וחשוב מכך גם מיישמים בפועל, שהתעסקות בסמארטפון בזמן נהיגה היא קטלנית לא פחות, אבל האם ידעתם שגם למצב של התייבשות יש השפעה של ממש על ביצועי הנהיגה שלכם?

    מחקר שנערך באירופה מגלה שנהגים שמבחינה רפואית נחשבו ל"מיובשים" עשו פי 2 יותר טעויות בעת נהיגה על הכביש, ממש כמו אנשים עם תכולת אלכוהול בדם של 0.08% שמוגדרת כבר כשכרות.

    עוד ב-TheCar: 
    צפו: משחק הכיסאות ממסיבת הכיתה מול סימולטור נהיגה משוכלל 
    סיאט בעקבות ניסאן: חשפה את "ארונה" שיתחרה ב"ג'וק" 
    חברת ביטוח תפצה נהג שיכור שגרם לתאונה וברח משוטרים

    לא מדובר במצבי התייבשות קשים אחרי יום בשמש בלי מים במדבר, אלא במצבים של חוסר שתיה מספקת שמרבית האנשים כלל לא מודעים להם.
    יתרה מזאת, על פי המחקר כשני שלישים מהנהגים ככל לא מסוגלים לחבר בין היותם במצב של התייבשות לכל מיני תסמינים פיזיולוגיים כגון עייפות, סחרחורת וכאבי ראש, אך גם ללא אותם תסמינים פיזיולוגיים המשפיעים באופן ישיר על יכולות הנהיגה, עורכי המחקר טוענים כי גם נהגים שהיו מיובשים וטענו שהם מרגישים בסדר גמור סבלו מתגובות איטיות באופן משמעותי בעת נהיגה.

    בדי ריפוד המזהים התייבשות

    הפתרון המתבקש והפשוט הוא כמובן להתחבר לבקבוק, לא של אלכוהול כמובן, לפני שאתם נכנסים לרכב אבל משום שלמרבית האנשים, בניגוד לספורטאים הבקיאים מאוד בנושאי שמירה על מאזן נוזלים נכון, אין מודעות מספקת לנושא או יכולת מקדימה לזהות מצב של טרום התייבשות, יצרנית הרכב היפנית ניסאן בשילוב עם מותג העיצוב ההולנדי Droog הציגה לאחרונה פתרון מעניין, אם כי מעט משונה, לבעיה.

    מדובר באריגי ריפוד מיוחדים בשם "SOAK" שבתוך הסיבים שלהם יש חומרים מתקדמים היודעים לזהות, דרך הזיעה הנפלטת מהידיים או מהגוף, מצב של התייבשות.

    ניסאן התקינה ריפודים כאלה ברכב הפנאי הקטן שלה ג'וק לצורכי הדגמה במושבים הקדמיים ובגלגל ההגה.
    במצב רגיל המושבים נראים סטנדרטיים לחלוטין אך אם הם מזהים מצב של התייבשות הם משנים באופן זמני את צבעם לצהוב או לכחול ומספקים לנהג התראה ברורה כי עליו לעצור להתרעננות.

    בשלב זה ניסאן לא מתכוונת לשלב את הפיתוח החדש ברכבים בייצור סדרתי ולנו לפחות לא לגמרי ברור מה מידת הדיוק שלו בהתחשב בעובדה שיש אנשים שמזיעים יותר מאחרים, כאלה שכמעט לא מזיעים כלל וכמובן שגם למזג האוויר יש השפעה על הזיעה ובעוד שכאשר מאוד חם בחוץ כמעט כולם מרגישים צמא ושותים (בדרך כלל לא מספיק) לעיתים קרובות לא פעם דווקא במזג אוויר קריר אנשים לא מקפידים לשתות כלל.

    בכל מקרה, כל עוד אנחנו ולא מחשבים אוחזים בהגה ועד שבדים עם חיישני התייבשות יהפכו לסטנדרט הרשו לנו להמליץ לכם פשוט לשתות מים לפני כל נהיגה ולהקפיד לקחת אתכם בקבוק שתיה בכל פעם שאתם יוצאים לדרך.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.