• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    באיחור של כשנה וחצי, מעדכן משרד התחבורה את דרגות הרישיון של רוכבים בהתאם לנהוג באירופה. החל ממחר, בעלי רישיון מדרגת A1 יוכלו לרכוב על אופנועים בעלי הספק של 47.5 כ"ס, במקום 33 כ"ס עד כה

    משרד התחבורה מודיע כי החל ממחר (ג') יחולו שינויים בדרגות הרישיון של רוכבי דו-גלגלי: בעלי רישיון מדרגה A1 יוכלו לרכוב על אופנועים שהספקם מגיע עד 47.5 כ"ס (35 קילו-וואט), במקום 33 כ"ס (25 קילו-וואט) עד כה.

    במשרד התחבורה מגדירים את השינוי כ"בשורה טובה לבעלי רישיון נהיגה לרכב דו-גלגלי", ומסבירים כי ה"סיווג מחדש ברישיון הרכב לפי סוג האופנוע וההספק יעודכן אוטומטית על-ידי משרד התחבורה בימים הקרובים".

    השינוי שמבצע כעת משרד התחבורה בדרגות הרישיון נועד לתקן ליקוי חמור שמקורו עוד בשנת 2006, אז הודיע האיחוד האירופי על כוונתו לבצע רפורמה ברישיונות הנהיגה בשנת 2013. למרות שמשרד התחבורה קיבל הודעה רשמית (ומפורטת) אודות הרפורמה כבר באותה עת, הצליחו פקידי המשרד להיכשל ביישומה. וכך, במקום לשנות את רישיונות הנהיגה בינואר 2013 (כנדרש וכראוי) מתחיל היישום רק כעת.

    במהלך בתקופה שבה המשיך המשרד להנפיק רישיונות שלא על-פי הנהוג באירופה, נוצר מצב שתואר כ"אבסורדי" על-ידי כל העוסקים בתחום: רוכב ישראלי בעל רישיון בדרגת A2 יכול היה לרכוב בישראל על אופנוע בעל מנוע בנפח של 125 סמ"ק, בזמן שבאירופה – עם אותו רישיון בדיוק – אפשר היה לרכוב על אופנוע בנפח 500 סמ"ק.

    בענף הדו-גלגלי ציינו כי הליקוי ביישום דרגות הרישיון השפיע גם על ייבוא האופנועים לישראל, שכן שינוי הדרגות באירופה – שכאמור, תוכנן זמן רב מראש – הביא לשינויים גם בהיצע הדגמים. יצרניות האופנועים החלו בייצור דגמים בעלי הספקים גבוהים יותר, שכמובן התאימו לרישיונות הרוכבים באירופה, אך לא עמדו בדרגות הנהוגות בישראל. וכך, דגמים חדשים, בעלי הספקים גבוהים יותר (ולעתים גם אבזור בטיחות משודרג), נשארו הרחק משוק הרכב המקומי.

    מבולבלים? חכו, זה עוד לא הסוף. במשרד התחבורה אומרים כי "החלפת דרגות רישיון הנהיגה (של רוכבים, ש.ה) מ-A1 ל-A2 על-פי הנהוג באירופה, יתבצע בסבב שינויים נוסף המתוכנן באירופה בעוד כשנתיים". שינוי זה מתייחס ל"החלפה" בשמות של דרגות הרישיון – הדרגה הבסיסית ודרגת הביניים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    החל ממחר: שינויים ברישיונות הנהיגה של רוכבים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.