• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    הונדה מבשרת על מות הקטנוע כפי שאנחנו מכירים אותו

     

    למקרה שמישהו פספס את פעמוני האזעקה – אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכת החשמול של כלי רכב, ונראה שפלח השוק הראשון שעומד להידרס ולהימחק מן המפה הוא זה של קטנועים אוטומטיים עם מנועי בנזין. כבר כעת אין כל היגיון לשלם בישראל בין 12,000 ל-22,000 שקלים תמורת קטנוע אוטומטי עם מנוע בנפח 125 סמ”ק במקום לקנות אופניים חשמליים שעולים פחות מביטוח החובה השנתי של אותו קטנוע.

     

    הונדה מבשרת על מות הקטנוע כפי שאנחנו מכירים אותו

     

    אבל מה יקרה אם יוצעו לנו קטנועים חשמליים איכותיים עם ביצועים דומים לקטנועי הבנזין, ועם תגי מחיר שינועו בין 1,500 ל-4,000 שקלים וביטוח החובה שלהם יהיה זול יותר? האם גם אז יהיה מי שישקול ברצינות לקנות קטנוע 125 סמ”ק ולשלם תמורתו 22,000 שקלים? כנראה שלא.

    בסין, המדינה שמקדימה את רוב מדינות העולם בכל הקשור לעידוד השימוש ברכב חשמלי, פועלות כיום כמה אלפי יצרניות של כלי רכב דו-גלגליים חשמליים והן מעצבות אותם בעיצובים שונים ומשונים – החל באופניים עם מנוע חשמלי קטן, דרך כלים שנראים ממש כמו אופנועים קטנים, וכלה במפלצות מגודלות עם שלושה גלגלים וכלים שנראים כמו ‘ריקשות’ או עגלות ממונעות. המשותף לרוב היצירות הללו הוא תג מחיר נמוך מאד, ודאי ביחס למחירים שמוכרים לנו בישראל.

    הונדה, יצרנית האופנועים הגדולה ביותר בעולם, מכירה בחשיבותם של השוק הסיני – שהוא שוק הרכב הגדול ביותר בעולם, ושל השוק ההודי שמאיים להאפיל עליו בתוך מספר שנים. בשבועיים האחרונים היא השיקה בסין שני קטנועים חשמליים מודרניים עם תגי מחיר מפתים במיוחד, ואלה מצטרפים לחמישה דגמים קודמים של קטנועים חשמליים שהיא מציעה.

     

    הונדה מבשרת על מות הקטנוע כפי שאנחנו מכירים אותו

     

    אופנועי הונדה בסין מיוצרים על-ידי חברת Wuyang-Honda שהיא מיזם משותף בין הונדה היפנית לבין קונצרן הרכב הסיני Guangzhou Automobile שמוכר לנו בישראל בזכות מותג המכוניות GAC. וויאנג הונדה, שכבר כיום היא אחת מיצרניות האופנועים הגדולות ביותר בסין, בונה כעת מפעל ייצור ענק כחלק מתוכנית משותפת עם הונדה שבמסגרתה היא תהיה מרכז הייצוא העולמי הגדול ביותר לאופנועי הונדה. שני הקטנועים החדשים – U-GO ו- ,U-be יימכרו בשלב ראשון בסין ובהודו, אבל לאחר מכן צפויים להיות מיוצאים ל-70 המדינות שאליהן וויאנג מייצאת כיום, וגם לאירופה.

    לדברי אנשי הונדה, U-GO ו- U-beהם קטנועים באיכות גבוהה אשר נבנים בתום מספר שנות מחקר ופיתוח בתחום החשמלי במטרה לכבוש את פלח השוק של כלי רכב עירוניים. לדבריהם – הונדה היא “החברה המובילה בעולם במכירת אופנועים ויש לה יתרון בתחום הדו גלגלי; כאשר מחליפים מנוע במנוע (נותרת) המחויבות של הונדה לבטיחות הנהיגה, והחתירה להנאה מרכיבה זהים לחלוטין”. אנשי החברה ממשיכים ומבטיחים ש”הגנטיקה של הונדה מוטמעת (בכלים החדשים) מבחוץ ומבפנים… בתצורת הרכב, במרכיבי הליבה… במנועים, בבקרים, בסוללות ובמטענים”. במילים אחרות, עוד לפני שדיברנו על המחיר צריך להדגיש שמי שחתומה עליו היא לא אחרת מאשר הונדה.

     

    הונדה מבשרת על מות הקטנוע כפי שאנחנו מכירים אותו

     

    הכלי הקל מבין השניים, אשר אמנם מעוצב כמו קטנוע אבל קרוב יותר מבחינה מעשית לאופניים חשמליים, הוא U-be אשר מוצע עם מנוע בהספק של 350 וואט ושלוש סוללות ליתיום שונות עם תכולות אנרגיה של 15, 20 ו-24 אמפר שעה. למרות תגי מחיר רשמי משעשעים של 1,550, 1,725 או 1,875 שקלים – בהתאם לגודל הסוללה, ומחיר השקה עוד יותר מעצבן (שנע בין 1,012 – 1,225 שקלים בלבד), נראה שאנשי הונדה לא חסכו דבר בכל הקשור לאבזור. הכלי הזה מגיע עם סוללת ליתיום-יון, מנעול חכם (SMART Key) והתנעה ללא מפתח, שקע USB לטעינת טלפון נייד, וטווח נסיעה של 55, 70 או 85 קילומטרים בהתאם לגודל הסוללה (לאחר מכן אפשר להמשיך ולפדל).

     

    הונדה מבשרת על מות הקטנוע כפי שאנחנו מכירים אותו

     

    U-be שוקל רק 54 קילוגרם ומיועד לרוכב בודד. מתחת למושב הקטן שלו יש נפח אחסון צנוע של 14.2 ליטרים, ואת סוללת הליתיום שלו אפשר לשלוף (היא שוקלת 8.5 קילוגרם בלבד) ולטעון אותה בנפרד מן הכלי. המהירות המרבית שלו לא מרשימה – 25 קמ”ש בלבד, אבל היא מתאימה לקטגוריית האופניים החשמליים בישראל ובאירופה. מה שבטוח זה שמבחינה עיצובית מדובר בכלי שנראה כמו קטנוע איכותי לכל דבר, ואת הדוושות שלו אפשר לקפל לתוך הגוף כאשר הן לא בשימוש.

     

    הונדה מבשרת על מות הקטנוע כפי שאנחנו מכירים אותו

     

    הקטנוע הגדול יותר, U-GO, כמעט מקביל בביצועיו לקטנועי ה-125 סמ”ק הבסיסיים והוא מוצע בשתי אופציות של הספקי מנוע: 1.2 קילוואט (2.7 כוחות סוס) או 800 וואט (1.07 כ”ס). זה מזניק אותו למהירות מרבית של בין 43 ל-53 קמ”ש, ויש לו סוללת ליתיום יון נשלפת, עם תכולת אנרגיה של 1.44 קילוואט שעה, שמספקת טווח נסיעה של כ-130 קילומטרים. סוללה קטנה יותר מספקת טווח נסיעה של 65 קילומטרים. הגרסה היקרה יותר מבין השתיים עולה בסין 8,000 יואן (4,000 שקלים) והבסיסית עולה שם 7,500 יואן (3,750 שקלים).

     

    הונדה מבשרת על מות הקטנוע כפי שאנחנו מכירים אותו

     

    בסין עצמה, וגם באירופה, מוצעים קטנועים חשמליים מתוחכמים יותר ועם ביצועים יותר משכנעים, אבל המחירים שלהם כפולים או יותר. למרות זאת, היות שמס הקניה על כלי רכב חשמליים בישראל עומד כרגע על 10%, אמור להיות להם יתרון מחיר משמעותי – בעיקר אם ייובאו על-ידי מי שלא מתאמץ להימנע מפגיעה בדגמים אחרים שלו.

    U-be ו-U-GO, שנושאים את הסמל של יצרנית האופנועים הגדולה ביותר בעולם, מנבאים את מותו הקרוב מאד של הקטנוע עם מנוע בנזין. כבר כעת מוצעים קטנועים חשמליים עם ביצועים מרשימים – למשל אלה של NIU ושל גוגורו – וככל שמחירי הסוללות החשמליות יוסיפו לצנוח והטכנולוגיה שלהן תשתפר – לא יהיה כל יתרון למנועי בעירה. שני הקטנועים החשמליים החדשים של הונדה, לכן, מבשרים על מות הקטנוע עם מנוע בנזין.

     

    The post הונדה מבשרת על מות הקטנוע כפי שאנחנו מכירים אותו first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הונדה מבשרת על מות הקטנוע כפי שאנחנו מכירים אותו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.