• Ad
  • הונדה המציאה אופנוע בדיוק בראש שלך

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    האם אי פעם הכרתם כל כך טוב את האופנוע שעליו רכבתם עד שזה הרגיש כאילו הוא ממש קורא את המחשבות שלכם? הרגשתם כאילו שכל מה שצריך לעשות זה פשוט לחשוב על כניסה לפניה הבאה – והאופנוע התיישב בול על הקו המושלם? נראה שאלה בדיוק המחשבות שעברו בראש של מהנדסי הונדה כאשר החלו לפתח את מה שמתגלה כעת בבקשת פטנט שהוגשה על ידם לאחרונה: מערכת ש”קוראת את המחשבות” של הרוכב באמצעות פיענוח גלי המוח שלו, ושולטת באופנוע בהתאם להן.

     

     

    גם אם זה נשמע כמו מדע בדיוני, העובדה היא שהונדה אשכרה רשמה בקשת פטנט למערכת שאותה היא מכנה BMI (“ממשק מוח-מכונה”), וזה חושף עבודה שלה על טכנולוגיית קריאת גלי מוח שנועדה לשפר את הקשר בין רוכב לאופנוע שלו.

    הרעיון הוא להשפיע על מערכות הניהוג של האופנוע – למשל מצערת ובלמים, ועל מערכות הסיוע לנהיגה, למשל בקרת יציבות או ניהול מנוע, לא רק באמצעות הפיד-בק שהן מקבלות ממערכות האופנוע ומן הכביש, אלא גם על-ידי ניבוי הרצונות של הרוכב.

    ואיך זה יעבוד? בתוך קסדה ייעודית יותקנו אלקטרודות שינטרו את גלי המוח של הרוכב (ואנחנו יודעים על מה, וגם על מי, אתם חושבים כשאנחנו אומרים “מוח” ו”רוכב”, אז לא כאן בבקשה) – ואלגוריתם שמפותח במיוחד לצורך זה יסיק מה הרוכב רוצה לעשות.

    הדור הנוכחי של מערכות סיוע לרכיבה מוגבל לתגובה למצבים שמתרחשים בהווה, ובמקרה הטוב הן יהיו מסוגלות בעתיד הקרוב להגיב גם למצבים שמתפתחים על הכביש – למשל עם בלימה אוטונומית או מניעת סטיה מנתיב נסיעה. בחלק ממערכות הסיוע לרכיבה שקיימות היום אפשר לתכנת את הרגישות ואת רמת המעורבות שלהן, אבל בכל מקרה הן מוגבלות למה שקורה כרגע, ולא יכולות לצפות את הרצונות שלנו כרוכבים.

     

     

    כמו ב.מ.וו, שהציגה אב-טיפוס מוזר לאופנוע אוטונומי גם הונדה כבר הציגה, עם אופנועי הקונספט Riding Assist ו- Riding Assist-E אבות-טיפוס לאופנוע שיכול להסתדר בעצמו ולנסוע גם אם אין עליו רוכב. אנשי הונדה, בניסיון להסביר את הקטע החדש שלהם, אומרים שמערכת “קריאת מחשבות” יכולה להועיל במיוחד לרוכבים צעירים עם ניסיון מועט ברכיבה, כלומר משהו בסגנון של “גלגלי עזר מנטליים”.

    הונדה ממחישה ברישומי הפטנט את הצד הקומי של הרעיון כאשר היא מדגימה רוכב משתמש במערכת ה-BMI כדי לבצע “ווילי”. אחרי הכל, כולנו יכולים לדמיין בעיני רוחנו ווילי מרשים, אבל במציאות לא כולם מצליחים לבצע אותו בלי הרבה תרגול.

    לפי בקשת הפטנט של הונדה, המערכת שלהם מסוגלת לקרוא את גלי המוח שזועקים “ווילי” – וברגע שרוכב מתחיל בביצוע שלו נכנסות לפעולה כל מערכות הסיוע לנהג ומזקירות את הגלגל הקדמי תוך כדי שמירה על יציבות האופנוע ואיזונו כדי למנוע התרסקויות.

     

    בשלב זה מדובר עדיין רק בבקשת פטנט, לכן קשה להעריך אם הוא יהפוך מחזון למציאות. בדרך צריך לפתור גם את ההיתכנות הטכנולוגית וגם את שאלת העלויות שכרוכות בכך, ואלה עלולות להיות גבוהות. מה שבטוח זה שאנחנו לא מדברים על מדע בדיוני. הרשות הפדרלית האמריקנית לפיתוח אמצעי לחימה – DARPA – מריצה פרויקט למערכת שליטה במטוסי קרב באמצעות מחשבה, ובמקביל פועלות מספר חברות שמפתחות תותבות ביונית לקטועי גפיים, אשר נשלטות באמצעות אותם גלי מוח.

     

    מכירים חבר רוכב שמערכת כזאת יכולה להניב תוצאות משעשעות אם תחברו אותה לראש שלו? תייגו אותו.

    The post הונדה המציאה אופנוע בדיוק בראש שלך first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.