• Ad
  • דור חדש של A3 מתברך בשדרוגי הפלטפורמה המודולרית של קבוצת פולקסווגן ומציע תחושת פרימיום, אלא שרמת האבזור מביכה גם ביחס למחיר הפרימיומי וגם ביחס למתחרות עממיות שחלקן מוצעות על-ידי קבוצת פולקסווגן בעצמה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שורה תחתונה תחילה

    הדור החדש של אאודי A3 מציע איכויות פרימיום מרשימות באריזה קומפקטית מעוצבת. רשימת אבזור לא משכנעת, בטח ביחס לתמחור ולמיצוב, ופוגמת בתחושת היוקרה הכוללת.

    עוד ב-TheCar
    סיאט לאון החדשה במבחן דרכים
    מרצדס A קלאס החדשה במבחן דרכים
    אאודי A1 החדשה במבחן דרכים

     

    כאשר אאודי השיקה את A3 הראשונה, לפני 25 שנים, היא נטלה זכות ראשונים כמייסדת קטגורית הקומפקטיות היוקרתיות. אפשר אמנם לטעון שב.מ.וו. הקדימה אותה מעט עם 'קומפקט', שהייתה למעשה 'סדרה 3' מקוצרת ומשונמכת, אבל A3 הייתה מכונית חדשה באמת, כזאת שהונדסה מדף חלק ונקי. כנגדה עמדה תמיד הטענה שזאת מכונית שמבוססת על פולקסווגן גולף, כך שלכל אורך ימיה היא נאלצה להצדיק את תוספת המחיר, ואת הסמל המחייב ולא להיות עוד "גולף בתחפושת".

    לחשבון הבנק של אאודי פחות הפריעו טענותיהם של המצקצקים למיניהם. זאת הייתה המכונית הנמכרת והמצליחה ביותר שלהם עד לעידן הקרוסאוברים, והיא משכה למותג המתחדש הזה קהל צעיר וסייעה לאאודי לבסס את מעמדה מול ב.מ.וו. ומרצדס. כמובן ש"חוק הפעולה והתגובה" עבד גם כאן ושתי המתחרות מבית הגיבו, קצת באיחור של כמה שנים, עם סדרה 1 של ב.מ.וו. ועם A קלאס של מרצדס, כשגם יצרניות פרימיום אחרות לטשו עיניים ושלחו ידיים לפלח השוק החשוב הזה עם דגמי האצ'בק קומפקטיים של אלפא רומיאו, לקסוס, וולוו ואינפיניטי.

    כמו בקטגוריות יוקרה אחרות, בסופו של יום רק שלוש הגרמניות נותנות את הטון, ובמהלך השנתים האחרונות שלושתן הציגו דורות חדשים למוצרים שלהן. דור חדש של A3, על בסיס המהדורה השנייה של פלטפורמת MQB, הצטרפה לזירה בתחילת 2020 ונחתה בישראל לאחרונה. יצאנו לבדוק אם גם בדור החדש היא מביאה איתה איכויות פרימיום עדיפות על מה שמוצע לנו במשפחתיות קומפקטיות עממיות.

    עיצוב, מיצוב

    הדור החדש של A3 בנוי על פלטפורמת MQB Evo, שהיא שדרוג הפלטפורמה המודולרית הנפוצה והעסוקה ביותר של קבוצת פולקסווגן, זאת שעליה נבנתה בין השאר גם A3 היוצאת. Evo מבטיחה הגדלה של הקשיחות המבנית, שיפור של בידוד הרעשים והפחתת רעידות, ובנוסף לכך גם התאמה ליחידות הנעה היברידיות.

    במקביל להבטחות השדרוג מתקבלת גם תוספת משקל של כמעט 100 קילוגרם לא מבוטלים, ואילו המידות הכלליות נותרו די דומות. האורך הכולל – 434 סנטימטר, מייצג מכונית ארוכה ב-3 סנטימטרים מהדגם היוצא, בסיס הגלגלים הוארך ב-4 סנטימטרים ל-264 ס"מ, ולרוחב הכללי (181 ס"מ) נוספו 2.5 ס"מ.

    העיצוב של A3 מהווה אבולוציה לזה של הדור היוצא אם כי ניכרת בו השקעה במראה דינמי ואגרסיבי יותר, וזה בולט בעיקר בחזית – עם שבכה מודגשת שמצדדיה הוצבו פנסים מחודדים, כמו גם בקפל שנמתח לאורך הגוף ומבליט את קו הכתפיים. אגב, גרסת שלוש דלתות מסוגננת לא תוצע בדור החדש.


    מנוע וביצועים

    אאודי מציעה בעולם מגוון די רחב של מנועים ב-A3 החדשה, אבל אלינו מגיע רק אחד (אם לא סופרים את S3 הספורטיבית). מנוע ה-1.5 ליטר טורבו-בנזין שמחובר למערכת היברידית קלה מייצר 150 כוחות סוס, ואלה מועברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה. כמו בלאון החדשה, גם ב-A3 התרשמנו שמדובר ביחידת הנעה יעילה, חלקה, וגמישה, שמסוגלת לספק ביצועים טובים בקלילות רבה.

    הנתון התיאורטי של תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש הוא 8.4 שניות זריזות למדי, אלא שהתחושה בפועל היא של צבירת מהירות החלטית ולא של תאוצה מתפרצת. המנוע מייצר דחף מיידי בכל עת שהוא נדרש לכך, ותיבת ההילוכים משתפת פעולה באופן יעיל, אבל התחושה הכללית פחות נמרצת או ספורטיבית, וזאת אולי בגלל תוספת המשקל או בזכות שיפור בידוד הרעשים. בכלל, בידוד הרעשים – הן רעשי כביש והן רעש מנוע – מעולה, וזה עושה את A3 החדשה לאחת המכוניות שיותר נעים לשייט בהן מבין כלל הקומפקטיות.

    פעולת המערכת ההיברידית הקלה כמעט ואינה מורגשת, והיתרון הגדול שלה הוא בעידון פעולת דימום המנוע והנעתו מחדש בעת עצירה. אם ממש תתאמצו תוכלו לגלוש עם מנוע דומם למרחק של כמה מאות מטרים, אבל אל תצפו לתצרוכת דלק של מכונית היברידית אמיתית. בכל זאת, צריכה ממוצעת של 14.5 ק"מ לליטר במהלך מבחן מאומץ בוודאי ראויה לציון לחיוב, ולא יהיה קשה לחלץ מהמכונית הזאת 15-16 קמ"ל בנהיגה יום יומית מתונה – וזה כמעט כמו במכונית סופרמיני.

     


    נוחות והתנהגות

    גם את הפרק הדינמי אפשר לסכם תחת הכותרת: "יעילות ונינוחות". לאאודי יש אמנם תדמית ספורטיבית, אבל A3 החדשה רחוקה מלהיות כזאת. כמו לגבי יחידת ההנעה, גם השלדה מבצעת את המוטל עליה בנינוחות וללא דרמה. כיול המתלים מצויין, עם פשרה נכונה בין שליטה בהעברות המשקל לבין שיכוך זעזועים, וללא נטיה לנוקשות. התוצאה היא מכונית שזורמת בקלות בין פניות, לא מתבלבלת תחת עומס, וגם אם תלחצו אותה לקצה תקבלו לכל היותר תת היגוי קליל ונשלט. שום דבר שיאתגר את הנהג, אבל גם לא יאיים עליו.

    ההיגוי, כדרכן של מכוניות בימינו, חסר תקשורת ממשית, אבל יש לו משקל מאוזן, הוא מהיר למדי ומספק רמת דיוק גבוהה שתורמת לתחושת הביטחון של הנהג. מי שמחפש תגובות חדות ונמרצות ימצא אותן, אולי, ב-S3. נוחות הנסיעה טובה כמעט בכל מהירות, ורק בורות עמוקים ומפגעים גסים יחשפו את מגבלות השיכוך של הבולמים. גם אז, יכולת הריסון תמנע נדנודים מיותרים. לתחושה הנעימה מוסיף גם בידוד מוצלח של רעשי המתלים.



     

    תא נוסעים ושימושיות

    אם בעיצוב החיצוני הלכו מעצבי אאודי "על בטוח", אזי בתא הנוסעים הם הרשו לעצמם לצאת מעט מן התבניות המוכרות. לוח המכשירים מתמקד בנהג כשמסך המולטימדיה והקונסולה המרכזית מופנים אליו וצמד פתחי המיזוג ממוקם באופן מוצלח – גבוה משני צדדי לוח המחוונים. זה משווה לאוחז בהגה תחושה של קוקפיט במטוס קרב, וחשוב מכך, מתקן את התקלה העיקרית במכוניות רבות (כולל אחיותה של A3 לפלטפורמה)שבהן פתחי המיזוג המרכזיים נמצאים בגובה המרפקים.

    תפעול בקרת האקלים מבוצע באמצעות מתגים פיזים ולא על-ידי תפריטים נסתרים של מסך מגע כמו בסיאט ליאון למשל (ובמכוניות קבוצת פיג'ו-סיטרואן), וזה הרבה יותר נוח ובטיחותי. מצד שני, המינימליזם של המתגים שעל גלגל ההגה תמוה, וכך נדרשת התעסקות מיותרת עם תפריטי התצוגה. פעולה בסיסית כמו החלפת תחנת רדיו מן ההגה לא מתאפשרת וכך צריך להושיט יד למסך המולטימדיה או למשטח מגע ייעודי למערכת השמע, אשר ממוקם צמוד למושב הנוסע. זה פוגע ביכולת של נהג להתרכז בנהיגה.

    מעצבי אאודי הצליחו לבדל את A3 מאחיותיה העממיות גם בהנדסת האנוש וגם באווירה הכללית בתא הנוסעים ובאיכות החומרים. חבל רק שזה לא מספיק. תאורת האווריה אמנם מושקעת, ורמת ההרכבה גבוהה, אלא שניכר חיסכון בפרטי אבזור אלמנטרים (למשל, אין משטח טעינה לטלפון או שקעי טעינה ליושבי המושב האחורי) לוח המחוונים הדיגיטלי נעדר אפשרויות תצוגה משתנה, ובד המושבים והדיפונים פשוט ולא יוצר תחושה של מכונית שעולה 200 אלף ש"ח.

    מרחב המחיה טוב לארבעה נוסעים מבוגרים, אבל מרחב הראש מאחור לא מספיק נדיב, והוא מגביל את מי שגובהו מעל 180 ס"מ. רוחב המושב, ותעלת ההינע, מאפשרים הושבת נוסע שלישי מאחור, בתנאי שהוא צעיר או קטן למדי. תא מטען בנפח 380 ליטרים סביר בנפחו ופתח הטעינה שלו נוח, אבל שפת ההטענה גבוהה מידי.

     



    בטיחות

    אבזור הבטיחות כולל כסטנדרט 6 כריות אוויר, מערכת בלימת חירום אוטונומית ומערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב. רשימה כזאת לא משכנע במיוחד עבור מכונית כזאת עם תג מחיר כזה, בפרט שבקרת שיוט אדפטיבית – אשר מוצעת כסטנדרט באחיות הפחות יקרות של A3  – סיאט לאון וסקודה אוקטביה, מוצעת FTI רק בתוספת תשלום (בחבילה שכוללת גם התרעה מפני תנועה חוצה בשטחים מתים).

    במבחני הריסוק של Euro NCAP קיבלה A3 החדשה חמישה כוכבי בטיחות עם 89% בהגנה על מבוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל וציון של 73% לתפקוד מערכות הבטיחות. אלה ציונים טובים לכשעצמם אבל במפתיע הם מעט פחות טובים מאלה של  שלושת הדגמים המקבילים של קבוצת פולקסווגן.

     



    אבזור ותמחור

    A3 מוצעת אצלנו ברמת אבזור אחת, ובמחיר התחלתי לא נמוך של 198 אלף ש"ח. תמורת סכום זה מקבלים אמנם לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה עם מסך מרשים, תאורת LED מלאה בחזית, בלם יד חשמלי, והנעה באמצעות כפתור, אבל אין פינוקים נוספים שצריך לצפות להם במכונית פרימיום. רשימת האבזור כוללת פריטים שמוצעים בימינו בכל מכונית סופר מיני ממוצעת, למשל חשמול חלונות ומראות, חיישני גשם ותאורה, ובקרת אקלים (חד אזורית בלבד). גם החישוקים הקלים – בקוטר צנוע של 16 אינטש בלבד – לא מרשימים במיוחד בימנו, ובאופן תמוהה אין מצלמת חניה מקורית.

    תמורת הוספת בקרת אקלים מפוצלת ובקרת שיוט (אותם תקבלו כסטנדרט בסיאט איביזה שעולה כמחצית המחיר) תדרשו לבחור בחבילת Sharp ולהוסיף 10 אלף ש"ח (ואז תקבלו גם גם גג שמש חשמלי). חבילת Luxury עולה 11 אלף ש"ח וכוללת בנוסף גם מפתח חכם מלא, מערכת התרעה מפני תנועה בשטחים מתים וחישוקים מוגדלים. יוצא איפה שכדי לקבל A3 ספורטבק ברמת אבזור סבירה ביחס לקטגוריה תאלצו להוסיף 21 אלף ש"ח, וזה מעמיד את מחיר רכב המבחן על 219 אלף ש"ח.

    נחמה פורתא היא שגרסאות הבסיס של מתחרותיה העיקריות – ב.מ.וו סדרה 1 ומרצדס A קלאס – יקרות יותר ולא בהכרח מאובזרות יותר, אם כי זה לא הופך את A3 לדיל אטרקטיבי במיוחד. 

     



    שורה תחתונה

    אאודי שדרגה בסיס מוצלח וקיים ברוב הסעיפים החשובים לנהג ולנוסעיו. המנוע יעיל וחסכוני מתמיד, בידוד הרעשים ואיכויות הנסיעה שודרגו, ותא הנוסעים מודרני ומזמין. עם זאת, התחושה היא שאנשי אאודי יכלו להשתדל קצת יותר כדי לבדל את המכונית החדשה מזו היוצאת מבחינה עיצובים, ובעיקר להעניק איתה תחושה יותר "פרימיומית" שתפתח פער מ'גולף'.

    A3 החדשה היא מכונית טובה עם איכויות גבוהות והיא מתאימה לכל נהג שלא שוגה בפנטזיות על מכונית ספורטיבית. היא לוקה בסעיף התמורה למחיר, בעיקר בגלל רשימת אבזור לא משכנעת ובגלל דרישה לשלם תוספת מחיר תמורת אבזור שמגיע כסטנדרט במכוניות עממיות יותר.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אאודי A3 ספורטבק החדשה במבחן דרכים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.