• Ad
  • הגנה על הנוסעים: המבחנים הוחמרו והמיניוואנים נכשלו

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חלק מיצרניות הרכב משקיעות רק את המינימום הנדרש כדי להשיג ציונים טובים במבחני הבטיחות המוכרים, אבל לא מתאמצות מספיק כדי ליישם את הידע שלהן לשיפור רמת ההגנה לכלל יושבי המכונית. זאת המסקנה הבלתי נמנעת לנוכח התוצאות הלא מבריקות של טויוטה ושל פיאט-קרייזלר במבחן ריסוק שפרסם בסוף השבוע מכון המחקר של איגוד חברות הביטוח האמריקניות (IIHS).

     

     

    מכון המחקר האמריקני הוא הדבר הקרוב ביותר, מבחינה רעיונית, לפרויקט הבטיחות האירופאי Euro-NCAP, וממש כמותו גם הוא הצליח לאלץ את יצרניות הרכב לשפר משמעותית את רמת ההגנה שכלי רכב מודרניים מספקים ליושביהם.
    בשנת 2012 העלה מכון המחקר את רף הדרישות כאשר יצר מבחן ריסוק חדש שבו מרוסקת המכונית כנגד מחסום שפוגע רק בחלק קטן מן החזית שלה, בצד הנהג. מבחן כזה מייצג תאונות שבהן פינת המכונית פוגעת ברכב אחר או בעצם לצד הכביש, כמו עץ או עמוד חשמל, והוא מאתגר את מהנדסי הרכב היות שכל אנרגיית ההתנגשות מרוכזת בחלק קטן יחסית של חזית הרכב. כדי לעמוד בכבוד בריסוק כזה יש לתכנן פינה חזיתית חזקה במיוחד או כזאת שמתוכננת באופן הנדסי חכם עם ספיגת אנרגיה אופטימלית כך שבעת תאונה תגיע אל הנהג כמה שפחות מאנרגיית ההתנגשות.

    המבחן של 2012 אילץ את יצרניות הרכב להחזיר את המהנדסים שלהן אל שולחנות השרטוט במטרה לשפר את התכנון ההנדסי, ובתוך תקופה קצרה להפליא הוכנסו שיפורים שונים שאיפשרו לרוב דגמי המכוניות החדשים להשיג ציון מרבי במבחן זה. אלא שכעת מסתבר שלפחות בחלק מן המקרים ביצעו יצרניות הרכב רק את המינימום ההכרחי, ושיפרו את התכנון רק בצד אחד של המרכב, צד הנהג, כך שכלי הרכב אמנם השיגו ציונים גבוהים במבחן אבל לא שיפרו את ההגנה על הנוסע לצד הנהג.

    לפני מספר חודשים הכריזו אנשי ה-IIHS על הוספת מבחן חדש לסדרת מבחני הריסוק ובו מרוסקת מכונית כנגד מחסום רך שפוגע גם בצד ימין של המכונית (צד הנוסע שליד הנהג), וכעת מפורסמות, כאמור, תוצאות ראשונות של שלושה דגמי "נושאי אנשים", מיניוואנים משפחתיים, שנבחנו במבחן זה.

    הונדה אודיסיי, שלא מיובא לישראל, קיבל ציון "טוב" בסיכום הכללי גם של צד הנהג וגם של צד הנוסע, אם כי בציון לצד הנוסע בסעיף "עמידות מבנה" הוא רק "מתקבל על הדעת". קרייזלר פאסיפיקה, ששיווקו בישראל החל זה לא מכבר, קיבל ציון "טוב" בהגנה על הנהג ו"מתקבל על הדעת" כציון כללי להגנה על הנוסע לצידו. בסעיף "עמידות מבנה" קיבל פאסיפיקה ציון לא טוב של "גבולי".

     

     

    את הציונים המאכזבים ביותר קיבל המיניוואן 'סיינה' של טויוטה, שגם הוא לא מיובא לישראל ביבוא סדרתי (אבל מגיע ביבוא אישי): ציון ההגנה הכולל לנהג הוא "מתקבל על הדעת", הציון הכולל לנוסע שלצד הנהג הוא "גבולי", ובסעיף "עמידות מבנה" של צד הנוסע קיבלה סיינה את הציון העלוב – "עלוב".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.