• Ad
  • אחרי שנים של הכחשות נמרצות והצהרות כי אין שום סיכוי שפרארי תייצר רכב פנאי, מקורות יודעי דבר במראנלו טוענים כי יצרנית האקזוטיקה תשיק SUV בתוך 4 שנים  
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פרארי קליפורניה T תא נוסעיםלעולם אל תאמר לא: לאחר שבמשך שנים וגם לאחרונה אנשי פרארי ואפילו סרג'יו מרקיונה, הבעלים של קונצרן FCA, הצהירו שוב ושוב ואף נשבעו באופן חד משמעי ושאינו משתמע לשתי פנים כי פרארי לעולם לא תייצר רכבי פנאי וקרוסאוברים, כעת מתברר שה"לעולם לא" הזה צפוי להסתיים בשנת 2021.

    על פי פרסומים בגיליון יולי של מגזין הרכב הבריטי הותיק CAR, אשר מתבססים, לטענת מה שאנשי המגזין מגדירים כמקורות פנימיים אמינים ביותר במראנלו, לאחרונה משהו השתנה ויצרנית האקזוטיקה המפורסמת בעולם התחילה בתכנונו של הקרוסאובר הראשון שלה תחת שם קוד F16X.

    פרארי לא תהיה הראשונה לעלות על עקבים ותצטרף לעוד שורה של יצרניות רכבי ספורט ואקזוטיקה שכבר הוסיפו בשנים האחרונות (פורשה, מזראטי, בנטלי) או צפויות להציג בקרוב (למבורגיני, אסטון מרטין) רכבים המציעים ישיבה על הגובה ומרווח גחון נדיב, תכונות שלכאורה כלל לא מתאימות ל-DNA המקורי שלהן.

    עוד ב-TheCar:
    סוף עצוב לבאטמן עם הלמבורגיני
    סרט מקאברי: כנופיה תכננה לחטוף את גופת פרארי
    פרארי לה-פרארי תגרס לאחר שבעליה ניסה להתחמק מתשלום מכס

    עמוד הכתבה ב-CAR הבריטי

     

    הכל התחיל בשנת 2003 כשיצרנית מכוניות הספורט משטוטגרט השיקה את הפורשה קאיין.
    רבים הרימו גבה ורכב הפנאי לא זכה לתגובות נלהבות במיוחד, בלשון המעטה, מאנשי המקצוע והעיתונאים, אך בניגוד לרכבי הארד קור ספורטיביים, הקאיין התגלה כמתאים ללקוחות רבים. עד מהרה הוא הפך לדגם הנמכר ביותר, ובהפרש ניכר, של פורשה ולמעשה זה ששינה את מצבה הכלכלי של יצרנית הרכב ואפשר לה להמשיך לייצר גם רכבי ספורט בלתי מתפשרים.

    זו כנראה הסיבה שגרמה בסופו של דבר גם לבנטלי, ללמבורגיני, לאסטון מרטין ולבסוף גם לפרארי להשתכנע שבמציאות של ימינו כדי לשרוד חייבים שיהיה רכב פנאי בפורטפוליו.

    רכב הפנאי החדש והראשון של פרארי, כך על פי המקורות שהדליפו את הפרטים למגזין הבריטי, מפותח במקביל לדור החדש של ה- GTC4Lusso (שכזכור היא למעשה גרסה מתוחת פנים של ה-FF) ושני הרכבים יתבססו על פלטפורמת אלומיניום חדשה זהה ויחלקו ביניהם מרכיבים רבים כמו למשל את מערכת ההנעה הכפולה הייחודית שפרארי הציגה ב-FF שלא עושה שימוש בדיפרנציאל מרכזי.

    רכב הפנאי של פרארי יהיה גם הדגם הראשון אי פעם של היצרנית עם סמל הסוס הצוהל שיצויד ב-4 דלתות וכדי לשמור על מראה קופה מחוטב וקשר לדגמים אחרים של החברה, פרארי החליטה לוותר על קורת B ולתכנן דלתות התאבדות שנפתחות הפוך אשר יעניקו גישה נוחה לשורת הנוסעים השניה.

    לבד ממרווח גחון נדיב בהרבה מאשר ב-GTC4Lusso ו-4 דלתות ולמרות התבססות על אותה פלטפורמה ומערכת העברת הכוח, מתחת למכסה המנוע לא יהיה ניתן למצוא את מנוע הוי 12 החלומי עם 610 הסוסים  של ה-Lusso ובמקומו, כך טוענים אותם מקורות, תותקן מערכת הנעה היברידית שתשלב בין מנוע וי 8 (בשלב זה לא ברור אם מוגדש או לא) ומנוע (או מנועים) חשמליים.

    למעשה זו תהיה הפעם השניה בה פרארי תעזר בחשמל להנעת רכביה אך בשלב זה לא ברור אם ברכב הפנאי תהיה מערכת היברידית או היברידית נטענת קונבנציונלית או שכמו בלה פרארי זו תהיה מערכת KRES שמיועדת לספק תוספת של פרצי כוח קצרים תחת לחץ.

    על פי ההערכות, תג המחיר צפוי להיות לא נמוך ולמעשה למעט הלה פרארי זה ככל הנראה יהיה הדגם היקר ביותר של החברה, אך למרות תג מחיר של 350 אלף דולרים לפני מיסים, מומחים צופים שרכב הפנאי צפוי להכפיל את היקפי המכירות של מותג האקזוטיקה מסביב לעולם.

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סוף העולם הגיע? פרארי תייצר רכבי פנאי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.