• Ad
  • שלום לפרארי FF. מעתה אמרו GTC4 Lusso

    פרארי חשפה את מתיחת הפנים של FF אשר תושק בז'נבה, עם הנעה והיגוי לארבעה גלגלים, תריסר צילינדרים ועוד קצת כח. כאילו שהיה חסר לה כח
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לקראת תערוכת ז'נבה חשפה היום (ב') פרארי תמונות רשמיות ופרטים מלאים אודות מתיחת הפנים של FF אשר נקראת מעתה GTC4Lusso.

     

    Ferrari_GTC4Lusso_003

     

    עיקרי החדשות: הנעה לארבעת הגלגלים שמשולבת מעתה עם היגוי לארבעת הגלגלים, יותר הספק ויותר מומנט ממנוע ה-V12 בנפח 6.2 ליטר, וזינוק מהיר יותר ב-0.3 שניה ל-100 קמ"ש.

    אנשי מאראנלו מסבירים שלקוחות ה-GT שלהם נוהגים למרחקים ארוכים יותר בכ-30% מאשר ממוצע הנסיעה של לקוחותיהם בדגמים אחרים, לכן – לדבריהם – הקפידו על שדרוג נוחות הנסיעה לצד כל השיפורים האחרים, וגם את החידוש בדמות היגוי אחורי הם מציינים בהקשר הזה – ולאו דווקא בהקשר של ביצועי הנהיגה.

     

    Ferrari_GTC4Lusso_006

     

    FF, שבתערוכת ז'נבה הקרובה ימלאו לה חמש שנים, מעולם לא הייתה הפרארי היפה ביותר בחניה, והיא גם לא ממש מכונית משפחתית מרווחת, וזאת בדיוק הסיבה שהיא מתחדשת – ובין השאר מקבלת מראה יותר דינמי, שלא לומר אגרסיבי.

    "זאת מכונית שמיועדת ללקוחות שרוצים לחוות את העונג של נסיעה בפרארי בכל מקום ובכל עת, בין אם מדובר בסיבובים קצרים או בנסיעות ארוכות, כבישי הרים מושלגים או ברחובות עיר, לבד או בחברת שלושה נוסעים ברי מזל", נכתב בהודעה לעיתונות של פרארי – וגם זה רמז עבה אודות הייעוד שלה כמכונית לנסיעות כביש ולא למסלולי מירוצים.

     

    Ferrari_GTC4Lusso_001

     

    מאידך, אמירה מעניינת אחרת, בהתחשב בכך שמדובר באחת המכוניות היותר יקרות, היא שממוצע הגיל של לקוחות המכונית הזאת צפוי להיות צעיר יחסית לדגמים אחרים שלהם.

    שמה של GTC4Lusso, כך האיטלקים, נבחר כמחווה לדגמי עבר "מהוללים" כמו GTC 330 ו-250 GT Berlinetta Lusso, ואילו המספר 4 מצביע על ארבעת המושבים.

    מנוע ה-12 צילינדרים האטמוספירי של GTC4Lusso, שנלקח מן ה-FF, מספק 690 כ"ס ב-8000 סל"ד (לעומת 651 כ"ס קודם) וכ-70.5 קג"מ של מומנט ב-5,750 סל"ד, 80% ממנו זמין כבר ב-1,750 סל"ד.
    אלה כמובן ביצועים מעוררי השראה, אבל פרארי כבר הוכיחה לנו עם F12 ברלינטה שהיא מסוגלת ליותר (730 כ"ס ממנוע דומה).

    המנוע מחובר לארבעת הגלגלים דרך אותה תיבת הילוכים מוכרת – רובוטית בעלת מצמד כפול עם 7 יחסי העברה, וכדי לשמור את הכח בכיוון הנכון על הכביש נעשה שימוש בלא מעט אלקטרוניקה, ובין השאר בשתי מערכות "פטנטיות" של פרארי: מערכת בקרה להנעה הכפולה ומערכת הגבלת החלקה של הדיפרנציאלים. שתי אלה משולבות, כאמור, בפעם הראשונה גם עם היגוי לגלגלים האחוריים.

    "כל הרכיבים המתוחכמים האלה", מבטיחים האיטלקים, "משולבים בצורה חלקה על ידי (האלקטרוניקה) של פרארי במטרה לאפשר לנהג להתמודד ללא מאמץ עם המומנט יוצא הדופן של GTC4Lusso אפילו על כבישים מכוסי שלג או רטובים, או על שטחים בעלי אחיזה נמוכה. התוצאה היא יציבות אדירה ותחושת שליטה וביטחון שמתורגמת לביצועים מעולים".

    שינויי העיצוב החיצוניים יוצרים מכונית אירודינמית יותר, ואגרסיבית יותר כאמור, עם שבכה קדמית חדשה, כונס אוויר חדש על הכנף האחורית, וספוילר אחורי מחודש.

    גם הביצועים שודרגו, עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות, שיפור של 3 עשיריות שנייה יחסית לדגם המוחלף, למרות שהמשקל הכולל – 1790 ק"ג – נותר דומה.

    אנשי פרארי מהללים גם שיפור באיכות החומרים ובארגונומיה של תא הנוסעים, ובכלל זה מגרעת חדשה להניח בה את מפתח ההתנעה האלקטרוני, אבל מה שיעניין רבים הוא דווקא מסך מגע ענק בגודל 10.25 אינטש ומערכת מולטימדיה חדשה עם קישוריות מתקדמת וכפתורי הפעלה מגלגל ההגה.

     

    Ferrari_GTC4Lusso_005

     

    א-פרופו גלגל ההגה – מהנדסי פרארי הצליחו לתכנן כרית אוויר קומפקטית במיוחד, מה שאיפשר להם להקטין את גלגל ההגה.
    בשורה תחתונה, GTC4 Lusso היא כעת המכונית ה"שימושית" ביותר של פרארי, אם כי היא מצביעה על מגמה חדשה ומטרידה בבחירת השמות של אנשי מאראנלו, אשר תיאלץ אותנו להתרגל לשמות מסובכים מבעבר, כמו F12tdf.

     

    Ferrari_GTC4Lusso_007

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.