• Ad
  • הארלי דיווידסון
    מותג הארלי דיווידסון חוזר לישראל באופן רשמי. היבואנית החדשה: "בעוד חצי שנה-שנה, לא ישתלם לאף אחד לייבא את הארלי דיווידסון ביבוא אישי"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    באיחור קל אלבר מוטו, החטיבה הדו-גלגלית בחברת הליסינג וההשכרה שאחראית על יבוא מותג דיאלים, החלה היום בשיווק דגמי הארלי דיווידסון, מותג האופנועים האמריקני הוותיק.

    כמעט שלוש שנים חלפו מאז הופסק הייצוג הרשמי והסדיר של הארלי דיווידסון בישראל, לאחר שהיבואנית הקודמת, 'ג.ב.ר', הפסיקה את היבוא הישיר – בטענה שאין להם כלים להתמודד מול יבוא אישי. לאורך מרבית התקופה ג.ב.ר. הוסיפה לספק תמיכה טכנית ואספקת חלפים למצבת האופנועים הישראלית, ואף גם ביצעה פעילויות קהילתיות. במקביל המשיכו להגיע דגמים ביבוא אישי – בערך 30 כלים מדי שנה – כך שסך הכל מתחילת שנות ה-80 ועד היום רשומים בישראל כ-800 אופנועי הארלי דיווידסון.

    שאיפות אלבר גבוהות למדי: למכור כ-70 אופנועים בשנה הראשונה ובתוך שלוש שנים להפוך למותג מספר אחד בשוק הפרימיום. משימה לא פשוטה כשיש מתחרות כל כך חזקות בתחום, אבל באלבר אופטימיים ומצביעים על כך שמשנת 2012 מכירות הדו גלגלי בעליה. מדובר פה באופטימיות זהירה הרי במהלך התקופה שוק המכוניות הציג גרף עליה גבוה יותר, כך שבעצם שוק הדו-גלגלי התכווץ. בנוסף גם סגמנט האופנועים מתכווץ – המכירות אמנם עולות אבל באחוזים מספר האופנועים קטן ביחס לאחוז קטנועי המנהלים החדשים שבראשן יאמאהה T מקס.

    את המאזן הזה אלבר מבקשת לזעזע ובגיבוי היצרנית השיקה את אופנוע הכניסה במחיר מאוד תחרותי: 60,000 שקלים. הדגם נקרא 'סטרייט' (STREET) ומוצע עם מנוע 750 סמ"ק מקורר מים. באלבר מציינים שהדגם גם מוצע עם מנוע 500 סמ"ק והם עובדים מול היצרנית להביאו גם כן.

    סך הכל ישווקו בישראל 16 אופנועים שונים מדגמי הארלי דיווידסון בלמעלה מ-30 תצורות שונות מכמה משפחות עיקריות: סטרייט, ספורטסטר (SPORTSTER) במחיר של החל מ-70,000 שקלים, 'דיינה' (DYNA) במחיר של 117,000 שקלים, 'סופט-טייל' (SOFT TAIL) החל מ-157,000 שקלים V-רוד (V ROD) החל מ- 145,153 שקלים, 'טורינג' (TOURING) החל מ-188,461 שקלים ו-CVO החל מ-246,700 שקלים.

    שיווק הכלים יעשה ממתחם חדש שממוקם ברחוב המלאכה 6 בחולון ותוכנן על ידי חברת עיצוב איטלקית לפי סטנדרט הבניה והעיצוב הקפדני של המותג בכל העולם. המתחם משתרע על שטח של כ-400 מ"ר וכולל אולם תצוגה בו יוצגו כל העת רוב דגמי המותג, מוסך ומגוון רחב של אביזרים ומרצ'נדייז של המותג אשר יכללו כ-1,000 מוצרים שונים בתצוגה וכ-40,000 פריטים נוספים לפי דרישה.

    אין זוג דגמים זהה
    "עוד בטרם פתחנו את אולם התצוגה כבר היו לנו 30 הזמנות." אומר משה רוקח מנהל אלבר מוטו. "זו הכמות שעושה דרכה לישראל מדי שנה ביבוא אישי. התמחור שלנו אגרסיבי מספיק כדי לייתר את היבוא האישי בכלל. נכון שבטווח הקצר אין לנו פתרון למי שירצה לייבא אופנוע משומש, אבל בעוד חצי שנה-שנה, לא ישתלם לאף אחד לייבא ביבוא אישי אופנוע משומש כשאת מבוקשו הוא כבר יוכל למצוא בארץ, בטרייד-אין שלנו או בשוק הפרטי."

    בעניין זה אמר אורן אלעזרא, מנכ"ל אלבר: "אנחנו נשרת את כל לקוחות הארלי ואת כל אופנועי החברה, גם אלה שהובאו טרום תקופתנו וגם אלה שיובאו ביבוא אישי."

    לדברי רוקח יש בארץ מתחרות חזקות, אבל כשמדובר על מותג הארלי דיווידסון, היבוא האישי מהווה גם הוא פקטור. "על כן למרות שהשוק הישראלי כפוף לשוק האירופאי ולמטה שיושב באנגליה, הכלים שמגיעים לישראל נרכשים בדולר כדי להתמודד טוב יותר עם תנודות המטבע ואל מול היבוא האישי." אמר רוקח.

    הוא גם ציין שרק הזמנה אחת מתוך 30 ההזמנות היא לדגם ה'סטרייט' ב-60,000 שקלים. כל השאר הם לדגמים יקרים הרבה יותר ובכולם בוצעו שידרוגים והוזמנו תוספות שונות שייקרו עוד יותר את מחירי הכלים. "את כל הכלים ניתן להתאים באופן אישי במאות אפשרויות. לא תמצא זוג זהה. זה חלק מהקסם של המותג." הוא אומר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הארלי דיווידסון: "נשבור את מחירי היבוא האישי"

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.