• Ad
  • ניסאן טיטאן XD
    יבואנית ניסאן בוחנת את כדאיות שיווקו של ניסאן טיטאן בישראל. היעד הוא תחילת 2016
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שוק הטנדרים הישראלי מתחמם. אחרי שדיווחנו כאן שאלבר מחילה בשיווק טויוטה טאקומה, טנדר בגודל בינוני, נודע שקרסו בוחנת את יבוא ניסאן טיטאן, טנדר בגודל מלא שיתחרה בארץ בדגמים כמו שברולט סילבראדו, פורד F350 וראם של דודג'.

    ניסאן טיטאן (Titan, "ענק") הוא הטנדר הוותיק ביותר בסגמנט הטנדרים הגדולים. הוא הוצג בסוף 2003 ומרגע תחילת שיווקו ב-2004 מוצע כמעט ללא שינוי. לא מפתיע אם כך לגלות שנתוני המכירות שלו אפילו לא מתקרבים לנתוני המכירות של שלושת הטנדרים האמריקנים הגדולים. בשנה שחלפה נמכרו 15,691 מדגמי ניסאן טיטאן לעומת 763,402 סדרה F של פורד (הטנדר הנמכר בעולם), 480,414 מדגמי שברולט סילברדו ו-355,673 מדגמי ראם של מותג דודג'. אפילו טויוטה טונדרה מכר יותר עם 112,732 מסירות ב-2014.

    בתערוכת דטרויט האחרונה הציגה ניסאן דור חדש ושני לטיטאן, אבל להבדיל ממגמות הגדילה האופייניים לכל דגם חדש, טיטאן לא מיישר קו עם מתחריו. שלא יובן לא נכון, זהו עדיין טנדר גדול שגם גדל ביחס לקודמו, אבל מבחינת ניסאן הוא לא אמור להתחרות בפורד F350 ו-F250 כמו קודמו, אלא בטווח הטנדרים הקטנים יותר כמו נניח בין פורד F250 ל-F150. לטענת ניסאן הסיבה היא שרוב הלקוחות זקוקים לטנדר גדול בשביל העמסה וגרירה, אבל לא זקוקים לכל כך הרבה כוח ויכולות כמו שמציעות המתחרות האמריקניות. לדבריהם היצרניות האמריקניות נמצאות בסוג של מירוץ חימוש של "למי יש את הכי גדול" (ביצועים, יכולת גרירה, נשיאה וכו'), והלקוחות משלמים על כך בתפעול שוטף יקר ולא נחוץ.

    לדברי מנכ"ל קונצרן רנו-ניסאן, קרלוס גוהן, הטנדר ממלא נישה חדשה – סוג של טנדר בינוני-גדול עם מנוע דיזל – ולהערכתו צפי המכירות עומד על 150,000 יחידות – פי עשרה יותר ממכירות טיטאן הקודם.

    דור חדש לטיטאן
    מידותיו של טיטאן עדיין גדולים: אורכו 617 ס"מ, רוחבו 205 ס"מ, גובהו 200 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו עומד על 385 ס"מ. הוא ישווק עם חישוקים במידות 17, 18 ו-20 אינץ' ועוד לפני שיפורים מציע יכולות שטח מסוימת: מרווח גחון של 24 ס"מ, זווית גישה של 21.4 מעלות ונטישה של 24.2 מעלות.

    עיצובו החיצוני לוקח את הקווים הכלליים של קודמו והופך אותם מוחצנים יותר – בעיקר בזכות שפע הכרום בכל פינה והפנסים הגדולים בחזית שמשלבים תאורת לד. תא הנוסעים עבר מהפכה של ממש מבחינת איכות החומרים, בידוד הרעשים, רשימת הפינוקים ואבזרי הבטיחות וכעת כולל מערכות התראה על עצמים בשטחים מתים, מצלמה היקפית עם הנחיה לנגרר ועוד.

    בתערוכת דטרויט הוצג הטנדר בגרסתו החדשה החזקה ביותר ובשם 'XD'. בחרטומו מנוע V8 טורבו-דיזל חדש שפותח עבורו תוצרת חברת קאמינס האמריקנית. נפחו 5.0 ליטר והוא מפיק 310 כ"ס ב-3,200 סל"ד ו-78 קג"מ ב-1,600 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית של חברת אייסן היפנית עם שישה הילוכים וכל אלה מספקים יחד כושר העמסה של יותר מ-900 ק"ג, וכושר גרירה של 5,400 ק"ג. כפי שאמרנו בפסקאות הקודמות, המתחרות מציעות הרבה יותר כוח מנוע וכתוצאה מכך גם יכולות גבוהות בהרבה, אבל לטענת ניסאן זו לא הייתה המטרה ועל כן מפנים את תשומת הלב לעובדה שבלוק המנוע עשוי מגרפיט ברזל דחוס שחזק יותר וקל יותר מברזל רגיל. לטענתם אחד היתרונות הגדולים בבניית מנוע שכזה הוא בהפחתת וויברציות באופן בולט.

    ניסאן טיטאן XD מאחור

    זהו המנוע היחיד שניסאן הציגה בתערוכה כשלדבריה לקראת תחילת השיווק בהמשך השנה, היא תחשוף מנועי V6 ו-V8 לוגמי בנזין הפופולאריים גם כן בשוק היעד הצפון אמריקני.

    טיטאן עוצב במטה ניסאן בקליפורניה, המנועים ייוצרו במפעלי ניסאן בטנסי והטנדר כולו יורכב במפעלי היצרנית במיסיסיפי. זהו טנדר אמריקני עבור השוק הצפון אמריקני, אבל כפי שחלק מהמתחרות זולגות גם אלינו, כמו סילברדו, F350 וראם, כך גם יבואנית ניסאן רוצה פיסה מהעוגה. וכמו מתחריו גם הוא יוכר בישראל כ"משאית" ועל כל המשתמע מכך בנוגע להקלות והחזרי מס. מבחינת היבואנית, היעד הוא תחילת 2016.

    עד עתה יבואנית ניסאן כמעט ולא שיחקה בתחום המשאיות הקלות. הניסיון היחיד שיש לניסאן הוא בשיווק 'קאבסטאר' – משאית קלה שבחלק מגרסאותיה כלל לא מצריכה רישיון ג' (שלא כמו הטיטאן). מצד שני לקבוצה יש ניסיון עם המסחריות של רנו שם נמכר 'מאסטר'.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ניסאן טיטאן בדרך לישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.