• Ad
  • האמר החשמלי נחשף, אבל אל תעצרו את הנשימה

    האמר חשמלי, כמו הדגמים ההיסטוריים שלו, הוא כלי מופרך בגודלו ובמחירו. הייצור יתחיל בסוף השנה הבאה והמחיר יתחיל ב-112,600 דולר לפני מיסים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עשור חלף מאז שג'נרל מוטורס, לאחר פשיטת הרגל שעברה בשנת 2009 והקמתה מחדש, התייאשה מניסיונות המכירה של חטיבת האמר ופשוט סגרה אותה. הלילה, בעקבות שורה ארוכה של טיזרים והכנות, חשפה ג'נרל מוטורס מחדש את האמר, והפעם ככלי חשמלי מפלצתי ותחת סמל המותג GMC.

     

     

    אז לכל חובבי האמר, שפיתחו ציפיות גדולות, נאמר ראשית לכל: תירגעו. החשיפה המלאה של הכלי גילתה לנו בעיקר איך הוא נראה – והוא בהחלט נראה מתאים למורשת שלו – אבל לא ממש מקרבת אותנו לשים עליו יד, ראשית לכל מכיוון שהייצור שלו יתחיל רק לקראת סוף השנה הבאה.

    חוץ מזה יש עוד עניין קטן, שאיפיין גם את הדגמים המקוריים של האמר: זה כלי גדול, אפילו מפלצתי, ובעיקר יקר. גרסת ההשקה, שנקראת "מהדורה ראשונה", מוצעת תמורת לא פחות מ- 112,600 דולרים, והיא תהיה זמינה רק החל מסתיו 2021, כלומר כמעט עוד שנה. גרסאות פחות יקרות של הכלי הזה יושקו בהדרגה במהלך השנתיים שלאחר מכן, וזה אומר שכלי ראשון, מופחת איבזור, במחיר קצת יותר סביר יושק רק בעוד שלוש שנים.

    מצד שני, אם כסף לא מהווה בעיה קשה שלא להתרשם מן העיצוב של האמר החשמלי – שלזכותו צריך לומר שהוא משלב באופן מאד אלגנטי את המורשת של האמר עם קווים מודרניים, אפילו מעט עתידניים, ובעיקר מן המפרט הטכני שלו.

     

     

    הכל מתחיל בשלושה מנועים חשמליים שמספקים יחד "כאלף כוחות סוס" לכל ארבעת הגלגלים, ומאיצים את הדבר הזה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך כשלוש שניות. זה ממשיך עם בסוללות מתקדמות (לטענת GM) שנקראות "סוללות אולטיום" ובהן 24 מודולים עם תכולת אנרגיה כוללת שטרם פורסמה. הסוללות האלה אמורות להיות עמידות בטעינה מאד מהירה, במתח של 800 וולט ובהספק של 350 קילוואט שעה, ולטענת ג'נרל מוטורס אפשר יהיה לטעון בהן תוספת טווח של 160 קילומטרים בתוך 10 דקות בלבד. אחד הפטנטים בסוללות האלה, אגב, מאפשר להן להמיר מתח חילופין למתח ישר.

    האמר החשמלי מבטיח יכולות שטח כבירות, וזה מתחיל, לדברי אנשי GMC, בלוחות פלדה שמותקנים מתחת לגחון ולרצפה כדי להגן על מערך הסוללות הרגיש, ובצמיגי שטח מתוצרת גודייר בקוטר 35 אינטש שאפשר להמירם בצמיגי 37 אינטש.

    כל היחידות של המהדורה הראשונה יהיו מאד מאובזרות (ובאופן זהה), ייצבעו בכל צבע ובלבד שהוא יהיה לבן, ובחלקו העליון של המרכב ישנם שלושה לוחות שקופים וניתנים להסרה (ואחסנה בתא המטען). סביבת הנהג מעוצבת בפשטות מודרנית ונשלטת על-ידי שני מסכי מגע גדולים – אחד למולטימדיה והאחר למכשירי הנהיגה, בגודל 13.4 אינטש ו-12.3 אינטש בהתאמה. אחד הפיצ'רים החביבים, שישתקף מבעד למסך המולטימדיה, הוא מצלמת שטח שנקראת UltraVision 4 ומאפשרת סריקה וקבלת תמונה טובה של כל מה שמתרחש מתחת לרכב ובסביבתו.

     

     

    תצוגת השטח חשובה ונחמדה ראשית לכל מכיוון ששטיפה עצמית של המצלמה מאפשרת להשתמש בה גם לאחר נסיעה דרך בוץ ואבק, ובעיקר מכיוון שכך אפשר להציץ ולהבין מה קורה כאשר הכלי הענק הזה מנצל את "הליכת הסרטן" הייחודית לו. באמצעות היגוי לארבעת הגלגלים, אשר במהירויות נסיעה נמוכות מאפשר לגלגלים האחוריים להסתובב לאותו כיוון שאליו פונים הגלגלים הקדמיים, אפשר לקצר את רדיוס הפניה ולמעשה לנסוע באלכסון.

    קשה לומר מתי ואם בכלל זה יהיה שימושי בשטח אבל אפשר לחשוב על מעבר של כל מיני סוגי מכשולים ועל נהיגה במעברים צרים וקשים טכנית, ולכך תעזור גם היכולת של המתלים האדפטיביים להגביה את הרכב כולו בכ-15 סנטימטרים. אנשי GMC מבטיחים גם שהאמר החשמלי לא יחטוף קצר כאשר יצלח מכשולי מים בעומק מרבי של כשני מטרים, וגם זה מרשים מאד.

    בסתיו 2022, כשנה לאחר המסירות הראשונות של האמר החשמלי, תושק גרסה פחות יקרה שתעלה רק 100,000 דולר ותיקרא EV3X. גם לה יהיו שלושה מנועים חשמליים והנעה לכל הכלכלים, מתלי אוויר אדפטיביים, היגוי לגלגלים האחוריים ועוד, ומתי שהוא באביב 2023 תושק גם גרסת EV2X, עם שני מנועים, שתעלה "רק" 89,995 דולר. באביב 2024 תושק גרסת בסיס דו-מנועית שתיקרא EV2, תונע באמצעות שני מנועים, ותעלה כ-80,000 דולר.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.