• Ad
  • האם MMM תייצר את מכונית העל החשמלית ההודית הראשונה?
    MMM חשפה עיצוב נוסף למכונית-על שמבטיחה ביצועים מרשימים, ולפחות תיאורטית יש לה טיעונים טובים לכתר של "טסלה ההודית". אבל איך נדע אם מדובר במיזם טכנולוגי אטרקטיבי או במלכודת משקיעים?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עידן הרכב החשמלי טורף את כל הקלפים של תעשיית הרכב, ומאפשר לעשרות מיזמים חדשים להציע לעולם אמצעי תחבורה יעילים וגם מרגשים. מי שמוכיחה את זה בדרך הטובה ביותר היא חברת Mean Metal Motors ההודית, אשר חשפה אתמול (ד'), את 'אזאני', שאותה מכנה העיתונות ההודית "מכונית-העל ההודית הראשונה".

     

    האם MMM תייצר את מכונית העל החשמלית ההודית הראשונה?

     

    עוד לפני שנציג את המכונית המהממת למראה הזאת, שמבטיחה זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות משתי שניות וטווח נסיעה של בין 550 ל-700 קילומטרים – אי אפשר שלא לתהות על מה יהיה קשה יותר לאחדים מאיתנו להתגבר: על השם המוזר והקשה-לתרגום-לעברית של החברה (מין מטאל מוטורס), או על הגזענות / התנשאות / קסנופוביה שאולי תגרום להם להתייחס בביטול ליצירה טכנולוגית הודית, וזאת למרות שהיא מגיעה מן המדינה השנייה בגודלה בעולם מבחינת גודל האוכלוסיה.

    האמת היא שאם לוקחים בחשבון את מספר המולטי-מיליונרים הגדול שחיים בהודו, ואת הגאווה הלאומית של מדינת-העל הזאת, אפשר לצפות שביום מן הימים, אולי אפילו בקרוב, נראה שם תעשיית רכב יותר מפותחת מכפי שמציעות כיום 'טאטא' ו'מהינדרה', כזאת שלא מבוססת על ייצור של יצרניות זרות כמו סוזוקי.

    מותר גם להשתחרר רגע ולהפליג על כנפי הדמיון עם שני המסרים המעניינים ששולחת 'מין מטאל מוטורס' – שתיקרא כאן למען הנוחות MMM – לאוהבי הרכב בעולם ובעיקר למשקיעים פוטנציאליים. המסר הראשון, אשר למרבה הצער לא מלווה בתמונות יצרן מרשימות הוא העיצוב המרגש של 'אזאני', שהיא מכונית-על ש-MMM חשפה אתמול. אנשי המיזם מבטיחים שהיא תוצע למכירה בשנה הבאה תמורת 120,000 דולר, וזה סכום סביר מאד תמורת הביצועים שהיא מספקת.

    המסר השני, שהוא אולי יותר חשוב – הוא קונספט ש-MMM מציגה, ובאמצעותו מבטיחה לחולל מהפכה בשיטת הייצור של כלי רכב חשמליים. MMM רוצה להקים "מיקרו מפעלים" לייצור מכוניות על גבי פלטפורמות חשמליות מודולריות, ולטענת מנהליה זה יאפשר להקים מערכי ייצר שעולים פחות מ-20% מעלות הקמתם של מפעלים קונבנציונליים ליצור רכב.

    סיפור סינדרלה או עוקץ ניגרי?

    MMM היא חברת סטארט-אפ שנוסדה בשנת 2014 על ידי סארת'אק פול (Sarthak Paul), שמכהן כעת כמנכ"ל, ראנביר גרוואל (Ranbir Grewal) שמכהן כדירקטור ואחראי על מערכות ההנעה, ויוגל טנדל ((Yugal Tandel. החברה מונה כיו בסך הכל 22 עובדים שאחראים על מו"פ, עיצוב, אירודינמיקה, הנדסת רכב וכיוצ"ב. הצוות אמנם קטן, אבל הוא משתמש בשירותי אאוטסורסינג של חברות הנדסה מבריטניה, גרמניה וארצות הברית.

    'אזאני', כך מובטח באתר החברה, מונעת באמצעות מערכת הנעה חשמלית שמספקת 1,000 כוחות סוס וכ-100 קג"מ של מומנט, וזו מזניקה אותה למהירות מרבית של 350 קמ"ש. הטווח המובטח – באמצעות סוללה עם קיבולת אנרגיה של 120 קילוואט שעה, הוא 523 קילומטרים בין טעינות, אבל במקומות שונים מצוטט טווח ארוך יותר, של עד 700 קילומטרים.

    MMM מבטיחה להציג מכונית מייצור סדרתי במחצית השנייה של 2022, אבל היא עדיין לא חשפה את עיצוב סביבת הנהג ופנים המכונית, וזה מביא אותנו אל הדבר היחיד שעלול להעיב על החגיגה. כבר לפני כשש שנים עשתה MMM תרגיל דומה כאשר הציגה בשעתו את מה שהוגדר כבר אז כ"מכונית העל הראשונה של הודו". לקונספט ההוא קראו M-Zero, ובינו לבין 'אזאני' לא קמו עדיין מיקרו מפעלים כמו ש-MMM הבטיחה, וגם עדיין לא הוצעו מכוניות למכירה.

     

    האם MMM תייצר את מכונית העל החשמלית ההודית הראשונה?

     

     

    צריך אמנם לקחת נשימה עמוקה ולהזכיר שמדובר בחברת סטארט-אפ, ולומר שגם ל'טסלה' לקח 17 שנים כדי להתחיל לזרוח. בנוסף, בחמש השנים האחרונות התקדמה הטכנולוגיה החשמלית בקפיצות אדירות, ולמיזם קטן שמתכוון לייצר בסדרות ייצור קטנות אין כיום בעיה להשיג את כל המכלולים שהוא צריך ופשוט לחבר אותם יחד. עם זאת, אחרי שנרגענו, אי אפשר שלא לשים הערת אזהרה אדומה גדולה.
    ראשית לכל, ניכר שאנשי MMM לקחו את כל הקורסים בבית הספר הגבוה של טסלה, וזה ניכר החל מאתר אינטרנט שמעוצב באופן דומה לזה של החברה האמריקנית ויאפשר בעתיד מכירה אינטרנטית, ממשיך בהבטחה לעדכונים דרך האוויר (OTA) ובממשקי משתמש מתוחכמים, ומגיע עד להבטחה שתוכנת ההפעלה של המכונית תהיה מבוססת בינה מלאכותית.

    יש רק בעיה אחת: עד עכשיו אף אחד מחוץ לחברה טרם נהג במכונית כזאת ועדיין לא ראינו הדגמה של כל האלמנטים המובטחים כשהם מחוברים ופועלים יחד.

     

     

    אחרי כל זאת צריך לומר שבלי קשר ל'אזאני' עצמה – הקונספט של "מיקרו מפעלים" לייצור כלי רכב חשמליים שמבוססים על פלטפורמות חשמליות פשוטות הולך ותופס תאוצה. במקביל ל-MMM מוצע רעיון דומה על ידי חברת הסטארט-אפ 'ארייבל', שמתכננת לייצר כך כלי רכב מסחריים במקומות שונים בעולם.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.