• Ad
  • על בסיס 'ליאון' הציגה סיאט את הקרוסאובר הראשון בתולדותיה, ויש לו את כל הכלים לתת בראש לקשקאי, לספורטאז' ולטוסון
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סיאט חשפה אתמול (ג') פומבית, בתערוכת ז'נבה, את 'אטקה' החדש – קרוס אובר ראשון בתולדותיה וראשון בשלישיית קרוס-אוברים שהיא מתכננת להשיק בשלוש השנים הבאות.

     

    סיאט אטקה 003

     

    אטקה, מקבילו של 'טיגואן' החדש והמתקרב לבית פולקסווגן, מבוסס על "פלטפורמת הגולף", הלא היא ה-MQB המודולרית החדשה של קבוצת פולקסווגן, כלומר שזהו אחיה המנופח והמוגבה של 'ליאון'.

    סיאט בחרה לייצר כלי קצר ממקביליו לקטגוריה הקומפקטית, עם בסיס גלגלים באורך דומה לאלה של ניסאן קשקאי וסובארו XV, כלומר שבראיה ישראלית הוא עלול להיראות מעט צנום. עם זאת, ייתכן שהמרחב הפנימי שלו לא נופל משמעותית מאלה של טוסון וספורטאז'.

    אורכו של אטקה 436 ס"מ, כלומר 12 ס"מ פחות מספורטאז', ובסיס הגלגלים שלו הוא 264 ס"מ, כלומר 3 ס"מ פחות מזה של ספורטאז' / טוסון, אבל האורך הכללי הזה קצר רק ב-2 ס"מ מזה של קשקאי, ובסיס הגלגלים קצר בחצי ס"מ בלבד מקשקאי וארוך בחצי ס"מ מזה של XV.

     

    סיאט אטקה 002

     

    אם סיאט תסתער על שוק הקרוס אוברים הישראלי כפי שהסתערה על אלה של הסופר-מיני עם איביזה, ועל הקומפקטיות עם ליאון, יש בידיה כלי אשר ברמת הכניסה שלו יכול לחולל אצלנו מהומה רבתי ואף להדיח את ספורטאז' מראשות טבלת המכירות.

    הרמה הבסיסית של 'אטקה' מונעת באמצעות מנוע הטורבו-בנזין התלת צילינדרי שמוכר לנו מ'איביזה' המחודשת – בנפח 1.0 ליטר ועם הספק של 115 כ"ס.

    כמקובל בקטגוריית הקרוס-אוברים מדובר למעשה במכונית נוסעים מוגבהת עם הנעה קדמית וחמישה מושבים שיכולה – במחיר המתאים – להיות תחליף אטרקטיבי מאד למכונית משפחתית קומפקטית.

    במעלה רמות ההספק והאיבזור מוצעת גרסה מקבילה למנועי ה-2.0 ליטר האטמוספריים הנפוצים בקטגוריה – מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר של קבוצת פולקסווגן שמספק 150 כ"ס.

    כמקובל אצל פולקסווגן יש כמובן גם מנועי טורבו-דיזל בנפח 1.6 ו-2.0 ליטר בשלושה הספקים (115, 150 ו-190 כ"ס), וכל המנועים מוצעים עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה או – מה שיותר חשוב מבחינתנו – עם תיבה רובוטית בעלת מצמד כפול ושבעה יחסי העברה.

    כמו בדגמים אחרים של סיאט גם אטקה (לכל הפחות בגרסאות המאובזרות) תציע שליטה בניהול המנוע עם ארבעת מצבי "חוויית נהיגה" שנשלטים ממתג על הקונסולה המרכזית, בהם כמובן "ספורט" ו"חסכון".

    ככלל, סיאט השקיעה לא מעט בתדמית ובמאפיינים הספורטיביים של 'אטקה', ומתייחסת אליהם כאל אחת מנקודות הייחוד שלו יחסית לכלים מקבילים לו, והיא מבטיחה התנהגות דינמית שאמורה לקסום גם לאוהבי נהיגה.
    מבחינה זאת מדובר ביתרון ברור לסיאט, יחסית למשל למותגים הקוריאנים והיפנים, היות שבזכות תדמיתו הספורטיבית של המותג יהיה לה קל יותר למכור גם את הגרסאות הספורטיביות המאובזרות והיקרות יותר שתשיק בקרוב תחת סמל FR , ובעתיד גם גרסאות לוהטות ממש תחת סמל 'קופרה' – כל זאת מבלי שזה ייראה מאולץ או לא טבעי.

    כמו רוב שמות הדגם האחרים של סיאט, גם 'אטקה' לקוח משמו של ישוב ספרדי.
    אלא שבניגוד ל'איביזה' – שהוא אי שלם, ל'ליאון' – שהיא עיר בת 200 אלף תושבים בצפון מרכז ספרד, או 'טולדו' – שהיא עיר בת 80 אלף תושבים במרכז ספרד – אטקה הוא כפר קטן במחוז סראגוסה, שבמדינת אראגון, מערבית למדינת קטלוניה ולמקום מושבה של סיאט בברצלונה, והכפר הזה מונה בסך הכל 2,000 תושבים.

    נותנת הופעה

    סיאט, כאמור, מתגברת את התדמית הצעירה והספורטיבית אבל מציעה גם רמות אבזור מכובדות והשקעה בפרטים, אחד הגימיקים שלה – למשל – לקוח מן הז'אנר של לנד-רובר / ריינג'-רובר, עם תאורת אווירה שנדלקת ממראות הצד עם פתיחת הדלתות הקדמיות ומברכת את הנכנסים לשלום עם כיתוב "ברוכים הבאים" שנוצר בתוך "שלולית אור" שמוקרנת על הכביש לצד המכונית.

    בחזית האופיינית למשפחת דגמי סיאט משובצים פנסי LED מלאים, ובצדדים ניכרות קשתות גלגלים כמעט מלבניות וממוסגרות בשחור אשר מחפות על גלגלים גדולים בקוטר של (עד) 19 אינטש.

    עיצוב הפנים מוכר לנו ברובו מ'ליאון', עם דגש על רמת אבזור אופציונלי גבוהה (מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינטש, כניסה ללא מפתח ועוד) ועל תנוחת ישיבה ספורטיבית. למרות האחוריים המקוצרים נפח תא המטען מכובד – 510 ליטרים או 430 ליטרים בגרסה כפולת ההנעה.

    רמות האבזור הגבוהות מקבלות את רוב מערכות הבטיחות והסיוע לנהג המוכרות – החל בהתראת התנגשות עם בלימה אוטונומית במהירות של עד 60 קמ"ש, בקרת שיוט אקטיבית עם "סייען פקקי תנועה", זיהוי נתיב נסיעה חסום, מצלמת 360 מעלות לסיוע בחניה ומערכת חניה אוטומטית.

    בנוסף מוצע גם חידוש מעניין: מערכת "בקרת עירנות" חדשה מזהה אם הנהג 'מנקר' או עסוק בפייסבוק, ובהיעדר תגובה שלו להתרעות שהיא משדרת (כולל בלימה עצמאית קלה) – היא מביאה את המכונית לעצירה מוחלטת.
    בשלוש השנים הבאות מתכננת סיאט להשיק בנוסף ל'אטקה' קרוס-אובר קטנטן על בסיס איביזה (שיוצג בשנה הבאה), וגם קרוס-אובר גדול יותר על בסיס פלטפורמת MQB.

     

    bridesmaid dresses 2016 online

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם סיאט אטקה יצליח להראות לספורטאז' מהיכן מתדלקים?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.