• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סוכנות הידיעות 'בלומברג' מדווחת שחברת 'גט' (Gett Inc), אשר מוכרת לנו בעיקר בזכות אפליקציה להזמנת מוניות, מחפשת משקיעים או קונים בניסיון להתחרות ביריבים גדולים ממנה.

     

    צילום: ערן לם

     

    על-פי המקורות של 'בלומברג' פנתה לאחרונה החברה, ששוויה מוערך כיום בכ-1.4 מיליארד דולר, אל "מציעים פוטנציאליים" ובהם גם חברות להשכרת רכב וחברות הסעה אחרות, במטרה "למכור את כל העסק" או פעילויות שונות במדינות שונות, וקיימת גם אפשרות להנפקת מניות נוספת, שותפות, או מכירת חלק מן החברה. בעוד שאנשי בלומברג מדווחים שמדובר ב"דיונים ראשוניים ללא כל ערובה לכך שהחברה תמשיך במכירה או בהנפקה", תגובתה של החברה היא ש"מכיוון שגט נמצאת בדרך ברורה לרווחיות בכל רחבי העולם, כולל ארה"ב, במחצית הראשונה של 2019, אין זה מפתיע שהחברה מקבלת פניות משותפים אסטרטגיים".

    במחצית השנה הנוכחית פורסמו מספר דיווחים בכלי תקשורת שונים בארץ ובעולם אודות קשיים אליהם נקלעה החברה – גם בעקבות הגדלת הפעילויות שלה ורכישת חברת 'ג'ונו' (שפעילה בעיקר בניו-יורק) וגם בגלל השקעות ניכרות, וקשיים, בשוק הרוסי. אנשי גט הדפו את הטענות ומסרו בתגובה שהחברה צפויה להגיע לרווחיות במהלך 2019.

    גט (Gett, במקור "גט טקסי") הוקמה בשנת 2010 ובשנת 2016 "נכנסה לליגה של הגדולים" לאחר שגייסה 300 מיליון דולר מחברת פולקסוואגן, אולם לפני שנה, כאשר ניסתה לגייס מפולקסווגן כ-500 מיליון דולר נוספים (כך על-פי דיווחים בעולם) העדיפו הגרמנים לסרב להצעה ולהתרכז במיזם 'מויה' שבבעלותם. בתחילת שנה זאת הצליחה החברה הישראלית לגייס 80 מיליון דולר לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר.

    מצד אחד, גט פועלת בשוק שבו פוטנציאל ההכנסות הינו כמעט אינסופי, היות שעיקר פעילותה הוא "למכור אוויר" באמצעות אפליקציה, והיא לא מחזיקה בציוד (צי מוניות) או עובדים (נהגי מוניות) אלא רק באנשי מכירות (שיוצרים את החוזים עם נהגי מוניות ועם גופים שזקוקים להסעות) ובאנשי פיתוח טכנולוגי ועסקי.
    מצד שני, שוק ההסעות והשכרת רכב לזמן קצרצר נשלט כיום בידי חברות שגייסו סכומי כסף אדירים, בהן 'אובר', 'ליפט' ו'דידי', והחדירה לשווקים שונים כרוכה בהתחככות ברמה כזאת או אחרת עם תקנות ותקינות מקומיות.

    גט פועלת בכ־120 ערים ברחבי העולם ושמה דגש רב על חלק מן השוק האמריקני התחרותי מאד (באמצעות 'גונו'), ועל השוק הרוסי, שאליו היא מנסה לחדור לאחר שהשקיעה שם יותר מ-100 מיליון דולר (וגם בו היא תצטרך להתמודד מול 'אובר'). ככל הידוע גט מעסיקה יותר מ-1,000 עובדים, כשליש מהם עובדי פיתוח שמועסקים בישראל.

    חשוב להדגיש שכמעט כל החברות שפעילות בתחום הזה פועלות כחברות 'סטארט אפ' אופייניות, והן מגייסות ו"שורפות" הרבה יותר כסף מכפי שהן מרוויחות, בין השאר מכיוון שמדובר בשוק חדש שדורש "חינוך שוק", טכנולוגיות חדשות שחורגות הרבה מעבר לפעולה הבסיסית של ניהול הסעות או צי רכב, ופוטנציאל אדיר שעדיין לא נוצל של רעיונות שנולדים מידי יום וחלקם גם מצליחים.

    ההערכה הסבירה היא שבסופו של דבר, כפי שהתרחש, למשל, בשוק מנועי החיפוש האינטרנטיים או הרשתות החברתיות, ישרדו מעט מאד מפעילים בכל שוק (ככל הנראה רק חברה אחת או שתיים), והם "יבלעו" לתוכם את שאר המתחרים, כמו גם חברות קטנות ובינוניות אשר מפתחות טכנולוגיות משיקות לפעילויות העיקריות (למשל תחום הנהיגה האוטונומית במקרה של 'אובר'). אז האם 'גט' נמצאת "על המדף", או בדרך לשותפות אסטרטגית עם חברה מתחרה או משיקה לה? ייתכן שכן, ייתכן שלא, ולא מן הנמנע גם שלמי מן המתחרים העסקיים של החברה יש אינטרס לספר את הסיפור הזה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם חברת גט מוצעת למכירה?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.