• Ad
  • האם הצבע של הונדה מתקלף?

    האם הצבע של הונדה מתקלף?

    בתביעה ייצוגית שהוגשה כנגד הונדה נטען שבדגמי 2012-2018 של הונדה בוצעה צביעה רשלנית שלא עומדת במבחן הזמן. לא ברור בכמה מכוניות מדובר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בימים אלה מתנהלת בבית המשפט המחוזי מרכז תובענה ייצוגית שהוגשה כנגד חברת הונדה ויבואניה לישראל, ובה נטען שמכוניות שיוצרו על-ידי הונדה בין השנים 2012 ל-2018 סובלות מפגמי צבע יסודיים. בשלב זה עדיין לא ידוע האם מדובר בתופעה של ממש או במספר מקרים לא גדול, אבל תקלות מסוג זה הן בין המבאסות ביותר והנזק שנגרם לבעלי הרכב הוא לא רק קוסמטי אלא גם כלכלי.

     

    האם הצבע של הונדה מתקלף?

     

    עורכי הדין שהגישו את הבקשה לאישור התובענה כייצוגית – צחי פיסטל, עדי ערמן וכן משרד אחמד מסאלחה, מודים בכתב הבקשה שאין להם נתונים ממשיים להערכת גודל הקבוצה, ולכן מבקשים מיבואנית הונדה לישראל, חברת מאיר, להציג במסגרת ההליך את "מלוא הנתונים והפרטים הדרושים". יחד עם זאת, הערכת התובעים היא שמדובר אך ורק במכוניות שנצבעו בצבעי לבן על גווניהם השונים, ורק במכוניות משנות הדגם 2012-2018.

    התובעים טוענים שבהונדה ובחברת מאיר "מודעים היטב" לכך שקיים פגם מובנה בצביעת כלי הרכב, אשר מוביל לכך שהצבע מתקלף שנים בודדות לאחר עליית המכוניות על הכביש. למרות זאת, כך נטען, הן "בוחרות שלא לעשות דבר… לא לפעול לתיקון יזום של הפגם, לא להציע לטפל בפגם על חשבונן… ולא להאריך את האחריות (לרכב) בגין פגם זה למרות הנזקים המשמעותיים שהדבר גורם (לבעלי הרכב הנפגעים)…"
    "…תחילה מופיעים סדקים בצבע הרכב", נטען, "אלו מתפתחים למעין "פיצוצים" בשכבת הצבע, ובסופו של דבר מתקלף הצבע לחלוטין. בעקבות קילוף הצבע חשוף החלק המקולף להשפעות מזג האוויר וכפועל יוצא נוצרת שכבת קורוזיה בחלק המקולף… הקילופים… מתרחשים במקומות בעלי חשיפה מועטה לנזק תאונתי, דוגמת גג הרכב או משקופי הדלתות".

    עוד נטען בכתב הבקשה שכתוצאה מן הצביעה הפגומה נגרמת ירידת ערך ניכרת של כלי הרכב. אגב, בקשת התובענה לא מוגבלת לדגמים ספציפיים אלא לכל דגמי הונדה שיוצרו בין השנים 2012-2018.

     

     

     

    שני התובעים הייצוגיים הם בעלי הונדה סיוויק שנרכשה מן היבואנית כחדשה במחצית שנת 2012, וכעבור 6 שנים החלו להתגלות בה הסימפטומים שפורטו כאן, ובעלי הונדה סיוויק משנת הדגם 2013 שנרכשה כמשומשת ובה החלו להתגלות הסימפטומים בשנת 2018. שתי המכוניות יוצרו בבריטניה. עורכי הדין המייצגים מצאו תכתובות ברשתות החברתיות עם תלונות דומות לגבי הונדה סיוויק משנות הייצור 2013-2014, אולם לא צרפו תובעים נוספים או הביאו דוגמאות מחו"ל לאותה תופעה כביכול.

    בתובענה הייצוגית מתבקש בית המשפט להורות להונדה וליבואניה לישראל ליידע את כל בעלי הרכב שעשויים להיפגע מן הכשל הסדרתי כביכול, לתקן על חשבונם את פגמי הצבע – כלומר לצבוע את המכוניות הפגומות בצביעה כללית – ולפצות את הנפגעים תמורת ירידת הערך למכוניותיהם ובגין הוצאות ישירות ועקיפות שנגרמו להם. בנוסף מתבקשות היצרנית והיבואנית להאריך את משך האחריות למשך 10 שנים מתום תקופת האחריות הרגילה.

    לבקשת התביעה מצורפת חוות דעתו של שמאי הרכב יצחק מלכה אשר אזכר תופעה דומה בדגמי טויוטה קורולה מאותן שנות ייצור, אך טען שעל-פי ניסיונו המקצועי מדובר בפגמים נדירים בתעשיית הרכב באופן כללי. השמאי קבע שהנזק הישיר לבעלי הרכב (עלויות צביעה מחדש של הרכב) נאמד בכ-18-25,000 שקלים בהתאם למצב הרכב ומיקום נזקי הצבע, ואילו ירידת הערך נאמדת בכ-15% ממחיר המחירון של המכונית.

     

    האם הצבע של הונדה מתקלף?

     

    מחברת מאיר, יבואנית הונדה לישראל, נמסר בתגובה: "החברה קיבלה את מסמכי התביעה, לומדת אותם ותגיב בבית המשפט".

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.