• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תערוכת מילאנו היא מגרש המשחקים בייתי של דוקאטי (למרות שהיא בכלל מבולוניה) אך אחרי שנת הקורונה העדיפו בדוקאטי שלא להיע לתערוכה ורק לערוך חשיפה וירטואלית מקשימה לקראתה עם לא פחות משישה דגמים חדשים, את חלקם חשפה בטפטוף בשבועות האחרונים.
    לא כל הדגמים ש"הביאה" דוקאטי למילאנו הם דגמים חדשים לגמרי, חלקם הם מתיחת פנים לדגמים ותיקים הם גרסאות נוספות במשפחות הדגמים הקימות.

    דוקאטי פאניגאלה V4
    הדור הנוכחי של מלך שושלת הסופרבייק מבית דוקאטי הוצג לפני ארבע שנים וזוכה מידי שנתיים למסכת עדכונים. השנה קיבל פאניגאלה V4 עיצוב מחדש לפרינג עם מראה רזה יותר ופתחי אוורור משופרים לתיעול זרימת האוויר לקירור המנוע. בהשראת אופנת הכנפונים של אופנועי ה-MotoGP התקינה דוקאטי בחזית ה-V4 כנפונים חדשים המענקים לטענתם תוספת כוח הצמדה של 37 ק"ג במהירות של 300 קמ"ש שיסייעו לשמור את הפרוט מחובר לאספלט.

    המנוע שהוא אחד מהחזקים ביותר בעולם הייצור מסדרתי התחזק עוד קצת, כשהודות למערכת פליטה משופרת וניהול מנוע מעודכן קיבל עוד 1.5 כ"ס המעלים את הספקו המרבי ל-215.5 כ"ס ב-13,000 סל"ד. ניהול המנוע מאפשר כעת לרוכב לבחור בין ארבעה מצבי תפוקה ותיבת הילוכים חדשה ומחוזקת מציעה יחסי העברה משופרים בדומה לפאניגאלה V4R.

    השלדה נותרה דומה לזו של הדגם הקודם, אך נעשו שיניים קלים בגאומטריית הזרוע האחורית. גרסת ה-S נהנית כבעבר ממתלים חצי אקטיביים מתוצרת אוהלניס, אך קיבלה את המזלג המשופר עם פעולת השיכוך הנפרדת של ה-V4R הסופר רייסרי. נדמה שלא צריך לשנות יותר מזה באחד מהאופנועים הספורטיביים ביותר המורשים לנוע על הכביש הציבורי.

    דוקאטי סטריטפייטר V2
    בהתאם לגישה העדכנית של דוקאטי, גם משפחת הסטריטפייטר מקבלת גרסת V2 נגישה קוצת יותר שפויה מאשר דגמי ה-V4 החזקים. דוקאטי סטריטפייטר V2 מציג מראה דומה לזה של אחיו הגדול, למעט שינויים קלים במשטחי הצד והוויתור על הכנפונים האווירודינמיים הצדדים.

    מנוע ה-V2 בנפח 955 סמ"ק הגיע היישר מהפאניגאלה V2 ועבר עדכון קל כדי להתאים לאופי האופנוע, מה שגרם לו לאבד 5 כ"ס בדרך להספק של 150 כ"ס המתקבלים ב-10,750 סל"ד שאמורים להספיק לקלי שמשקלו הוא 178 ק"ג בלבד. שלדת המונוקוק מאלומיניום שונתה קלות כדי שתוכל להשאת את המנוע הקטן יותר ומערכת המתלים כוללת מזלג ובולם אחורי מתכוונים באופן מלא מתוצרת זקס.

    למרותש מדובר באופנוע נגיש יחסית, בדוקאטי לא חסכו באלקטרוניקה ומציעים חבילה שלמה של מערכות עזר לנהג הכללת מערכת ABS הפועלת תחת הטיה, מערכת בקרת משיכה עם מספר מצבי פעולה, בקרת ווילי וגם קוויקשיפטר.

    דוקאטי סטריטפייטר V4 SP
    מן המצד השני של משפחת הסטריטפייטר, הציגה דוקאטי גרסת SP קרבית ואקזוטית לדגם ה-V4. גרסת ה-SP זכתה לכמה וכמה גודיז להפחתת משקל ושיפור היכולת על המסלול ובינהם כנפונים אווירודינמיים בחזית לשיפור כוח ההצמדה העשויים מסיבי פחמן, כמו גם החישוקים, הכנף הקדמית ועוד כמה חלקים בנקודות אסטרטגיות שמשפרים את המראה ובסך הכל עוזרים להפחית 3 ק"ג בהשוואה לדגם ה-S. המנוע נותר ללא שינוי ביחס לסטריטפייטר V4S ומספק 208 כ"ס, אך ניתן להתקין כאופציה מערכת פליטה למסלול מתוצרת אקרפוביץ' שתעלה את ההספק ל-217 ותחסוך עוד 6 ק"ג ממשקל האופנוע שיעמוד על 190 ק"ג רטובים.

    עוד שדרוגים בדגם ה-SP הם מתלים חצי אקטיביים נשלטים חשמלית, קאליפרים מסדרת העילית Stylema R של ברמבו ומצמד מחוזק. כל זה יהיה שלכם תמורת 33 אלף יורו, כמעט כפול ממחירו של הסטרייטפייטר V2.

    דוקאטי מולטיסטראדה V2
    אם היו חסרים לכם אדוונצ'רים במילאנו, אז דוקאטי דאגה לערוך בכורה רשמית גם לדגם הבסיס החדש במשפחת המולטיסטראדה. למעשה מולטיסטראדה V2 הוא שדרוג למולטיסטראדה 950 שנמצא איתנו כבר משנת 2016, כשעל הדרך שונה שמו כדי להתאים לשיטת הסימול העדכנית של דוקאטי המפרידה בין דגמי ה-V2 וה-V4 בסדרות השונות.

    מולטיסטראדה V2 עם אותו מנוע 937 סמ"ק מוכר שעבר סדרת שינויים בחלקיו הפניים עדי להפחית משקל ולהפוך אותו יעיל יותר, זאת כדי לא לאבד הספק במעבר לתקינת יורו 5 המחמירה. ההספק המרבי נשמר ועומד על 113 כ"ס וכמו בעבר תוצע גם גרסה מוגבלת הספק לבעלי רשיון A1.

    עם העיצוב שומר על מראה קרוב לזה של ה-950, אך בוצעו שינויים קלים כדי להעניק מראה מודרני יותר וכדי לישר קו עם המראה של האח הגדול בעל מנוע ה-V4. בדוקאטי טוענים גם לשיפור בתנוחת הרכיבה הודות למושב חדש. מערכתה מתלים נותרה ללא שינוי, ובמקום זאת בדוקאטי העדיפו לעדכן את חבילת מערכות העזר אלקטרוניות שמציעה את כל מה שיש לאיטלקים על המדף: 4 מצבי ניהול מנוע, בקרת אחיזה הפועלת גם תחת הטיה, בקרת ווילי ומערכת לסיוע בזינוק בעליה.
    בנוסף בוצעה הפחתת משקל משמעותית של 5 ק"ג הודות לשימוש בחישוקים מהמולטיסטראדה V4 ועוד כמה חלקי גוף חדשים שאפשרו שהביאו למשקל עצמי יבש ל 199 ק"ג לפני תוספות.

    כמקובל אצל דוקאטי תוצע גם גרסת S עם מכלולים משודרגים ובראשם מערכת מתלים חצי אקטיבית נשלטת חשמלית בהתאם למצבי הרכיבה הנבחרים לצד תוספות המגיעות כסטנדרט כמו קוויקשיפטר ותאורה עוקבת פניה.

    דוקאטי מולטיסטראדה V4 "פייקס פיק"
    באופן ייחודי, וגם כדי לשמור על קשר למורשת אופנועי המסלול שלה, דוקאטי מציאה את האדוונצ'ר הגדול שלה גם בגרסה ספורטיבית עם אופי כביש מוחלט ומצמידה לו את שמו של מרוץ טיפוס ההר המפורסם. דגם ה"פייקס פיק" העדכני של המולטיסטראדה V4 מקבל חישוק קדמי בקוטר 17 אינטש במקום 19 בדגמים הרגילים. החישוקים עצמם מתוצרת מרקסני קלים ב-2.7 ק"ג מהחישוקים הרגילים ועוטים עם צמיגי כביש ספורטיביים של פירלי.

    השלדה השתדרגה עם זרוע אחורית חד צידית מאלומיניום, מערכת מתלים חצי אקטיביים נשלטים חשמלית מתוצרת אוהלניס ובלמים מוגדלים של ברמבו. וכדי שלא תתבלבלו עם סתם מולטיסטראדה, ישנה גם צביעה ייחודית לדגם ה:פייקס פיק".

    דוקאטי סקרמבלר אורבן  מוטארד
    אל משפחת הסקרמבלר רווית הדגמים מצטרפת ורסית עיצוב חדשה הנקראת "אורבן מוטארד" על בסיס דגם ה-800 סמ"ק. מצד אחד היא מתאפיינת בחישוקי שפיצים וכנף קדמית גבוה, ומצד שני עם צמיגי כביש ספורטיביים וצביעה אדומה-כסופה בסגנון קפה רייסר. מבחינה מכאנית לא נעשו שינויים כלשהם.

    The post דוקאטי מפציצה במילאנו עם שישה דגמים חדשים first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    דוקאטי מפציצה במילאנו עם שישה דגמים חדשים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.