• Ad
  • הזינוק בביקוש לרכב חשמלי, ובמספר הדגמים החדשים שמגיעים לשוק, בא לידי ביטוי גם ברשימת המועמדות הסופיות לתואר "מכונית השנה" האירופאי.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שבע מכוניות חדשות, שהושקו במהלך 2021, הגיעו לרשימת המועמדות הסופיות של תחרות "מכונית השנה" האירופאית לשנת 2022, שבה בוחרים בכל שנה עיתונאי רכב אירופאים את מי שלדעתם היא המכונית החדשה החשובה ביותר. למעט מועמדת סופית אחת – כל האחרות הן מכוניות חשמליות, רובן חשמליות טהורות, ואין ספק שזאת עובדה מדהימה.

     

     

    פיג'ו 308 המחודשת היא הנציגה היחידה של "העולם הישן" בתחרות השנה, ולא נראה שיש לה יותר מידי סיכוי מול מכוניות פי כמה וכמה יותר חשובות ממנה כמו יונדאי איוניק 5 ואחותה לבית קיה, EV6, קופרה בורן, פורד מוסטנג מאך-E, רנו מגאן E-Tech, והמכונית החשובה ביותר באמת: סקודה אניאק.

    אגב, לא שצריך להתרגש מכל תחרות "מכונית השנה" שמתקיימת בעולם – אנחנו אף פעם לא מכירים את השיקולים והפוליטיקות בכל שוק בפני עצמו – אבל ממש במקביל לפרסום רשימת המועמדות הסופיות של מכונית השנה באירופה זכתה סקודה אניאק בתואר "מכונית השנה" בסקוטלנד (SCOTY). ומדוע בכל זאת חשוב לציין כאן את הזכיה הזאת? מפני שאחד הנימוקים של חבר השופטים שבחרו בה בהחלט מתאים למה שאנחנו חשבנו על המכונית הזאת כאשר נהגנו עליה לראשונה: "העיצוב, השימושיות והתמורה למחיר", כותבים השופטים, "כולם היו גורמים בבחירה, אבל בעיקר הכריע האופן שבו (אניאק) הפכה את המעבר מכלי רכב מונע במנוע בנזין להנעה חשמלית כל כל קלה".

    החשמליות שולטטטטטות

    שבעת הדגמים החשמליים ברשימת המועמדות הסופיות נבחרו מתוך פוטנציאל של 39 דגמים חדשים ובהם גם דגמים כמעט אייקונים כמו מרצדס C קלאס וב.מ.וו סדרה 2 קופה, אבל כאילו כדי לעשות את זה עוד יותר מעניין, ברשימה הזאת יש גם לא מעט דגמים חשמליים חדשים אחרים, בהם גם מכוניות סופר חשובות כמו צמד החדשות של אאודי – e-tron GT ו-Q4 e-tron, וגם הצמד של ב.מ.וו iX ו-i4, מרצדס EQS, טסלה מודל Y ופולקסווגן ID.4.

    "מכונית השנה" האירופאית נבחרת על-ידי שורת עיתונאי רכב אירופאים שבוחרים את מי שלדעתם היא המכונית החדשה החשובה ביותר שהושקה למכירה ב-12 החודשים האחרונים.

     

     

    פאנל העיתונאים כולל כיום 61 חברים מ-23 מדינות באירופה, כאשר מספר העיתונאים מכל מדינה, או השיעור שלהם בכלל הקבוצה, מוכתב על-פי הגודל היחסי של שוק הרכב בכל מדינה אך גם על פי "חשיבותו בייצור רכב". לצרפת, גרמניה, בריטניה, איטליה וספרד יש שישה נציגים כל אחת, ולמדינות אחרות פחות.

    מי לדעתכם צריכה להיות "מכונית השנה 2021"?

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.