• Ad
  • שני כוכבי בטיחות בלבד לשני דגמים חשובים של דאצ'יה מעידים על אחת משניים: או שלאנשי דאצי'ה לא אכפת מבטיחות הלקוחות שלהם, או שהם מניחים שלקוחות מוכנים לוותר על בטיחות תמורת מחיר זול.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קברניטי דאצי'ה, מותג הלואו-קוסט של קבוצת רנו, כנראה לא מאמינים שללקוחות שלהם מגיעה בטיחות, או שהם סבורים שזה לא ממש חשוב ללקוחות שלהם. אם לא כך, קשה מאד להסביר את הציון המשפיל שקיבלו שניים מן הדגמים החשובים והנמכרים ביותר של המותג הרומני.

     

     

    בסדרת מבחני ריסוק שפרסם היום (ד') פרויקט הבטיחות החשוב ביותר בעולם – Euro NCAP – קיבלו דאצ'יה לוגאן, וגרסת ההאצ'בק שלה – סטפווי – ציון מעליב של שני כוכבים בלבד, מתוך חמישה.

    בקצה השני של הסקאלה מדורגים שני דגמים-אחים אחרים: סקודה 'אניאק iV' ופולקסווגן ID.4 – הקרוסאוברים החשמליים הראשונים של שני המותגים מקבוצת פולקסווגן. שני אלה קיבלו את הציון המרבי של חמישה כוכבים. דגם אחר מאותה קבוצת רכב – 'פורמנטור' של 'קופרה' – קיבל חמישה כוכבים גם לגרסה ההיברידית שלו.

     

     

    אנשי הפרויקט מציינים לשבח – לגבי דגמי קבוצת פולקסווגן כמובן – את המרכבים החזקים שמספקים הגנה טובה ליושבי הרכב, ואת ההגנה המבנית על הסוללה החשמלית במתח גבוה. במיוחד מתייחסים אנשי Euro NCAP את כריות האוויר הקדמיות ואת כריות הווילון שמותקנות כסטנדרט, והתוצאה היא ששתי המכוניות קיבלו ציון של יותר מ-90 אחוזים בהגנה על הנוסעים במושבים הקדמיים.

     

     

    לעומת זאת, דאצ'יה סנדרו ולוגאן מצוידים אך ורק במערכת בלימת חירום אוטונומית בסיסית שלא מסוגלת לזהות הולכי רגל או רוכבי אופניים ולמנוע פגיעה בהם, או לשמור על המכונית במרכז הנתיב. הגישה של דאצ'יה לבטיחות מאכזבת במיוחד, היות שהמכוניות עצמן מבוססות על פלטפורמת CMF-B המודרנית והמודולרית של רנו-ניסאן, ודגמים מתוצרת רנו שמבוססים עליה קיבלו את הציון המרבי של 5 כוכבים.

    מיכאל ואן רטינגן, מזכ"ל Euro NCAP, מצוטט בהודעה לעיתונות שפרסם היום הפרויקט כאומר ש"בטיחות הרכב עלתה שלב, והצעדים הגדולים ביותר למניעת תאונות מושגים כעת באמצעות שימוש בהייטק. ברור אמנם שדאצ'יה מצאה את השוק שלה ומתמקדת בו, אבל דירוג של שני כוכבים מציג רמת שאיפות נמוכה אפילו ביחס למוצר זול. ההחלטה של דאצ'יה שלא להציע מצלמה (ראיה ממוחשבת – ג.מ.) לא עולה בקנה אחד עם המקובל כיום בשוק, והיא מאכזבת מכיוון שאנשי דאצ'יה מודעים לכך שבקרוב (גם) המכוניות שלהם יצטרכו לעמוד בתקנות הבטיחות החדשות (שדורשות מערכות כאלה – ג.מ.). סקודה ופולקסווגן, לעומת זאת, מראות מה אפשר להשיג, ו(אנשי) Euro-NCAP מברכים אותם על כך שהם מציעים ללקוחות שלהן את רמת הבטיחות הגבוהה ביותר".

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.