• Ad
  • דאצ'יה דאסטר מחודש יושק בתערוכת פרנקפורט

    על בסיס הג'יפון המוכר לנו מציגה דאצ'יה מהדורה מעוצבת מחדש שמבטיחה לשמור על ערכי המותג מבחינת המחיר והתמורה. אצלנו בשנה הבאה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דאצ'יה חשפה תמונות ופרטים רשמיים של מהדורה חדשה, שלישית, של הדגם הייחודי ביותר שלה – דאסטר.

     

     

    כמו כל דגמי דאצ'יה האחרים גם דאסטר מבוסס על פלטפורמת קליאו (BO) אשר פותחה בשעתו במשותף עם ניסאן ומשמשת בסיס לכל דגמי הסופר-מיני של החברה המאוחדת.
    הייחוד של דאסטר נובע מן העיצוב והשימושיות שלו: זהו ג'יפון רך שמוצע בתצורת הנעה קדמית ובתצורת הנעה כפולה, עם מרכב גדול מאד יחסית לקטגוריה ועם מרווח גחון של 21 ס"מ וזוויות גישה ונטישה של 30 ו-36 מעלות שמאפשרים לו יכולת שטח לא מבוטלת.

    דאסטר הושק בשנת 2010 ועבר מתיחת פנים בשנת 2013, ובמהלך 7 השנים האחרונות נמכרו ממנו מיליון יחידות, רובן תחת הסמל של דאצ'יה וחלקן תחת הסמל של רנו. מהדורה שלישית של דאסטר, שמהווה שדרוג של המהדורה הנוכחית, תיחשף רשמית ב-12 בספטמבר במסגרת תערוכת פרנקפורט, ותוצע למכירה באירופה מיד לאחר מכן.

    דאצ'יה לא ביצעה שינויים טכניים מהותיים בדאסטר, הוא מבוסס על אותה פלטפורמה והממדים שלו נותרו זהים, וגם המנועים שלו – טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר וטורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר מתוצרת רנו – הם אלה שמניעים את הדגם היוצא. גם העיצוב החיצוני המחודש לא יגרום לאף אחד לטעות ולחשוב שמדובר בדגם אחר. ובכל זאת, השמשה הקדמית הוזחה 10 ס"מ קדימה כדי לשפר את המרחב הפנימי ולתרום למראה קרבי יותר, השבכה הקדמית חדשה ומודגשת, הפנסים הקדמיים מודרניים יותר למראה וכוללים תאורת יום מסוג LED, והמראה הכללי רחב, מנופח, "קרבי" ונועז יותר.

    גם מוטות הגג מסוגננים יותר כעת, מלפנים ומאחור מותקנות פלטות החלקה מאלומיניום מוברש ולא צבוע, כך שהן לא ייראו חבולות לאחר כמה תעלולי שטח, וצידי הגוף נופחו ויוצרים תחושה של שטח חלונות קטן יותר. האפקט החיצוני המודגש מושג בין השאר על-ידי הגדלת קוטר הגלגלים מ-16 ל-17 אינטש והדגשת קשתות הגלגלים.

    אנשי דאצ'יה לא מזכירים ולו במילה את מערכות הבטיחות שיוצעו בדגם המחודש, מה שאומר שכך או אחרת נכונה לנו הפתעה גדולה בעוד שבועיים או פחות. אם מתיחת הפנים השנייה של הדגם הפופולרי של דאצ'יה תכלול מערכת התרעת התנגשות עם בלימה אוטונומית הרי שבכך יושג שדרוג עצום ביחס לדגם הנוכחי (למרות שלא צפוי שיפור ביכולות ההגנה הפאסיביות) שהציג תוצאות לא מרשימות מידי במבחני הריסוק. הבעיה היא שדאצ'יה ממצבת את עצמה במתכוון כמותג לואו-קוסט ונמנעת ככל האפשר מהוספת מערכות שמגדילות את עלויות הייצור.

    אבל אם לא יוצעו מערכות כאלה, עם דגש על בלימה אוטונומית, הרי שתוצאות מבחני Euro-NCAP לדגם המחודש צפויות להיות בין הגרועות ביותר האפשריות, לאחר שאנשי הפרויקט החשוב הזה העלו את הסטנדרטים שלהם והפכו מערכות כאלה לתנאי לקבלת ציון מרבי.

    אנשי דאצ'יה מבטיחים שיפור של עיצוב הפנים, שדרוג לחומרי הדיפון לטובת שיפור תחושת האיכות והעידון, ומערכת מולטימדיה חדישה יותר, אבל בהודעתם לעיתונות הם מדגישים את העובדה שדאסטר נאמן למהות המותג בכך שכבר מיומו הראשון הוא מוצע במחירים עממיים ונמוכים מאלה של כל מתחריו בשוק. גם המהדורה השלישית של דאסטר לא שונה בכך, והיא מוצעת באירופה תמורת פחות מ-12,000 אירו.

    אנשי דאצ'יה מזכירים ומתגאים בכך שחלק מהצלחתו של דאסטר (אך לא כולה, לטענתם) נובע מכך שהדגם הזה הוצע מיומו הראשון כ"קרוסאובר אופנתי במחיר של מכונית עירונית", ואלינו הגיעה חלק מן המסר הזה מעט באחור, כאשר יבואני דאצ'יה לישראל, חברת קרסו מוטורס, חוללו מהפך קטן בתחילת חודש מאי השנה והציעו את הדגם הנוכחי תמורת 100,000 ש"ח לגרסה האוטומטית.

    דאסטר המחודש צפוי להגיע לישראל במהלך 2018.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.