• Ad
  • Euro NCAP דורש: בלימה אוטונומיות וזיהוי הולכי רגל

    לפני שמערכות לזיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית יהפכו לסטנדרט החדש של הפרויקט, מציג Euro NCAP את פרוטוקול המבחן שלהן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פרויקט הבטיחות האירופאי Euro NCAP הציג היום (ג') מבחן חדש שיבדוק את רמת היעילות של מערכות לזיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית בכלי רכב.

    המטרה המוצהרת של המבחן, בשלב זה, היא לבחון את האפקטיביות של המערכות השונות בדגמים שונים שבהם הן מוצעות ולתת להן ציונים, אלא שניסיון העבר מלמד שבעתיד הנראה לעין יהפוך המבחן הזה לחלק מדרישות החובה של הפרויקט עבור ציון מרבי של חמישה כוכבים.

     

    Euro NCAP autonomous pedestrian detection 001

     

    מזכ"ל Euro NCAP, ד"ר מיכאל אן רטינגן, אמר: "הבדיקות החדשות האלה הן הבדיקות הראשונות מסוגן בעולם אשר מסוגלות להעריך את היכולות של מערכות לזיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית. מכוניות חדשות רבות מציעות סוג כלשהו של מערכת בלימה עצמאית (AEB) שמסייעת למניעת התנגשויות בכלי רכב אחרים, אך רק חלקן מסוגל גם לזהות הולכי רגל.

    על ידי בדיקת הדירוגים (שיינתנו) באתר האינטרנט של Euro NCAP יוכלו הצרכנים לאמת את טענות יצרני הרכב בנוגע לרמת הבטיחות של המערכות, ולבחור במערכת הנכונה עבורם".

    אנשי פרויקט Euro NCAP מסבירים שלאחר שתעשיית הרכב כבר טיפלה באספקטים שונים של בטיחות פאסיבית ואקטיבית זה הזמן לעסוק בטכנולוגיות חדשות לטיפול במניעת פגיעה במשתמשי הכביש הפגיעים ביותר: הולכי רגל, רוכבי אופניים ורוכבי אופנועים.

    על-פי מחקרים שונים שנערכו באירופה יכולות מערכות בלימה עצמוניות למנוע כ-20% מן התאונות הקטלניות עם הולכי רגל.
    "רוב התאונות", טוענים אנשי הפרויקט, "מתרחשות כאשר נהגים נכשלים בתהליך הבלימה – בין אם הם בולמים מאוחר מידי או לא מספיק חזק – לקוב כתוצאה מהיסח הדעת או בגלל שהולך הרגל חוצה באופן בלתי צפוי…
    מערכות בלימה אוטונומיות עושות שימוש בטכנולוגיות לייזר, רדאר ו/או מצלמות במטרה לזהות התנגשות קרובה, לבצע עצירת חירום יעילה או להפחית באופן משמעותי את מהירות הפגיעה, ואיתה את חומרת התאונה".

    המבחן החדש של Euro NCAP יבדוק את תגובת כלי הרכב לזיהוי הולכי רגל בסימולציות של שלושת התרחישים העירוניים הנפוצים ביותר: מבוגרים שהולכים או רצים לתוך מסלול הנסיעה של הרכב וילד אשר יוצא באופן מפתיע מאחורי מכונית חונה.

    כדי להשיג ציון טוב במבחן צריך כלי הרכב להיות מסוגל למנוע התנגשות עם בובות בדמות הולכי רגל, אשר פותחו במיוחד לצורך זה, וזאת במהירויות של עד 40 קמ"ש. במהירויות גבוהות יותר, של 40-60 קמ"ש – נדרשת המכונית להאט את מהירות הנסיעה שלה במידה מספקת כדי לצמצם מאד את חומרת הנזק שנגרם להולך הרגל.

    "למרות שהטכנולוגיה הזאת מתפתחת במהירות אי אפשר עדיין למנוע את כל הפגיעות בהולכי רגל בעולם האמיתי", אומר ואן רטינגן, "אבל כלי הרכב שישיגו ציונים טובים במבחן שלנו יהיו מצוידים היטב כדי למנוע אלפי מקרי מוות מיותרים ואלפי פציעות קשות אשר משנות את חייהם של נפגעים בכבישים שלנו באירופה. לכן, החל משנת 2016 יעניק הדירוג שלנו ציון לדגמי הרכב שמציעים יכולת כזאת, ובמקביל תאפשר הבדיקה (שלנו) לקונים של מכוניות חדשות ולמפעילים של ציי רכב לבחור בחירה מושכלת יותר".

     

     

    Euro NCAP מבצע כבר מאז שנת 2013 מבחנים לדירוג האפקטיביות של מערכות AEB במניעת התנגשות של מכונית עם מכשולים אחרים בכביש, והפך את המערכות האלה בשנת 2014 לדרישת חובה בכל מכונית לצורך קבלת ציון מרבי של 5 כוכבים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.