• Ad
  • ג'נרל מטורס תחליף כריות-אוויר ב-400,000 טנדרים מדגמי סילברדו וסיירה
    בשלושה מקרים נפרדים בחודש האחרון התפוצצו כריות-אוויר בטנדרים חונים מתוצרת שברולט ו-GMC. הסכנה: חלקי מתכת לוהטים עלולים לפצוע קשה או להרוג נהגים ונוסעים.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ג'נרל מוטורס קוראת לתיקון בארה"ב של 400 אלף טנדרים גדולים מדגמי שברולט סילברדו ו-GMC סיירה משנות הדגם 2015-2016, וזאת מכיוון שכריות האוויר שמותקנות בצידי המושבים שלהם עלולות להתפוצץ ללא התראה מוקדמת. חמור מכך: היות שמדובר בכריות הידועות לשמצה מתוצרת טקאטה, פיצוץ של כרית אוויר כזאת עלול לירות חלקי מתכת לוהטים אל תוך תא הנוסעים, ולפצוע קשה או אף להרוג את הנהג והנוסעים.

     

    ג'נרל מטורס תחליף כריות-אוויר ב-400,000 טנדרים מדגמי סילברדו וסיירה

     

    פרשת טקאטה, שלא תשכח כל כך מהר, מוסיפה להפיל חללים, תרתי משמע – עם יותר מ-100 מיליון כריות-אוויר שנדרשות להחלפה ברחבי העולם (בחלק מן המקרים יותר מפעם אחת). זאת כבר הפעם השנייה שחלק מרכבי הדור הזה של שברולט ו-GMC נקראים להחלפת כריות-אוויר, והקריאה הנוכחית כוללת חלק מן הטנדרים מדגמי 1500, 2500 ו-3500. לא מיותר להזכיר שעד לפני מספר חודשים ניטש ויכוח ארוך בין ג'נרל מוטורס לבין מינהל הבטיחות בדרכים האמריקני (NHTSA) אשר דרש מיצרנית הרכב להחליף כריות-אוויר מתוצרת טקאטה ב-6 מיליון טנדרים וקרוסאוברים. ג'נרל מוטורס משכה את הדיון ככל שיכלה ולבסוף נאלצה לבצע את הקריאה לתיקון כדי להימנע מהליכים משפטיים.

    כעת מסתבר שגרירת הרגליים של ג'נרל מוטורס עלולה לעלות בחיי אדם. במסמכים שפרסם מינהל הבטיחות בדרכים האמריקני (NHTSA) ביום שישי האחרון נכתב שכריות-האוויר בסילברדו ובסיירה עלולות להתפוצץ ללא התראה ובאופן מפתיע, וזאת אפילו כאשר הרכב בכלל לא נמצא בתנועה. במינהל התקבלו מספר דיווחים על תקריות שבהן כריות אוויר התפוצצו בזמן שכלי רכב כאלה חנו בחניה, ואילו אנשי ג'נרל מוטורס אישרו שאך במהלך החודש האחרון הם קיבלו שלוש תלונות על שלושה מקרים נפרדים שבהם כריות האוויר (הכוונה לכריות-צד) התפוצצו באופן בלתי צפוי בשעה שכלי הרכב לא היו מאוישים. יצרנית הרכב קבעה (על-סמך הידוע לכולנו מחקירת פרשת טקאטה) שהסיבה לפיצוצים אלה היא קורוזיה בתוך מנגנון הניפוח אשר נגרמת על ידי לחות שהוכנסה במהלך הייצור, והוחמרה בגלל שינויי טמפרטורה באזורים חמים. שתי תקריות כאלה דווחו בטקסס ואחת בפלורידה, כלומר באזורים חמים ולחים כמו ישראל.

     

    שברולט סילברדו כריות אוויר מתפוצצות

     

    לקריאה נוספת: מינהל הבטיחות הכריח את ג'נרל מוטורס להחליף כריות-אוויר ב-6 מיליון טנדרים וקרוסאוברים.

    עשרות אלפי ישראלים בסכנת מוות, משרד התחבורה מתעלם.

    אצלנו, בישראל, ככל שאפשר ללמוד מאתר האינטרנט של משרד התחבורה – ג'נרל מוטורס קראה לתיקון רק לטנדרים שיוצרו במהלך כל שנת 2015, מ-1 בינואר ועד ל-31 בדצמבר. למרות זאת, אנחנו ממליצים לכל בעלי שברולט סילברדו משנות הדגם הסמוכות – כלומר לכל הפחות 2014-2017 ובוודאי של דגמים מוקדמים יותר – לפנות אל יבואנית ג'נרל מוטורס לישראל – חברת יוניברסל מוטורס, כדי לקבל תשובות ולודא אם יש או אין צורך להחליף כריות אוויר.

    נדגיש שיבואנית רכב לא יכולה לפעול על דעת עצמה ולהחליט אם לבצע או לא לבצע קריאה לתיקון. בכל מקרה עליה לקבל הנחיות מיצרנית הרכב, ובאופן כללי ג'נרל מוטורס והנציגה שלה בישראל מקפידים לבצע קריאות לתיקון כסדרן. יחד עם זאת, היות שמדובר במצב מסכן חיים, ולנוכח שלושה מקרים שהתרחשו בארה"ב בחודש האחרון ומאבק ארוך בין GM לבין מינהל הבטיחות בנושא זה – נראה שעדיף לא לקחת סיכונים מיותרים. במקרה של תשובות לא מספקות מן היבואנית תוכלו לפנות אלינו אל editor.thecar@gmail.com.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ג'נרל מוטורס תחליף כריות אוויר בסילברדו: עלולות להתפוצץ ללא אזהרה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.