• Ad
  • סגן מנהל חטיבת הביצועים M של ב.מ.וו סבור כי העתיד שייך לתיבת ההילוכים האוטומטית הפלנטרית על אף שהיו מי שהספידו אותה, משום שהיא מציגה ביצועים עדיפים, נוחות פעולה, אמינות  ויכולת טובה יותר להתמודד עם הספקים גבוהים מאשר תיבות ידניות ותיבות כפולות מצמדים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עברו בערך שלושה עשורים מאז שהנהג הישראלי אמר את דברו ובחר באופן גורף וברור באופציה האוטומטית. מסוף שנות ה-80' מספר המכוניות הידניות הנמכרות בישראל נמצא בירידה מתמדת ואלו תופסות כיום רק אחוזים בודדים מהשוק.

    לאירופאים היה קשה יותר להיפרד מהדוושה השלישית ומשום מה ממש עד לא מזמן ביבשת הישנה נמכרו יותר מכוניות ידניות מאשר אוטומטיות. יש שיטענו שהסיבה לכך נובעת מהחיבור החזק של תושבי היבשת לחוויית הנהיגה והעדפה לשליטה מלאה על תפעול הרכב, ויש הסבורים שהסיבה האמיתית לכך היא קמצנות האופיינית לאירופאים.

    בשנת 2003 קונצרן פולסקווגן השיק את ה-DSG, תיבת הילוכים רובוטית-אוטומטית עם צמד מצמדים שהייתה אמורה לשלב בין נוחות התפעול של גיר אוטומטי לביצועים טובים וחסכון בדלק של תיבה ידנית.

    בתחילת הדרך היה נראה כי ה-DSG ותיבות כפולות מצמדים של יצרנים נוספים שהוצגו בעקבותיה יכבשו בסערה את השוק, ימחקו את התיבה האוטומטית הקונבציונלית המסורבלת עם ממיר המומנט וייתרו את הצורך בגיר ידני, אך כעבור זמן מה החלו להופיע בעיות אמינות לא פשוטות שגרמו לחלק מהיצרנים לנטוש בתוך זמן קצר את התיבה הדו-מצמדית ולאחרים לכייל את התיבה החדישה להחלפות איטיות יותר שמחקו למעשה את היתרון שלה בתחום הביצועים.

    עוד ב-TheCar:
    הטוב, הרע והמכוער: המכונית הכי אמינות והכי גרועות של אמריקה
    התיבה הרובוטית והתביעה הייצוגית: היבואנית תפצה לקוחות ישראלים ותאריך אחריות
    המצמד הכפול עולה למשאיות

    במקביל הוצגו תיבות הילוכים אוטומטיות פלנטריות מסורתיות מתקדמות מבעבר עם 8, 9 ואפילו 10 יחסי העברה שכללו שילוב מוצלח בהרבה בין פעולה חלקה להחלפות מהירות מאשר בתיבות כפולות המצמדים, כך אחרי שרבים כבר הספידו אותה התיבה האוטומטית הפלנטרית חזרה להיות הבחירה הראשונה של מרבית יצרני הרכב.

    כעת גם  פיטר קווינטוס, סגן נשיא חטיבת הביצועים M של ב.מ.וו, לא בדיוק האיש שהייתם מצפים לשמוע ממנו דברי שבח על גירים אוטומטיים, קובע בנחרצות בראיון למגזין דרייב האוסטרלי כי ימיהם של התיבה כפולת המצמדים ושל הגיר הידני ספורים והעתיד שייך לגיר האוטומטי הפלנטרי עם ממיר המומנט.

    "הגירים האוטומטיים החדשים מציעים יותר יחסי העברה ובשילוב טכנולוגיה מתקדמת וניהול ממוחשב מציעים מהירות פעולה שלא נופלת משמעותית אם בכלל מזו של תיבות כפולות מצמדים ובנוסף הם נעימים יותר בדרך פעולתם ואמינים יותר, כך שלמעשה לא נותרו לתיבות כפולות המצמדים יתרונות של ממש למעט משקל עצמי מעט יותר נמוך".

    אבל קווינטוס לא רק קובר את התיבה כפולת המצמדים ולדעתו, כאמור, גם הגיר הידני נמצא בישורת האחרונה של חייו: "יתכן שגירים ידניים ימשכו להימכר במכוניות המיועדות לשווקים מתפתחים או בדגמי בסיס זולים, אבל ברכבי וגרסאות ספורט אני מאמין שהיצרנים יעברו להשתמש בתיבות אוטומטיות ולא בגלל רק בגלל שהדרישה לגיר ידני נמצאת בירידה מתמדת אלא גם בגלל שהמנועים החדשים המניעים את גרסאות הקצה מפיקים יותר ויותר כוחות סוס ומומנט ומסתבר שמסובך וקשה לפתח גירים ידניים שמסוגלים להתמודד בצורה טובה עם הספקים של מעל 450 כ"ס". קווינטוס מסביר: "אמנם אפשר למצוא בשוק תיבות ידניות אמריקאיות, כמו למשל בדודג' צ'אלנג'ר הל-קאט, שלכאורה מטפלות בהספקים גבוהים משמעותית, אך אחרי שבחנו אותן הגענו למסקנה שהן כבדות מאוד והעברות ההילוכים בהן מזעזעות".

    בהמשך ישיר לדבריו רומז קווינטוס כי יתכן מאוד שהדור הבא של ה-M3  וה-M4, הדגמים המרכזיים של חטיבת הספורט של ב.מ.וו, יצוידו בתיבה אוטומטית ולא כפולת מצמדים כמו היום ולא יוצעו כלל עם גיר ידני.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בכיר ב-ב.מ.וו טוען: תיבות הילוכים ידניות וכפולות מצמדים יעלמו בקרוב מהעולם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.