• Ad
  • רנו 'גרנד קופה' היא ממש לא מכונית קופה קלאסית אלא המחליפה של 'פלואנס'. מחיר מחירון גבוה ואבזור בטיחותי דל מרחיקים אותה מלקוחות פרטיים אבל מרחב פנימי ונוחות גבוהה יתאימו למקבלי רכב צמוד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    'גרנד קופה' של רנו היא מכונית משפחתית אשר מחליפה את 'פלואנס' הותיקה, כלומר מכונית אשר תוכננה מראש כדי להימכר בשווקים הפחות אמידים שסביב אירופה.

     

     

    מה הסיפור שלה?

    כמו כמה מדגמי רנו שנמכרים אצלנו היא מיוצרת בטורקיה, והיא נועדה בעיקר ל-20 שווקים ובהם לא רק טורקיה, איחוד האמירויות, רבות ממדינות אפריקה וכל מדינות מזרח אירופה – אלא גם לאוסטרליה.

    במרבית השווקים האלה היא נקראת 'מגאן סדאן' או 'מגאן גרנד קופה', אך היבואנית בישראל מבקשת להצניע את השם מגאן וקוראת לה 'גרנד קופה'. הייחוד העיקרי של המכונית אמור להיות שפע של אבזור במטרה לדמות אותה לגרסה לא יקרה של מכונית מנהלים, כך לפחות לפי היבואנית.

    מבחוץ

    גרנד קופה היא מכונית נאה למדי אבל ודאי שלא מצדיקה את התואר 'קופה' (Coupe, "חתוך" בצרפתית) אשר עד לפני כמה שנים היה שמור למכוניות נוסעים בעלות שתי דלתות, חלון אחורי משופע ופרופיל נמוך.

    לאחרונה התרחב אמנם המושג הזה גם למכוניות בעלות ארבע דלתות ולקרוסאוברים למיניהם, אולם כל אלה התברכו עד כה בעיצוב ספורטיבי עם גג שחלקו האחורי משתפל כלפי מטה ועם שטח חלונות קטן ביחס לגודל הדלתות.

    גרנד קופה, לעומת זאת, לא נראית ספורטיבית ובטח שאין בה כמעט זכר למראה ה'קופה' הקלאסי, אבל זאת דווקא מכונית נאה ובעלת עיצוב הרמוני ומרשים אשר מדגיש את גודלה. בחירת השם, לכן, לא מתאימה במיוחד ומפתחת ציפיות שלא מתגשמות.

     

     

     

    מבפנים

    גרנד קופה מבוססת על פלטפורמת CMF המודרנית של רנו שעליה בנויים בין השאר 'סניק', 'אספאס', 'קשקאי' ו'קדג'אר' של רנו וניסאן, ואחד היתרונות שלה הוא גמישות שאיפשרה לבנות מכונית גדולה ומרווחת.

     

     

    לוח המחוונים נראה חדיש, ובכך הוא שונה מאד מן העיצוב הנקי אך המיושן כיום של פלואנס. העיצוב נעים לעין, מסודר וקל להתמצאות, ובמרכזו ניצב מסך מגע מאונך וגדול אשר משרת את המולטימדיה.
    איכות החומרים טובה ברובה, למעט מספר "שרידים" מן הפלואנס כמו כפתור ההתנעה, והמושבים נוחים ותומכים.

    המרחב הפנימי מצוין, בעיקר מלפנים, אבל קו הגג המשופע מאחור פוגם במרחב הראש של נוסעים גבוהים, כמו גם בגישה אל תא המטען שמתרחשת מבעד לפתח צר מידי ולא נוח.

    ביצועים וחיסכון

    פלואנס היא המכונית היחידה אשר הוצעה אי פעם בישראל עם היצע מנועים שכלל גם מנועי בנזין ודיזל וגם מנוע חשמלי. השיטה השלישית לא כל כך עבדה אבל זו השניה – מנועי דיזל – דווקא כן הייתה בשורה למרות שהיא הופיעה בשוק שלנו בדיוק ברגע שבו עלה הכורת ('המס הירוק') על מנועים אלה.

    גם גרנד קופה מציעה את אותו מנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר שהניע את פלואנס, והוא מספק 110 כ"ס ו-25.5 קג"מ של מומנט ומחובר לאותה תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד בעלת שישה יחסי העברה, וזו הגרסה שבה נהגנו. במקביל מוצעת גם גרסת טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר (132 כ"ס) עם תיבת הילוכים רובוטית בעלת 7 יחסי העברה.

    השילוב בין הדיזל לתיבה מצוין, ומאפשר למכונית לא מאד קלה (1390 ק"ג) להאיץ בקלילות גם בזינוק מן המקום וגם בתאוצות ביניים. עם זאת – מומלץ לכבות את מערכת הדימום של המנוע ("עצור וסע") היות שהיא "מעירה" אותו לאט מאוד ואז עוד נדרשים מספר חלקי שניה נוספים עד לשילוב הרובוטי של ההילוך הראשון. התוצאה היא שנהגים ממהרים עלולים לצפור לכם ברמזורים.

    איטיות ההתנעה ושילוב ההילוך מפריעה במיוחד כאשר היציאה לדרך היא בעלייה, ואז המכונית מתדרדרת מעט לפני שהיא מזנקת (סייען זינוק יכול היה לפתור את הבעיה) ואילו חיישני החנייה המקוריים נוטים לדווח מאוחר מדיי על קרבה לקיר או למכונית בחנייה.

     

     

    מנוע הדיזל חסכוני למדי: בתנאי מבחן די מאומצים השגנו 15.6 ק"מ נסיעה לכל ליטר סולר ובנהיגה מתונה יותר צפויה תוצאה טובה בהרבה.

    נוחות והתנהגות

    נוחות היא אחד היתרונות הגדולים של גרנד קופה: המתלים מכוילים לרכות ועם זאת מתמודדים היטב עם מהמורות ושיבושי דרך מסוגים שונים. הוסיפו לכך בידוד רעשים מעולה – טרטור הדיזל (שנשמע היטב מחוץ למכונית) לא נשמע בתוכה וגם רעשי הדרך מבודדים היטב – ותקבלו מכונית נוחה מאד.

    התנהגות הכביש בטוחה ונינוחה, עם אחיזת כביש טובה מאד, אם כי לא מדובר, כמובן, על נהיגה ספורטיבית בכבישים מפותלים – אשר אינם הצד החזק שלה.

    בטיחות

    היות שהיא מיועדת לשווקים לא חזקים מבחינה כלכלית גרנד קופה לא מוצעת עם מערכות בטיחות מקוריות מתקדמות כמו מערכת בלימה אוטונומית או התרעה מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום.
    התקנה מקומית של מובילאיי מספקת צפצופים במקרים של אי שמירת מרחק או מעבר ללא איתות או ללא תשומת לב אל מעבר לסימון הנתיב.

    מבחני הריסוק של פרויקט Euro NCAP לשנת 2015 הוחלו בדיעבד גם על גרסת הסדאן אשר הושקה בשנה שעברה, מגאן האצ'בק קיבלה את הציון המרבי של 5 כוכבים (לפי שיטת המבחן הקודמת), ויחד עם זאת היעדר מערכות בטיחות מקוריות מהווה חיסרון ביחס למתחרות מובילות בתחום זה כמו טויוטה קורולה ויונדאי איוניק.

     

     

    אבזור

    מסך בגודל 8.7 אינץ', כמו טאבלט בינוני, מרכז את השליטה על מערכות הרכב וכולל גם מערכת ניווט מצוינת של iGo, אלא שזו – למרבה הצער – לא מספיק מעודכנת ולא כוללת מידע אודות כבישים חדשים כמו 531. היות שמערכת המולטימדיה סגורה היא לא מאפשרת חיבור של מערכת ניווט עם מידע על עומסי תנועה, כמו וויז, או רדיו אינטרנטי.

    אפשר לשנות את צבעי התצוגה, וגם לקבוע את שפת הממשק עם הנהג לעברית, אבל זה לא מפצה על נקודת תורפה משמעותית: מיזוג האוויר נשלט מן המסך באופן לא נוח לתפעול.

    רשימת האבזור ארוכה וכוללת מצלמת חניה וחיישני חנייה מלפנים ומאחור, פתיחת דלת תא מטען באמצעות העברת כף הרגל מתחתיו, כניסה ויציאה ללא מפתח, בלם יד חשמלי ואוטומטי ועוד.

    תמורה למחיר

    אפשר להתייחס אל מחיר המחירון של גרסת הדיזל, 134 אלף שקל (או 132 אלף לגרסת הבנזין), כאל מספר תיאורטי בלבד, כזה שמאפשר ליבואנית להעניק הנחות לציי הרכב שאליהם, בעיקר, היא מיועדת.

    מקבלי רכב צמוד ממקום העבודה צריכים לשקול אותה ביחס למתחרות שעולות להם סכום דומה, אבל ללקוחות פרטיים אני לא ממליץ לרכוש אותה במחיר הרשמי אלא להתעקש על הנחה מכובדת או שווה ערך להנחה כזאת. עם זאת, לא מן הנמנע שכמכונית משומשת, ואולי גם כ"יד ראשונה 0 ק"מ", גרנד קופה תציע עסקה מצוינת.

    שורה תחתונה

    רנו גרנד קופה היא משפחתית מרווחת, נוחה, נעימה ומאוד מאובזרת. חסרון מרכזי שלה הוא אבזור בטיחות מקורי דל ביחס למתחרות המובילות.

    עבור מי שיבחר בה כמכונית צמודה ממקום העבודה היא תהיה בת לוויה נוחה ונעימה, ואילו לקוחות פרטיים יעשו – כך לעניות דעתנו – טוב יותר אם ירכשו אותה במחיר נמוך יותר או כ"0 ק"מ", או שימתינו לגרסת ההאצ'בק של מגאן.

     

     

    צילומים: דניאל שמיל, יצרן

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לעוף על הקופה: מבחן ראשון לרנו גרנד קופה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.