• Ad
  • ג'יפ קומפאס עבר מתיחת פנים שניה בניסיון להכניס אותו למועדון הפרימיום. למרבה הצער, הדבר היחיד שמשותף בין קומפאס לבין פרימיום זה המחיר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שורה תחתונה תחילה

    ג'יפ קומפאס שודרג וכעת מציע תא נוסעים איכותי מבעבר ומחיר תחרותי ביחס למתחרים הגרמנים. זה לא מצליח להסתיר את גילו, או לספק איכויות נסיעה ברמה דומה לזו של מתחריו.

     

    עוד ב-TheCar
    קיה ספורטאז' החדש במבחן דרכים ראשון
    מרצדס GLA200 במבחן דרכים
    לקסוס UX במבחן דרכים

     

    אחד הדברים החשובים, אך הבודדים, שצריך לזקוף לזכות ההשתלטות של פיאט על קרייזלר הוא המיצוב מחדש של ג'יפ כמותג חצי-יוקרה, וזה עבד נהדר לפיאט אשר הפכה את ג'יפ לאווזת ביצי הזהב שלה. זאת גם הייתה הנדוניה האטרקטיבית ביותר של האיטלקים באיחוד שלהם עם קבוצת פיג'ו-סיטרואן אשר הוליד את סטלנטיס.

    השדרוג במעמד לא תמיד בא לידי ביטוי בשטח, תרתי משמע, ולא כל דגמי ג'יפ שודרגו מבחינת רמת האיכות שלהם כדי להתאים למועדון הפרימיום. דוגמא בולטת לכך הוא קומפאס, הג'יפון הקומפקטי שממוצב מעל 'רנגייד' הננסי והשובב ומתחת לצ'רוקי הבורגני. דור שני של ג'יפ קומפאס הוצג אי שם בשנת 2016 על בסיס פיאט 500X, ולמרות עיצוב קובייתי ושרירי הוא התרחק הרבה מן המקור שמחייב השם "ג'יפ".

     

    כעת מושק אצלנו קומפאס לאחר מתיחת פנים נוספת, ומשמעותית, והשאלה הנשאלת היא האם הפעם הוא יכול סוף סוף להתמודד מול רכבי הפנאי הקומפקטיים של מותגי היוקרה?

    מה נשתנה?

    מבחינה עיצובית אין מהפך. המראה הכללי נותר שרירי, עם מכסה מנוע גבוה וריבועי, קשתות גלגלים מודגשות וקורה אחורית עבה עם חלון צד שלישי קטן. החזית עודכנה קלות עם פנסים בעלי חתימת LED עדכנית והפגוש הקדמי עוצב מחדש. כנפוני קשתות הגלגלים ו"החצאיות" ההיקפיות בצבע הגוף (בגרסת S) משווים לקומפאס מראה מעודן וקרוסאוברי.

    עוד בטרם נמתח הוצב בחרטומו של קומפאס מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.3 ליטר אשר פותח על ידי פיאט. מנוע זה חדש עבור השוק שלנו. אגב, במסגרת העדכון האחרון נוספה גם גרסה היברידית קלה שלא מגיעה לישראל.

     

     

    השדרוג המשמעותי ביותר שבו אפשר להבחין ולגעת הוא עיצוב מחדש של תא הנוסעים עם מראה כללי סולידי ונעים לעין. מסך המולטימדיה הצף נראה מודרני והממשק שלו נוח לתפעול, עם גישה קלה לפונקציות העיקריות. לוח המחוונים הדיגיטלי עשיר בתצוגות מידע שונות והמעבר בניהן לא תמיד ברור. הפלסטיקה טובה מבעבר אבל לא עומדת ברף האיכות שקיים כיום במכוניות גרמניות. לזכותו צריך לציין את הדיפונים הרכים, דמויי עור, מעל לוח המכשירים ועל הדלתות, וגם את גלגל ההגה העבה והנעים למגע. בחירת צבעים פחות קודרת הייתה מתקבלת בברכה, אם כי בסך הכל מתקבל תא נוסעים נעים יותר מאשר לפני מתיחת הפנים.

    איך זה נוסע?

    מנוע ה-1.3 ליטר, שמחובר לתיבת הילוכים כפולת מצמדים, מספק 150 כוחות סוס ומומנט מכובד של 27.5 קג"מ כבר ב-1500 סל"ד. למרות נתונים תיאורטיים טובים הביצועים על הכביש פחות משכנעים, וזאת בעיקר בגלל אופי הפעולה האיטי של תיבת ההילוכים – לא רק בזינוק מעמידה אלא גם כאשר היא נדרשת להוריד מספר הילוכים לקראת עקיפה. נתון התאוצה הרשמי הוא 9.2 שניות ל-100 קמ"ש, אבל התחושה שמתקבלת כבדה ועצלה יותר. צריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן הייתה כ-12.3 ק"מ לליטר שאינם מרשימים במיוחד.

     

     

    קומפאס גם לא מצטין מבחינה דינאמית ומעדיף התנהלות רגועה. המתלים נוקשים ומספקים ריסון טוב על כבישים גליים, אבל בפניות מורגשות זוויות גלגול ניכרות וההיגוי קל מידי ומנותק. זה מאותת לנהג לחזור ולסגל קצב נהיגה רגוע. קשיחות המתלים פוגמת בנוחות הנסיעה וזה מורגש בעיקר בנהיגה עירונית. צמיגים נמוכי חתך מקפצים עוד יותר את קומפאס ובמעבר על פסי האטה גבוהים הם מוציאים ממנו חבטות מכיוון המתלה האחורי. בנהיגה מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר אבל היא רחוקה מלספק יכולת גיהוץ מרשימה כמו שמעניקים בכירי הקטגוריה.

    בעולם מוצע קומפאס בגרסת הנעה כפולה ובגרסת "טריילהוק" שמאופיינת במאפייני שטח, אבל אלינו מגיע קומפאס רק עם הנעה קדמית. תוסיפו לכך מהלך מתלים קצר, זוויות גישה ונטישה לא מרשימות, ולמרות מרווח גחון נאה של 20 סנטימטרים קומפאס לא מאפשר עבירות עדיפה על זאת מכונית נוסעים ממוצעת ופגוש קדמי נמוך ופגיע – והתוצאה היא ג'יפ שמזכיר בירה ללא אלכוהול.

     

    הבטיחות

    רמת הבטיחות שודרגה ומערכת בלימת החירום האוטונומית שמוצעת כסטנדרט מזהה הולכי רגל ורכב דו-גלגלי, יש התראת סטיה מנתיב אם כי ללא תיקון אקטיבי, ויש התראת ערנות לנהג ומערכת זיהוי תמרורים. באופן תמוה, בקרת שיוט אדפטיבית לא מוצעת ברמת האבזור הבסיסית אלא רק ברמות האבזור הגבוהות, שם נוספת גם תאורת אור גבוה אדפטיבית. אגב, אופי הפעולה של מערכות ההתראה לא מרשים. בכל מגע קטן עם פס סימון לא ברור על הכביש מתריעה התרעת הסטיה מנתיב בקול אזהרה ארוך יחד עם שינוי תצוגת לוח המחוונים, ואילו זיהוי התמרורים מהבהב באופן רציף וכמעט קבוע. זה מטריד את העין ויוצר הסחת דעת מיותרת.

     

    אבזור ותמחור

    גרסת הבסיס של קומפאס עולה 190 אלף שקלים ומציעה מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8.4 אינטש וממשק Apple CarPlay אלחוטי. יש גם מצלמה אחורית, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני תאורה וגשם, משטח טעינה אלחוטי לטלפון, בלם יד חשמלי, פנסי LED בחזית וחישוקים קלים בקוטר 17 אינטש.

    רמת האבזור S, הבכירה, עולה בלי להתבלבל 230 אלף שקלים. לרשימת האבזור נוספים מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית, ריפודי עור, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען וחישוקי 19 אינטש, וגם לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה מוגדל, מפתח חכם, גג שמש פנורמי חשמלי ומערכת עזר לחניה עם חיישנים היקפיים. בין לבין מוצעת רמת האבזור 80th Anniversary שעולה 210 אלף ש"ח.

    גרסת הבסיס של קומפאס ממוצבת מול הדגמים המאובזרים והחזקים של קרוסאוברים עממים פופולרים כמו קיה ספורטאז' החדש, יונדאי טוסון ומאזדה CX5 – ואלה חזקים וגדולים ממנו. רכב המבחן, ברמת אבזור S, עוד פחות אטרקטיבי ביחס אליהם אבל מחירו נשמע פחות מפחיד מאלה של דגמי יוקרה בגודל דומה כמו אאודי Q3, ב.מ.וו X1 וגם וולוו XC40.

    שורה תחתונה

    מתיחת הפנים שעבר קומפאס מוצלחת והוא נראה עדכני, יש לו תא נוסעים משודרג מבחינת עיצוב ותחושת איכות ורמת האבזור וציוד הבטיחות שופרו. המנוע החדש לא מציע ביצועים מרגשים וגם היכולות הדינמיות ונוחות הנסיעה מזכירים שהכלי הזה מבוסס על פלטפורמה מיושנת למדי.

    מחיר הגרסה המאובזרת מציב את קומפאס בין הכיסאות, בין קרוסאוברים עממים לבין היוקרתיים. ככזה הוא יכול להתאים למי שהסמל של ג'יפ עושה לו את זה למרות שאין לו יומרות לרדת לשטח. עבור שאר הלקוחות יש כיום אופציות טובות ומשתלמות יותר.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ג'יפ קומפאס 1.3 טורבו במבחן מהיר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.