• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשבוע הבא תחשוף גוגל את מערכת ההפעלה אנדרואיד לרכב, שנקראת כרגע GAL. המירוץ בין גוגל לאפל לתוך לוח המכשירים במכונית שלנו מעולם לא היה צמוד כל כך

    ביום רביעי הבא, במהלך כנס המפתחים השנתי של גוגל (25-26 ביוני), תיחשף לראשונה מערכת ההפעלה אנדרואיד לרכב, אשר ידועה בינתיים בשם הפיתוח שלה –GAL
    (Google Auto Link).

    עיתון חדשות הרכב 'אוטומוטיב ניוז', שמתבסס על "שלושה מקורות שיודעים", טוען שמערכת אנדרואיד לרכב לא תהיה מערכת מולטימדיה מוטמעת אלא "מוקרנת", כלומר כזאת שמאפשרת חיבוריות בין טלפונים מבוססי אנדרואיד, שמהווים כיום כ-80% מכלל הטלפונים החכמים, לבין מערכות השליטה של המכונית.

    במילים אחרות, באמצעות פקדי המכונית – כפתורים, מנופים ופקודות קוליות, ועל גבי מסך המגע של המכונית, אפשר יהיה לשלוט בטלפון. ה"מחשב" אשר מבצע את הפעולות עצמן – למשל תקשורת או הפעלת אפליקציות – הוא הטלפון הנייד ולא רכיב בתוך המכונית עצמה. זאת, אגב, במידה מסויימת בשונה משמועות שפרסמנו בעבר, לפיהן התוכנה תהיה חלק ממערכת המולטימדיה.

    אנדרואיד לרכב היא המוצר הראשון של התאגדות שמובלת על-ידי גוגל ונקראת Open Automotive Alliance ובה חברים גם יצרני הרכב ג'נרל מוטורס, הונדה, יונדאי ואאודי, ויצרנית השבבים והאלקטרוניקה NVIDIA.

    מבחינת יצרני הרכב מדובר בהתפתחות מתבקשת מאליה, אבל מאד חשובה ונדירה, היות שזה יהיה אחד התחומים הראשונים שבו הם מאבדים שליטה – באופן מודע ומחוסר ברירה – על תהליך פיתוח חשוב בתוך המכונית. במשך קרוב לשני עשורים השקיעו רוב יצרני הרכב מאמצים רבים בפיתוח מערכות מולטימדיה ותפעול, המתוחכמות והמובילות בין אלה הן i-Drive של ב.מ.וו. ו-MMI של אאודי (אבל גם פורד, פיאט, ג'נרל מוטורס ואחרים השקיעו לא מעט בשותפויות עם מייקרוסופט ובעצמם).

    כעת, בעיקר לנוכח החדירה המהירה של טלפונים חכמים בשבע השנים האחרונות, מבינים יצרני הרכב שאין להם כל סיכוי לעמוד בקצב והם חייבים להתאים את עצמם למתרחש בשוק. חשוב להדגיש גם שלאנדרואיד, ולאפל, יש קהילות עצומות של מפתחים שמייצרות מיליוני אפליקציות בכל התחומים, וכמה מהן נוגעות באופן ישיר לרכב ולתחבורה.

    גוגל, שהציגה לפני כחודש את המכונית האוטונומית הראשונה שבנתה בעצמה, מנסה להשתלב בתעשיית הרכב כבר משנת 2005, אולם זו הפעם הראשונה שהיא עושה צעד משמעותי כל כך, עם פוטנציאל שוק של מיליארד משתמשי אנדרואיד. בעת השקת ההתאגדות של גוגל ויצרני הרכב הציגה גוגל את המוטיבציה שלה להכנס לשוק ככזאת שנובעת מהרצון ל"האצת החדשנות בתחום הרכב מתוך גישה ששואפת להציע פתיחות, קסטומיזציה ויתרון לגודל".

    "מיליוני אנשים כבר מכניסים את מכשירי האנדרואיד והטאבלט שלהם לתוך מכוניות", אמרו בתחילת השנה אנשי גוגל, "אבל זאת עדיין לא 'חוויה מותאמת נהיגה'. האם לא יהיה זה נהדר אם תוכל להביא את היישומים האהובים עליך, ואת המוזיקה שלך, ולהשתמש בהם בצורה בטוחה עם הפקדים והתצוגה המובנים של המכונית שלך?
    אנחנו עובדים כדי לאפשר דרכי אינטגרציה חדשות (בין המכונית לבין) מכשירי אנדרואיד, והתאמת האנדרואיד למכונית כדי להפוך את הנהיגה בטוחה יותר, קלה יותר ומהנה יותר לכולם".
    בגוגל גם הדגישו את העובדה שהם "מקדמים בברכה" יצרני רכב נוספים, וספקי טכנולוגיה, שיצטרפו להתאגדות שלהם "כדי לבנות פלטפורמה משותפת לחידושים במכונית, ולהביא את אנדרואיד אל הכביש הפתוח".

    הכדור עובר אל מפתחי האפליקציות

    במהלך כנס המפתחים תבצע גוגל הדגמות של יכולות מערכת האנדרואיד לרכב, אולם לא תכריז באיזה דגם, של איזה יצרן, היא תוצע לראשונה.  נכון להיום לאאודי יש הסכם בלעדיות לשימוש בתמונות הלוויין של Google Earth כשכבת מפות של מערכת הניווט שלהם, וזו מוגבלת למכוניות יוקרה. ליונדאי יש הסכם במסגרתו היא מציידת כמה מדגמיה בפונקציה המובנית של מנוע חיפוש יעדים של גוגל שמבוסס על זיהוי קולי. סביר, עם זאת, שאלה יהיו שתיים מתוך מספר רב של פונקציות שיוטמעו במערכת לטובת כלל היצרנים.

    מצד שני, הונדה ויונדאי הם שניים מתוך שבעה יצרנים שלגביהם הכריזה המתחרה, אפל, על שיתוף פעולה שבמסגרתו יותקנו אצלן מערכות ההפעלה CarPlay, עם ממשק דומה לממשק של ה-iPhone. ממשק זה מאפשר לבחור שיר, להתקשר לאיש קשר או לקבוע יעד GPS באמצעות פקדים קוליים או כפתורים גדולים וצבעוניים על מסך המגע.

    שתי ענקיות הטכנולוגיה צריכות להתמודד עם הבעיה הגדולה ביותר של טלפונים חכמים ונהיגה – שהיא עצם השימוש בהם אשר גורם להסחת דעת חמורה ולתאונות רבות.
    אלא שהן, מצידן, כנראה לא יכולות להסתפק רק במערכות הפעלה "מוקרנות", וגוגל כבר הכריזה בין השורות שהצעד הבא מבחינתה יהיה חדירה עמוקה יותר אל תוך המכונית, אשר תהפוך אותה למכשיר נייד נוסף.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    גוגל עושה גל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.