• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אפליקציית שיתוף המכוניות הגדולה ביותר בסין מגיעה לאמריקה. יונגצ'ה תפנה בשלב ראשון למשתמשים ולנהגים דוברי סינית מנדרינית

    צילום: אתר האינטרנט של יונגצ'ה

    אפליקציית Yongche הסינית, אשר מספקת שירות שיתוף מכוניות דומה לזה של חברת אובר (UBER), מתכננת לחדור בקרוב מאד לניו-יורק ולסן פרנסיסקו, ולהוסיף את שתי הערים האמריקניות אל 57 ערים שבהן היא פעילה בסין ובהונג-קונג.

    גימיק החדישה של יונגצ'ה הוא "איסוף" של נהגים אמריקנים דוברי סינית מנדרינית – אשר יוכלו לתקשר טוב יותר עם מי מבין שני מיליון המשתמשים הרשומים שלה שיבקר בערים אלה.
    כך יוכלו נוסעים סינים שמגיעים לארה"ב "להרגיש כמו בבית" ולהתאקלם מהר יותר. פוטנציאל השוק של יונגצ'ה גדול למדי בהתחשב בזה שכ-100 מיליון סינים יוצאים לנסיעות מחוץ למדינה מידי שנה, וקצב הגידול של מספר היוצאים עמד בשנה שעברה על כ-18%.

    "רוב הסינים לא מדברים אנגלית ומתקשים לתקשר עם נהגים זרים לאחר שהם נוחתים במדינה אחרת", אמר הרמן ג'ואו (Herman Zhou), מנכ"ל יונגצ'ה, לסוכנות הידיעות בלומברג.

    פירוש המושג "יונגצ'ה" בסינית מנדרינית הוא "הגעה קלה", ולמפתח האפליקציה, שהופיע קצת יותר משנה אחרי אובר ומבצעת בגדול פעילות דומה מאד לזו של אובר, יש סיפור דומה באופן חשוד לזה של אובר. לדבריו, הוא בכלל לא שמע על אובר עד שהגיע עם האפליקציה שלו לעמק הסיליקון, והוא החל לפתח אותה לאחר שהתייאש מלעמוד בתורים הארוכים בנמל התעופה של שנחאי. הסיפור של אובר, למי שלא עקב, הוא שמפתחי האפליקציה התייאשו מלהמתין למונית בפריז.

    מכל מקום, אובר, כזכור, גייסה לאחרונה 1.2 מיליארד דולר שמעמידים את ערכה על סכום מופרך של 18 מיליארד דולר, ואילו ליונגצ'ה, אפליקציית שיתוף המכוניות המובילה כרגע בסין, יש 50,000 נהגים רשומים, וכשני מיליון משתמשים.

    קשר אצל סוכנת הנסיעות

    אנשי יונגצ'ה מתכוונים להרחיב בקרוב את השירות שלהם ל-150 ערים נוספות ברחבי העולם, ולהשתמש בכל מקום בגימיק הגיוס של נהגים דוברי סינית.
    "אנחנו רוצים להוכיח לעולם שהתחרות בין יונגצ'ה לבין אובר היא לא בין חברה גלובלית לחברה מקומית", אמר ג'ואו לבלומברג, "אלא בין שני מודלים עסקיים שונים. הם יכולים לבוא לסין, ואנחנו יכולים גם להתרחב ולהתחרות בהם בארה"ב".

    שניים מבין המשקיעים האסטרטגיים ביונגצ'ה, שהמטה שלה נמצא בביג'ין, הם חברת הזמנת הטיסות הגדולה ביותר באינטרנט הסיני, ואחד מספקי התקשורת הסלולרית הגדולים במדינה, לכן אפשר לשער שנוסעים סינים בעלי טלפונים חכמים מקבלים המלצה לגבי שירות השיתוף המומלץ עבורם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    איך מזמינים מונית בסינית?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.