על אף השינויים הטכנולוגים העצומים בעשורים האחרונים אשר השפיעו באופן ישיר על כמעט על כל תחומי החיים, לוחות המחוונים שמציגים את המידע על מערכות הרכב השונות לא השתנו ועדיין, ממש כמו ברכבים מלפני כמעט מאה שנה, כוללים מספר מדים אנלוגיים.
לאחרונה יצרני רכב שונים, ממרצדס ואודי בפרימיום ועד פיג'ו ויונדאי בצד העממי יותר של הסקאלה, החלו להחליף את לוחות המחוונים הארכאיים הללו במסכי רזולוציה גבוהה הכוללים שלל אפשרויות תצוגה שונות.
במקביל גם מערכות הבידור השתכללו וכיום הן שולטות לא רק על נגן המוזיקה והרדיו ומציעות אפשרויות שליטה בחלק ממערכות הרכב וחיבור לרשת.
עם זאת, ניכר כי למרות ההתקדמות מה שניתן למצוא היום בכלי הרכב הן החדשות של שלשום, במקרה הטוב, של עולם הטכנולוגיה.
עוד ב-TheCar:
מסביב לעולם מעדיפים לבן
7 מועמדות סופיות בדרך לתואר "מכונית השנה"
תקועים באייטיז? החללית של סובארו יכולה להיות שלכם במחיר מצחיק
יצרנית הרכב ב.מ.וו החליטה לשנות זאת ותציג בחודש הבא ב-CES, תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם המתקיימת בלאס וגאס, את ה- HoloActive Touch – קונספט בניחוח עתידני להצגת מידע ושליטה במערכות הרכב השונות בעזרת תצוגת הולוגרמה שתרחף בחלל תא הנוסעים והפעלה של המערכות השונות באמצעות מחוות ידיים חופשיות באוויר ללא צורך ללחוץ על כפתורים או לגעת במסכים.
מעבר לגימיק, ב.ב.מ.וו סבורים כי תצוגה עילית בקו העיניים של הנהג תאפשר לאוחז בהגה להתמודד עם תפעול מערכות מתקדמות ומידע מהעולם החיצון, כל זאת מבלי להסיר עיניים מהדרך ובעתיד, כשהמכוניות ינהגו בעצמן, דרך תצוגה זו תאפשר ילצור אנטרקציה בין המציאות המתרחשת מחוץ לרכב לצורך קבלת מגוון מידע על פי דרישה.
הקונספט אמנם נראה כלקוח מסרטי מדע בדיוני אך גרסה פשוטה יותר, ללא הקרנת הולגרמה, של מערכת ההפעלה באמצעות מחוות יד שהוצגה ב-CES לפני שנתיים כבר מצאה את דרכה לייצור סדרתי בסדרה 5 החדשה.
כמו כן, ב.מ.וו תציג בתערוכה גרסה חדשה, קרובה לייצור, למערכת התצוגה העלית HUD שלה שכעת מסוגלת להקרין על שטח גדול בהרבה מידע ברזולוציה גבוהה ובצבעים מלאים.