• Ad
  • ב.מ.וו. חשפה את הדור הרביעי של X5

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מצלמה שמותקנת ב-X5 החדש, שנחשף הלילה (ד'), מצלמת ללא הרף את עיניו של הנהג. במקרה שהתוכנה של "מערכת מניעת ההירדמות" מזהה שלמשך מספר שניות הוא לא מביט קדימה, אל הכביש שלפניו, או אם עיניו נעצמות, מושמעת בתא הנהג התרעה קולית שאמורה "לנער" את הנהג משרעפיו ולהזכיר לו שהוא לא לבד על הכביש. אם זה לא עוזר, והנהג לא מגיב, המערכת לוקחת את העניינים לידיים ועוצרת את הקרוסאובר המגודל הזה בצד הדרך.

     

    אנשי ב.מ.וו. טוענים שהדור הרביעי של הקרוסאובר המקורי שלהם, X5, מבוסס הפעם על פלטפורמה חדשה לחלוטין ולא על שדרוג של דור קודם, כמו בדור שקדם לו. אנשי ב.מ.וו. גם מתארים את הכלי החדש שלהם כ"מתוחכם ביותר בהיסטוריה שלו מבחינה טכנולוגית", וכדי לגבות את ההבטחה הזאת הם מציגים לראווה רשימה ארוכה מאד של פריטי אבזור ופינוק.

    עם זאת, כאשר בוחנים לעומק את גלריית התמונות שהם צרפו להודעה לעיתונות שלהם נראה שהמעצבים שלהם התאמצו לשמר את המראה המוכר של הדור השלישי, אם כי תוך כדי הדגשת המסה שלו ואת אותה תחושה מוכרת של כלי שאי אפשר פשוט להזיז מן הדרך שלך.

     

    אנשי החברה כוללים כנראה גם את X6 כאשר הם מזכירים שבשני העשורים האחרונים, מאז שנכנסו לתחום הקרוסאוברים ולייצור שלהם במפעל בדרום קרולינה בארצות הברית, הם מכרו כבר 2.2 מיליון (!) יחידות מן המשפחה הזאת, ועל אף הגדלת הממדים שלו – האורך הוגדל ב-3.6 ס"מ עד ל-492 ס"מ, הרוחב ב-6.6 ס"מ משמעותיים -2 מטרים, הגובה ב-1.9 ס"מ ל 174.5 ס"מ ובסיס הגלגלים ב-4.2 ס"מ ל-297.5 ס"מ – עדיין נותר מספיק מקום גם לאח הגדול, והחדש, שלו – X7.

    אחת ההפרזות המעניינות בכלי החדש, כמובן שלא החשובה ביותר אבל עדיין משעשעת, היא שלראשונה בתולדות ב.מ.וו. מוצע הקרוסאובר שלהם עם חישוקי גלגלים (כאופציה) בקוטר של… תחזיקו חזק… 22 אינטש, בגרסת M.
    הפרזה חביבה אחרת, אשר לא תוצע ככל הנראה באירופה מטעמי זיהום אוויר, היא מנוע V8 חדש, לגרסת X5 xDrive50i, אשר מספק 462 כ"ס.

    מנוע הטורבו-בנזין הגדול לאירופה הוא השישה צילינדרים בטור שמספק 340 כ"ס ומוצע בגרסת xDrive40i, ובמקביל לו מוצעים (באירופה, לא בארה"ב…) שני מנועי טורבו-דיזל שישה צילינדריים בטור אשר מספקים 400 כ"ס בגרסת M50d ו-265 כ"ס בגרסת 30d. לכל המנועים, כולל מנועי הבנזין, מחוברות מערכות טיפול אקטיביות בגזי הפליטה (SCR) עם מסנן חלקיקים, והם מעבירים את הכח למערכת ההנעה הכפולה, ששודרגה גם היא, באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בת 8 יחסי העברה ודרך נעילת דיפרנציאל אלקטרונית חדשה לגלגלים האחוריים.

    נוסף למערכת הסטנדרטית של 4 "מצבי נסיעה", הדור הרביעי מוצע עם ארבע אפשרויות שונות למערכות מתלים, החל ממתלי "ברזל" פשוטים ועד למתלי אוויר מתוחכמים. מה שיותר מעניין הוא שלראשונה בתולדות הדגם הזה הוא מוצע על-ידי ב.מ.וו. עם אופציה לערכת שטח רשמית של היצרנית, שמבוססת על מתלי האוויר.

    בתוך הקוקפיט עורכת ב.מ.וו. את הופעת הבכורה של מה שהיא מכנה "BMW Live Cockpit Professional" – תצוגת לוח שעונים חדשה שכוללת לא רק את הדור החדש, שביעי במספר, של מערכת ההפעלה iDrive ומסך בגודל 12.3 איטש באיכות 'HD מלא', אלא גם תצוגה עילית חדישה, "תלת ממדית" וגדולה במיוחד (17.5 ס"מ על 8.75 ס"מ), גרפיקה חדשה וברורה ומבנה תפריטים חדש שאמור להיות קל ואינטואיטיבי יותר לשימוש.

     

    כאמור, אנשי ב.מ.וו. רוצים להותיר מקום לאח הגדול, X7, שבו יש שורת מושבים שלישית מרווחת, אבל גם X5 יוצע כאופציה (בעוד מספר חודשים) עם שורת מושבים שלישית, צנועה ומתקפלת. הדלת האחורית נותרה מפוצלת וחשמלית, ובתא המטען יש גימיק חדש – פסים למניעת החלקת מטען אשר מוגבהים לגובה של מספר סנטימטרים בלחיצת כפתור, כדי לעגן מטען למקומו.

     

    נוסף לסט המלא והמוכר של מערכות סיוע לנהג מוצעים גם סייען חניה חדש שמבצע נסיעה אוטומטית לאחור עד למרחק של 50 מטרים, וסט מצלמות שמתאר ברזולוציה גבוהה את כל מה שקורה סביב הרכב. במהירויות נמוכות מאפשרת מערכת ההיגוי האקטיבי של ב.מ.וו. לנהג להוריד את ידיו מן ההגה למשך חצי דקה, ובמהירויות גבוהות הוא יכול לעשות את התרגיל הזה לשבע שניות בלבד.

    המכירה של X5 החדש בארה"ב תתחיל ברבעון הרביעי השנה, ומעט לאחר מכן הוא יגיע גם לאירופה ולישראל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.