• Ad
  • ברוכה הבאה! 'וויז' עולה ל'אנדרואיד אוטו'

    סוף סוף זה קורה: אנשי גוגל הצליחו להתגבר על חלק מהסחות הדעת ש'וויז' גורמת לנהגים והעלו את האפליקציה הישראלית השימושית למערכת 'אנדרואיד אוטו' שלהם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    זה נשמע כמו משהו שהיה אמור לקרות כבר מזמן, אבל "טוב מאוחר מאשר לעולם לא": אנשי גוגל, אשר בין מיליון דברים אחרים פיתחו גם את מערכת ההפעלה 'אנדרואיד אוטו', התאימו לה סוף סוף גם את אפליקציית הניווט החברתית 'וויז'.

     

     

    מבחינה מעשית זה אומר שכל מי שבמכוניתו מוצעת 'אנדרואיד אוטו', מה שהופך יותר ויותר נפוץ במכוניות חדשות, יכול להפסיק להתלבט היכן להציב את מכשיר הטלפון שלו במכונית בזמן שהוא משתמש ב'וויז'.

    במכוניות שבהן מותקנת מערכת כזאת פועלת 'אנדרואיד אוטו' על-גבי מסך המולטימדיה המקורי של המכונית, ומשקפת בו קבוצת אפליקציות ש'גוגל' סבורה שהן לא מסיחות את הדעת יתר על המידה ולא פוגעות בנהיגה. עד היום 'וויז' לא נחשבה לבטוחה מספיק ולכן אפשר היה לכל היותר ללחוץ על האייקון של 'מפות' ולבחור שם את אפליקציית הניווט 'מפות גוגל'. מעתה כל זה משתנה, ואפשר להוריד לשם (או למצוא מובנה במערכות חדשות) גם את 'וויז'.

    חסרונה של 'וויז' ב'אנדרואיד אוטו' הורגש לא רק מכיוון שזאת אפליקציה הרבה יותר שימושית מ'מפות גוגל', ובעיקר אינטראקטיבית ומתעדכנת בזמן אמת, אלא מפני ש'וויז' – אשר פותחה מראש עבור מכוניות ונהיגה – נרכשה על-ידי גוגל והיה זה אך טבעי לצפות למצוא אותה במערכת האוטומוטיבית שלה. אנשי גוגל מסבירים שההתאמה בין שתי המערכות שבבעלותם הייתה יותר מסובכת מכפי שאנחנו חושבים היות שהמערכת הישראלית לשעבר כללה, ומן הסתם עדיין כוללת, פיצ'רים ספציפיים שיצרים הסחות דעת, כלומר בדיוק אותם דברים שמונעים מאפליקציות אחרות לעלות ל'אנדרואיד אוטו'.

    ואכן, כל מי שמשתמש ב'וויז' יודע שבחוזק העיקרי שלה טמונה גם סכנה אפשרית: רוב ההתראות-בזמן-אמת של 'וויז', אלה שעושות אותה כל כך שימושית וחזקה, נוצרות על-ידי נהגים שמסיחים את דעתם ממלאכת הנהיגה כדי להקליד התראות לתוך מסך הטלפון. כדי לדעת אם אנשי 'אנדרואיד אוטו' ו'וויז' הצליחו לשפר את האפליקציה ולהפוך אותה לכזאת שפחות מסיחה את הדעת צריך לקחת אותה לנסיעת מבחן. אבל אם לשפוט לפי דיווחים ראשונים מן השטח בהחלט הושג שיפור, בעיקר בזכות הגדלת חלק מן האייקונים וקיצור ופישוט תהליך ההזנה של התראות על ידי הנהגים.

     

     

    אלפי בעלי רכב ישראלים, שבמכוניותיהם מותקנות מערכות מולטימדיה מהתקנה מקומית עם 'וויז' שמוטמע כחלק מן האפליקציות שבהן, עלולים שלא להבין על מה המהומה. אלא שהאילתור הישראלי הקיים שונה מאד, כך אפשר להבין מהודעתה של 'וויז', מן החיבור המושקע יותר במערכת המקורית של גוגל. בכל המערכות הישראליות שבהן אנחנו התנסינו עד היום 'וויז' פועלת באיטיות, יחסית לטלפון הנייד, והשימוש בה מסיח את הדעת לפחות כמו בטלפון אם לא יותר מכך (בגלל האיטיות).

    אנשי 'וויז' מסבירים שבשלב ראשון, ובשונה מהיישומים המובנים האחרים ב'אנדרואיד אוטו', עדיין נדרשת פעולת זיווג בין 'וויז' לאנדרואיד כדי לנצל באופן מלא את האפליקציה, כמו למשל הגדרת כתובת הבית ומספר תכונות נוספות שחייבות להתבצע במכשיר האישי ולא במערכת שבמכונית.

    כדי להשתמש באפליקציה צריך, ראשית לכל, לוודא שבטלפון מותקנת הגרסה העדכנית ביותר של 'וויז', ואז לחבר את הטלפון החכם באמצעות כניסת ה-USB (במכונית שתומכת ב'אנדרואיד אוטו'). מאותו רגע אפשר להשתמש בכל התכונות המוכרות לנו משתי המערכות, כולל, למשל, הפעלת המערכת באמצעות הפקודה הקולית "או קיי גוגל". בהפעלה ידנית בוחרים באפשרות 'אפליקציית ניווט', ואם בפעם הקודמת נעשה שימוש ב'וויז' זאת תהיה האפליקציה שתעלה ראשונה (ואם לא, אפשר לבחור בה).

    אגב, למי שתהה, 'וויז' לא מכינה גרסה שלה שתתאים למתחרה מבין אפל – CarPlay.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.