• Ad
  • בפולקסווגן זיהו את נקודת התורפה של רכב חשמלי
    במטרה להרחיב את הפוטנציאל המיידי של לקוחות לכלי הרכב החשמליים שלה פולקסווגן משקיעה בפתרונות טעינה מתקדמים. הספק הטעינה המרבי הועלה, והורחבו אפשרויות הטעינה הציבוריות. "המטרה שלנו היא להבטיח שרכב חשמלי יהיה מסוגל לשמש כמכונית העיקרית של הלקוח ללא כל פשרות", אומרים בפולקסווגן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קבוצת פולקסווגן – יצרנית המסה הראשונה שמכרה מכוניות חשמליות טהורות שמבוססות על פלטפורמה ייעודית – הכריזה השבוע על כוונתה להוביל גם בתחום תשתיות הטעינה. כך מנסה יצרנית הרכב הגדולה בעולם להתגבר על בעיית "הביצה והתרנגולת" גם אם זה אומר שהיא נוטלת על כתפיה תפקיד שאמור היה להתבצע על-ידי ממשלות בכלל, והאיחוד האירופאי בפרט.

     

    בפולקסווגן זיהו את נקודת התורפה של רכב חשמלי

     

    בהודעתה השבוע הכריזה פולקסווגן על כוונתה להיות יצרנית המסה הראשונה בעולם שתציע ללקוחותיה "מערכת אקולוגית כוללת" לטעינת כלי הרכב החשמליים שלהם, ולזכותה צריך לומר שההגדרה הזאת מספיק עמומה כדי להכיל בתוכה באלגנטיות את העובדה ש'טסלה' עשתה את זה לפניהם. מכל מקום, תחת המותג We Charge מבטיחים אנשי פולקסווגן לשפר את היצע אפשרויות הטעינה לבעלי רכב חשמלי ו"להציע ביצועים משופרים, נוחות וקיימות – ובהם פתרונות טעינה חדשים לטעינה ביתית וציבורית, ויחד עם זאת גם תכונות חדשות בדגמים החשמליים עצמם. "שדרוג מקיף לתשתית הטעינה הוא גורם מכריע להאצת הקבלה של כלי רכב חשמליים. טעינה חייבת להיות פשוטה יותר ולהשתלב באופן קל יותר בפעילויות היומיומיות", מסבירה סילק באגצ'יק – מנהלת השיווק והמכירות של מותג ID של פולקסווגן. "עם התוכנה החדשה בסדרת ID שלנו ופתרונות שימושיים כמו Plug & Charge, אנחנו, כיצרנית רכב, תורמים תרומה מכרעת למימוש יעדים אלה".

    פולקסווגן מבטיחה להשיק בקרוב מספר תכונות חדשות או משופרות לטעינת כלי הרכב החשמליים מתוצרתה, חלקן באמצעות עדכון תוכנה דרך האוויר (OTA) שיבוצע ככל הנראה כבר ברבעון הראשון של 2022. החידוש החשוב ביותר עבור מי שכבר משתמש במכוניות מדגמי ID הוא הגדלה קטנה של עוצמת הטעינה המרבית מ-125 קילוואט שעה ל-135 קילוואט. מדובר אמנם בתוספת צנועה של כ-8% בלבד – וגם היא תלויה ביכולות של עמדת הטעינה והתשתיות שתומכות בה, אבל לדברי אנשי פולקסווגן זה יצמצם ב-9 דקות את משך הטעינה מ-5% ל-80%. גרסת הביצועים GTX של ID.5 תוכל לטעון בהספק מרבי של עד 150 קילוואט. במקביל לשדרוג דרך האוויר תהיה התכונה החדשה סטנדרטית, כמובן, בכל כלי הרכב החדשים שירדו מקו ההרכבה. הבעיה היחידה כרגע היא שהשדרוג הוכרז לסוללות הגדולות בלבד – של 77 ו-82 קילוואט שעה, אך לא נאמרה מילה אודות הסוללות הבסיסיות עם תכולת אנרגיה של 62 ו-48 קילוואט שעה.

     

    בפולקסווגן זיהו את נקודת התורפה של רכב חשמלי

     

    דבר נוסף, ומעניין בפני עצמו, אשר נועד ככל הנראה להגן על הסוללות, הוא תכונה שמאפשרת "מצב טיפול" חדש לסוללה אשר בפועל מגביל את כמות הטעינה ל-80%. סביר שבדרך זאת אפשר להאריך את אורך החיים של הסוללות או לצמצם את מספר התקלות, וזה עשוי להיות חשוב בעיקר למי שמתכוון להחזיק במכונית שלו מעבר לתקופת האחריות של היצרנית.

    שיפורים נוספים שהוכרזו השבוע כוללים הגדלת הפונקציונליות של מערכת המידע ברכב ושל תוכניות הטעינה שמוצעות ללקוחות. ראשית לכל, וחשוב מכל, שודרג המיפוי של רשת עמדות הטעינה הציבוריות שעומדות לרשות המשתמשים, ויחד עם זה גם היכולת שלה להציע למשתמש "הערכת מסלול דינמית" אשר מחשבת ככל הנראה בדרך אינטליגנטית את מסלול הנסיעה ליעדים מרוחקים ומשרטטת אותו בין מספר נקודות הטעינה היעיל ביותר. כך, למשל, יחושבו מסלולים שיצמצמו את משך הזמן הכולל של הנסיעה ולא רק את המרחק שלה, למשל על-ידי תכנון של שתי עצירות טעינה קצרות בהספק גבוה לעומת עצירה אחת, ארוכה יותר, בעמדה עם הספק נמוך.

    אנשי פולקסווגן מספרים שהם שיפרו את ממשק המשתמש והציבו את תפריט הטעינה במפלס העליון של תצוגת המולטימדיה במסך המגע, והוסיפו גם את תכונת "Plug & Charge" באירופה. תכונה זאת מאפשרת למשתמשים לטעון לא רק ברשת Ionity שבה פולקסווגן היא אחת המשקיעות, אלא גם ברשתות מתחרות של BP, Aral ו-EON, ובשלב הבא גם ברשתות אחרות. תכונה זאת תאפשר לבעלי הרכב להתחבר לעמדות הטעינה בלי להזדקק לכרטיסי RFID או לאפליקציות, וזאת באמצעות הפיכת שלבי האימות לאוטומטיים ופשוטים.

    "בשנת 2022 יסופקו כל דגמי ID של פולקסווגן עם פונקציה חדשה שתחליף את תהליך האימות הנוכחי של כרטיסי הטעינה כדי להפוך את הטעינה בתחנות טעינה מהירה לפשוטה עוד יותר", נאמר בהודעה. "תהיה תקשורת מוצפנת ומאובטחת בהתאם לתקן ISO 15118 אשר תתנהל בין המכונית לעמדת הטעינה ברגע שהלקוח יחבר את כבל הטעינה. תהליך האימות הזה לוקח שניות בודדות לפני תחילת הטעינה, ולאחריו מבוצעים הטעינה והחיוב באמצעות חוזה We Charge". רשת We Charge של פולקסווגן מאפשרת כיום ללקוחותיה גישה אל יותר מ-270,000 עמדות טעינה ציבוריות ברחבי אירופה, חלקן בערים ואחרות על צירים בינעירוניים. בתוך ארבע שנים מתכוונת קבוצת פולקסווגן להתקין כ-18,000 עמדות טעינה מהירה נוספות ברחבי אירופה, וזאת בנוסף לכ-35,000 עמדות טעינה מהירות שיוקמו על ידי שותפים עסקיים ורבות מהן יהיו נגישות גם לציבור הרחב.

    תכונה אחרת, שמלהיבה את האירופאים אך לא ברור עד כמה תרגש את הישראלים (וחבל שכך) היא האפשרות לטעינה ביתית דו כיוונית, כלומר האפשרות של מכונית חשמלית לשמש כמאגר אנרגיה לגריד החשמלי הארצי או המקומי. בשלב ראשון תתאפשר התכונה הזאת באירופה רק במכוניות שמצוידות בסוללות הגדולות עם תכולת אנרגיה של 77 או 82 קילוואט שעה. פולקסווגן מציעה כעת מגוון עמדות טעינה ביתיות, ובין השאר גם מטען דו-כיווני.  צריך להדגיש שתכונה כזאת יכולה להיות שימושית לא רק מטעמים אלטרואיסטיים אלא גם בבתים פרטיים שבהם מותקנת מערכת אחסון וניהול אנרגיה ביתית (HEMS), ובוודאי בבתים שבהם מותקנים התקני ייצור אנרגיה מתחדשת כמו פאנלים סולריים.

     

    בפולקסווגן זיהו את נקודת התורפה של רכב חשמלי

     

    אלקה טמה, ראש תחום העסקים טעינה ואנרגיה והמנכ"לית של חטיבת אלי (Elli) אמרה: "המטרה שלנו היא להבטיח שרכב חשמלי יהיה מסוגל לשמש כמכונית העיקרית של הלקוח ללא כל פשרות. לכן אנחנו בונים מערכת אקולוגית שלמה לטעינה עם פתרונות טעינה למגורים, ומרחיבים במהירות את תשתית הטעינה הציבורית המהירה… יש לנו יעד אסטרטגי ברור. אנחנו רוצים לאפשר שימוש בסוללות של כלי הרכב החשמליים שלנו בשוק האנרגיה כיחידות אחסון אנרגיה גמישות וניידות. אפשרויות אחסון אנרגיה כאלה חיוניות להגדלת חלקן של האנרגיות המתחדשות, וזה גם יכול להוזיל משמעותית את עלות האנרגיה עבור הלקוחות".

    עמדות הטעינה הביתיות של המותג Elli מאפשרות ללקוחות לבחור בין גרסה בסיסית לבין שתי גרסאות שמחוברות לאינטרנט ומאפשרות לו לשלוט בטעינה באמצעות אפליקציה סלולרית. בגרמניה יכולים לקוחות לבחור באספקת חשמל "ירוק" אשר מעביר את התשלומים שלהם דרך מסלקה שתומכת בחשמל שמיוצר ממקורות מתחדשים. בדרך זאת יכולים לקוחות ליהנות ממצפון נקי יותר ולדעת שהאנרגיה שהם צורכים לא מזהמת את הסביבה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.