• Ad
  • מרצדס משאית העתיד 2025 בנסיעה
    מרצדס חשפה את המשאית האוטונומית שבינתיים בעיקר מיועד לדרכים בינעירוניות ולמרחקי נסיעה גדולים בהם עייפות הנהג מהווה סיכון משמעותי. על הנהג אי אפשר לוותר (בינתיים)
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    העולם מתקדם בצעדי ענק לכיוון רכב אוטונומי. רכב שיתפעל את עצמו ממקום המוצע ועד ליעד, ידע לנווט, למצוא את הדרך הקצרה או החסכונית יותר וכמובן שלא יסכן אף נפש אחרת. הרעיון שעד עתה נראה רק בסרטי מדע בדיוני, עלה על פסים פרקטיים בחודש יולי האחרון כאשר מרצדס ערכה נסיעת בכורה (מתוקשרת למדי) בכבישים ציבוריים בקרבת העיר מגדנבורג בגרמניה (הכביש נסגר לטובת הניסוי). על כן לא מפתיע לגלות שאת מרכז ההתעניינות בדוכן מרצדס בתערוכת הנובר תפסה המשאית האוטונומית של היצרנית.

    שמה הוא 'משאית העתיד 2025' (Future Truck 2025) ואת מירב הפרטים הציגה מרצדס בחודש יולי האחרון (בעת עריכת נסיעת הבכורה). אבל אז הוצגה המשאית תחת הסוואה כבדה ולתערוכה הגיעה היצרנית עם תוצאה מוגמרת, שלל סרטונים שבמקביל הופצו ברשת ופרטים נוספים אודות משאית העתיד.

    אז האם כך תיראה המשאית החדשה של מרצדס בשנת 2025? ימים יגידו אבל במרצדס מבטיחים כבר כעת: "עד שנה זו נייצר משאית ללא נהג." על-פי מרצדס מטרת המשאיות האוטונומיות היא להפחית את הסיכון לתאונות דרכים בהן מעורבות משאיות ברחבי העולם. הרי מערכות אוטונומית לא סובלות מעייפות, חוסר ריכוז, בעיות ניווט או בעיות ראייה, כך שבסופו של דבר יקטן הסיכוי לטעות אנוש שיגרום לתאונה ובטווח הארוך יופחתו תעריפי הביטוח. בנוסף היות והמשאית האוטונומית תנוע בצורה יעילה יותר, יופחתו עליות התפעול.

    מרצדס לא חושפת את המפרט הטכני של המשאית, אך כבסיס ניתן לשער שמדובר באקטרוס (כפי שהיה בדגם הניסוי). סביב המשאית ממוקמים שלל גלאים, חיישנים ומצלמות מסוגים שונים ולטווחים שונים. כך למשל מלפנים נמצא מצלמה עם טווח של 100 מטר, חיישן טווח קצר (70 מטר לפנים בשדה ראיה רחב של 130 מעלות) ורדאר טווח ארוך (250 מטר ושדה ראייה צר של 18 מעלות).

    בנוסף נמצא במשאית מערכות חכמות נוספות כמו מערכת PPC המשתמשת במפה טופוגרפית של תוואי המסלול כדי להתאים את מערכת ההינע לתנאי הדרך. וכמובן מערכות תקשורת מתקדמות – כמו זו שנועדה לתקשר עם כלי רכב אחרים בסביבה ואחרת לתקשורת עם תשתית הכביש – הכל כדי שהמשאית תנווט בבטחה ותשתמש במינימום דלק אם באמצעות "חיזוי" מצב התנועה לפנים ואם באמצעות "זרימה" יעילה באמצעות הצטופפות וסינכרון בין משתמשי הכביש. במרצדס מדגישים שהמשאית תוכל לנוע באופן אוטונומי בכל מהירות מותרת – מעמידה ועד ל-80 קמ"ש ושמערכות תקשורת שכאלה יתבססו על תקשורת WLAN מסוג 5G בתדר 5.9 ג'יגה-הרץ.

    ומה לגבי הנהג? להבדיל מהמכונית האוטונומית של גוגל בה אין נהג ואף אין הגה או דוושות, במשאית של מרצדס יש הכל. במרצדס מבהירים שנהג ימצא במשאית ובלחיצת כפתור יוכל לבחור בין מצב אוטונומי ובין נהיגה עצמית. כשיבחר בנהיגה אוטונומית יוכל הנהג לעסוק במשימות אחרות, נניח עבודות משרד ולוגיסטיקה, בעוד המשאית משייטת בדרכים בבטחה ובאופן עצמאי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בעוד עשור: משאית אוטונומית למרצדס

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.