• Ad
  • חברה אמריקנית שמחזיקה במלאי חלפים ואמצעי ייצור מקוריים תייצר כ-300 יחידות "חדשות" של המכונית המפורסמת. אם רק תמצא מנוע מתאים ולקוחות שישלמו 100 אלף דולר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צילומים: נעם וינד

    אם מרטי ודוק, גיבורי הסרט "בחזרה לעתיד", ינתחו בשנה הבאה בארצות הברית – הם עשויים להיות מופתעים לגלות שמכונית ה'דלוריאן' שאיתה הם נודדים בזמן עדיין מיוצרת.

     

    Delorean by Noam Wind019

     

    Delorean by Noam Wind026אלא שלנוכח העובדה שייצורה הסדרתי של 'דלוריאן' פסק כבר לפני יותר מ-30 שנים, הרבה לפני שהסרט הראשון בסדרת "בחזרה לעתיד" נשלח אל המסכים, בשנת 1985 – כנראה ששימוש במושג "עדיין מיוצרת" איננו נכון ודורש הסבר מדויק.

    העובדה היא ש'דלוריאן', שכמעט הפכה למכונית הלאומית האירית לולא התרסק המיזם הזה בנסיבות קונספיקטיביות, על גבול הפליליות – הצליחה הרבה יותר ככוכבת קולנוע מאשר כמכונית אמיתית, ובזכות הסרט היא נחשבת עד היום למכונית קאלט מבוקשת מאד בקרב אספנים, לאו דווקא חובבי רכב מובהקים.

    הביקוש הביא להקמת סדנת DMC בטקסס, וזו רכשה כבר לפני שנים רבות את מלאי החלקים ואמצעי הייצור מן המפעל המקורי.

    לאורך השנים מספקת סדנה זאת שירות וחלפים עבור בעלי דלוריאן, ולפני מספר שנים אף ייצרה עשרות בודדות של מכוניות – פעולה שנעצרה בעקבות תביעה שהגישה כנגדם אלמנתו של ג'ון דלוריאן (שנפטר בשנת 2005), למניעת השימוש שלהם בשם המותג.

    עוד ב-TheCar:
    יצאנו לחפש את העתיד: ביקור בלעדי בסדנת דלוריאן בטקסס
    בחזרה לעבר: העתיד עוד ממש לא כאן
    צפו: דלוריאן חשמלית אוטונומית
    Delorean by Noam Wind016בימים אלה הכריזה סדנת DMC כי החל משנת 2017 יוכלו המעריצים והאספנים לרכוש מכוניות חדשות, פחות או יותר, של דלוריאן. מכוניות אלה יורכבו מאותם קיטים שעדין קיימים במחסני הסדנה, ולפי הערכות אפשר יהיה לייצר מהם כ-300 מכוניות "חדשות".

    מחיר המכוניות לא צפוי להיות זול כלל וכלל: נכון להיום עומד מחיר השוק של דלוריאן משופצת על כ-50 אלף דולר, אבל מחירה של דלוריאן חדשה "מהניילונים" צפוי להיות גבוה מ-100 אלף דולר. בכל זאת לא יהיה זה מוגזם להעריך שיימצאו לפחות 300 לקוחות למכונית החדשה, ולו בזכות ערכה העתידי כמכונית אספנות נחשקת.

    כאמור, מבחינה טכנית יכלה סדנת DMC לבנות ולמכור מכוניות דלוריאן כבר לפני שנים, היות שהקיטים נמצאו ברשותה מזה זמן.
    בעיית זכויות היוצרים נפתרה בסופו של דבר במו"מ עם האלמנה, כך שהמחסום העיקרי שנותר נבע מתקנות הבטיחות האמריקניות אשר מחייבות הן את יצרניות הרכב הגדולות וגם את הסדנאות הקטנות שמבקשות לייצר סדרות קטנות של מכוניות.

    מכוניות שתוכננו לפני כמעט 40 שנים לא יכולות לעמוד בתקני הבטיחות המודרניים, אבל גם בעיה זאת נפתרה לאור תיקון H.R 2675 בתקנות האמריקניות, אשר נכנס לתוקף בחודש דצמבר האחרון.
    תיקון זה מעניק הקלות ופטורים לסדנאות שמייצרות סדרות קטנות של מכוניות ורפליקות של דגמים שגילם מעל 25 שנה.

    Delorean by Noam Wind013

    ההקלות מאפשרות לעמוד בתקני זיהום האוויר הרלוונטיים לעת ייצור המכוניות במקור, אולם אפשר לעמוד בהן גם על ידי התקנת מנועים מודרניים או אפילו להתקין יחידות כוח מתכנון עצמי – בתנאי שהם עומדים בתקני זיהום האוויר המחמירים של מדינת קליפורניה.

    כרגע מחפשים אנשי סדנת DMC מנוע מודרני במקומו של מנוע ה-V6 מתוצרת רנו אשר הניע את דלוריאן המקורית, ובמקביל הולכות ונשלמות ההכנות לייצור, שכוללות גם השלמת מלאי חלפים.

    אם הכל יתבצע כמתוכנן הרי שכבר בשנה הבאה תשוב אל כבישי ארה"ב המכונית מפלדת האל-חלד עם דלתות כנפי השחף כאילו שלא חלפו כמעט 35 שנים.

    Delorean by Noam Wind023

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בחזרה להווה: דלוריאן שבה אל קו הייצור

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.