• Ad
  • אלפא-רומיאו תשיק את טונאלה
    ה"מטהמורפוזה" של אלפא-רומיאו מתחילה בעוד כשבועיים, אחרי עיכובים רבים, עם השקת הקרוסאובר השני שלה. אנשי אלפא-רומיאו מבטיחים עיצוב וחוויית נהיגה "כמו שרק אלפא-רומיאו יודעת לתת"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    "אלפיסטים", בשנים האחרונות, נדרשו להרבה מאד סבלנות ואמונה לנוכח אינספור הבטחות שלא התממשו לדגמים חדשים אשר אמורים היו לסמל את תחיית המותג האיטלקי הנחשק. 'ג'וליה', שהושקה בשנת 2015, והקרוסאובר 'סטלביו' שמבוסס עליה והושק כשנה לאחר מכן – הם סימני החיים האחרונים שהגיעו ממילאנו – וגם זה לאחר שנים ארוכות של עיכובים והבטחות שווא.

     

    אלפא-רומיאו תשיק את טונאלה

     

    סרג'יו מרקיונה, זכר צדיק לברכה, אשר עזב אותנו במפתיע בשנת 2018 לעולם שכולו טוב, ניסה אמנם לשקם את אלפא-רומיאו ובאחרית ימיו אף הציג תוכנית מאד מפורטת אשר רוממה את הרוח. אלא שלנוכח מצבה הכלכלי העגום של פיאט-קרייזלר גם הוא נאלץ לאחוז בקרן השפע של 'ג'יפ', וכך להחזיק איכשהו בחיים את האימפריה השוקעת.

    בתחילת השנה שעברה הוקמה בשעה טובה 'סטלנטיס' – האיחוד בין פיאט-קרייזלר לפיג'ו-סיטרואן, והעומד בראשה – קרלוס טווראס – הבטיח לתת סיכוי הוגן לשיקום של כל אחד ואחד מ-15 המותגים שחוסים תחת כנפיה. מבין אלה – המותגים החשובים ביותר, אלה שיש להם סיכוי סביר לחולל רווחים נחוצים לתאגיד הצרפתי-איטלקי-אמריקני – הם מי שיכולים להיתפש כמותגי יוקרה ובראשם אלפא-רומיאו, DS, ובע"ה אולי גם לנצ'יה.
    ב-8 בפברואר הקרוב, בשעה 16:00 שעון ישראל, תערוך אלפא-רומיאו בעיר וארזה שבאיטליה את אירוע "שינוי הצורה" שלה – "La Metamorfosi", או "המטהמורפוזה", אשר ישודר לכל העולם בשידור אינטרנטי חי. באירוע יוצג לראשונה באופן פומבי 'טונאלה' – הקרוסאובר הקטן יותר והפחות יקר מ'סטלביו', אשר צפוי להתגלגל אל אולמות התצוגה באירופה לקראת חודש יוני השנה.

    טונאלה אמור להיות מיוצר במספרים גדולים יחסית כדי להתחיל לבנות נפח מכירות לאלפא-רומיאו, ומקורות בחברה – אשר התראיינו בתקופה האחרונה למספר כלי תקשורת – מבטיחים שהכלי החדש לא רק מעוצב כפי שאלפא-רומיאו אמורה להיות מעוצבת, אלא – הרבה יותר חשוב – גם יציע מאפייני התנהגות דינמיים שהולמים את ערכי המותג. אלפא הציגה את דגם התצוגה שנשא את השם הזה כבר בתערוכת ז'נבה 2019, כשנה לפני שנפלה עלינו הקורונה, והבטיחה להשיק דגם מייצור סדרתי בסוף 2020. אלא שכמו עם ג'וליה וסטלביו, מקורות מתוך פיאט-קרייזלר מדווחים שההשקה של 'טונאלה' התעכבה, וזה לא קרה בגלל איחוד סטלנטיס אלא בגלל בעיות טכנולוגיות במערכת ההנעה ההיברידית-נטענת החדשה שתניע את הכלי החדש. כמובן שגם מגפת קורונה ומשבר השבבים "לא עזרו" כדי לקדם עניינים ואף תרמו את חלקם לעיכוב.

    מכל מקום, צילומי ריגול של הדגם החדש, וגם דברים שאמרו אנשי אלפא-רומיאו בראיונות שונים, מבטיחים לנו שגרסת הייצור הסופית תהיה דומה למדי לדגם התצוגה המרשים של אלפא. מערכת ההנעה של גרסת הדגל, שהיא כנראה החידוש החשוב ביותר בדגם הזה מעבר לעצם ההשקה של "רגל" נוספת לאלפא, פותחה במקור כדי לשמש דגמים שונים של המותג ג'יפ, אבל חשובה מאד עבור אלפא-רומיאו שנאבקת לעמוד בתקנות זיהום האוויר באירופה. אגב, זה לא הקשר היחיד עם המותג האמריקני המצליח: 'טונאלה' מבוסס במידה רבה מאד על הפלטפורמה והמכלולים העיקריים של ג'יפ קומפאס, אם כי הוא מעט יותר גדול.

     

    לקריאה נוספת:

    פיג'ו תציל את אלפא-רומיאו

    שלום לג'ולייטה: העתיד העגום של אלפא-רומיאו

    שוב חוזר הניגון: עיכובים בהשקת הדגמים הבאים של אלפא רומיאו

     

    בראיה ישראלית יש לעיכוב בהשקת 'טונאלה' משמעות מסחרית מבאסת: עד שהוא יגיע ארצה תימחק ממערכת המיסוי שלנו ההטבה המופרכת שמוענקת לכלי רכב היברידים-נטענים, וזה אומר שיחול עליו (כמו גם על כל מתחריו) מיסוי מלא. מערכת ההנעה ההיברידית-נטענת של ג'יפ כוללת סוללת ליתיום-יון עם תכולת אנרגיה של כ-11.4 קילוואט-שעה, וזה אמור לספק טווח נסיעה חשמלי של בין 45 ל-60 קילומטרים לאחר טעינה מלאה. המערכת ההיברידית תניע ככל הנראה את הגלגלים האחוריים וכך תספק אפשרות הנעה לכל ארבעת הגלגלים, לכל הפחות במצב "כח" או "ספורט".

    אכזבה נוספת עלולה להתקבל בישראל עם ההכרזה על גרסאות ההנעה השונות של 'טונאלה': ככל הידוע, הגרסה האירופאית תיאלץ להתמודד עם דרישות זיהום אוויר קפדניות יותר ולכן תפיק רק 190 כוחות סוס. זאת לעומת 240 סוסים שתספק הגרסה שתשווק בארצות הברית. זה – אגב – עשוי לפתוח הזדמנויות מעניינות לייבוא ישיר, מקביל וזעיר מארה"ב לישראל.

     

    אלפא-רומיאו תשיק את טונאלה

     

    גרסאות ההנעה הבסיסיות של טונאלה יתחילו ככל הנראה עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.3 ליטר שיספק 128 כוחות סוס, והוא יחובר לתיבת הילוכים רובוטית עם מצמד כפול כסטנדרט. מעל גרסה זאת תוצע גם גרסת "היברידי מתון" שתשלב בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר למערכת חשמלית שתאסוף שיירי אנרגיה, וההערכה היא שזאת תספק כ-200 כוחות סוס. באיטליה מדווחים שיש מצב שתוצע גם גרסת טורבו-דיזל, אבל רגע לפני שאלפא-רומיאו מתחשמלת זה נשמע קצת מופרך.

    ההערכה היא שממדי הכלי החדש יהיו 453 ס"מ לאורך, 183.5 ס"מ לרוחב, ו-160.5 ס"מ לגובה, וכל זה על בסיס גלגלים באורך של 264 ס"מ. זה מציב את טונאלה פחות או יותר במרכז הזירה בין הקרוסאוברים הקומפקטיים, איפה שהוא ליד מרצדס GLA.

    אחד התחומים שבהם קבוצת סטלנטיס בכלל, והצד של פיאט-קרייזלר בפרט, מפגרים אחרי ההתפתחויות האחרונות בעולם הוא בתחום מערכת המולטימדיה והתקשורת, ויש תקווה שהמהדורה החדשה בסדרת Uconnect תצמצם את הפערים ותציע אפשרויות מתקדמות יותר לבידור ומידע. צפוי גם שהמכונית החדשה תקבל את המערך המלא של מערכות סיוע לנהג.

    כמובן שהשאלה החשובה והמסקרנת ביותר אודות האלפא-רומיאו החדשה נוגעת לסעיף התמחור, ודאי אם מדובר בדגם "לחם וחמאה" עבור מותג שהפסיק לייצר את המכונית הקומפקטית שלו ונותר לעת עתה עם שני דגמים בלבד. ההערכות בארה"ב מדברות על גרסת כניסה שתעלה 35,000 דולר, כלומר בערך 20-25% פחות ממחיר הכניסה של סטלביו, וכ-25% יותר מגרסת הבסיס של ג'יפ קומפאס. כמובן שתמחור ישראלי של הקרוסאובר הקומפקטי החדש של אלפא-רומיאו יותאם לתחרות בשוק הישראלי ויתבסס על מספר היחידות שהיצרנית והיבואנית רוצות למכור אצלנו ועל ההערכה שלהן לגבי הערך הנתפש של אלפא-רומיאו בישראל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אלפיסטים, תתעוררו! אלפא-רומיאו תשיק את טונאלה בעוד שבועיים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.