• Ad
  • החזון שלנו: טיפול יעיל בתקלות סדרתיות בכלי רכב

    אוטלוקס לא תפעיל ניידות תיקון והחלפת צמיגים בדרכים

    בניגוד לנאמר בתגובת משרד התחבורה מודיעה אחת מיבואניות הצמיגים הגדולות בישראל שהבקשה שלה להפעלת ניידות התייחסה אך ורק לשטחים תפעוליים סגורים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    "לחברת אוטלוקס אין כוונה להפעיל ניידות שרות אשר ייתנו שרותי תיקון והחלפת צמיגים בצידי דרכים – אלא רק בחניונים מסודרים כמו חניוני לילה של משאיות או בחניונים של חברות ליסינג וציי רכב" – כך אומר ל-TheCar ג'ו מוטלואגולו, הבעלים של החברה.

     

    Flat tire - sanja gjenero c

     

    מוטלואגולו מגיב בכך לידיעה שהופיעה אצלנו, ובמיוחד לתגובת משרד התחבורה שבה נכתב ש:"חברת "אוטולוקס" פנתה למשרדנו בהצעה לסיוע בקידום נושא ניידות שירות לטיפול בצמיגים".

    הידיעה עצמה עסקה בכך שבמשרד התחבורה שוקלים להעניק מתן רישיונות להפעלת ניידות לתיקון ולהחלפת צמיגים בצידי כבישים ציבוריים, וזאת בניגוד לדעתם של מומחי תחבורה שונים ובהם גם פקידי משרד התחבורה עצמו, אשר טוענים שמדובר בגרימת סיכון בטיחותי למשתמשי הדרך וכן לפגיעה אפשרית בתחרות.

    בדיון שנערך לאחרונה בוועדת הכלכלה של הכנסת הופיע בין השאר ח"כ לשעבר אברהם פורז, אשר כיהן בעבר כיו"ר ועדת הכלכלה וכשר הפנים, והפעם כנציג של חברת אוטולוקס.

    פורז ביקש לאשר לחברה, אשר מפעילה רשת צמיגיות ונחשבת לאחת מיבואניות הצמיגים הגדולות בארץ – להפעיל ניידות שירות לצמיגים. אלא שאלה, כך טוען מוטלואגולו, אמורות להעניק את שירותיהן רק בשטחים סגורים כמו חניונים ושטחים תפעוליים, ולא בצידי כבישים.

    בראיון ל-TheCar אמר מוטלואגולו כך: "קשה לי להבין את ההתנגדות שעוררה ההצעה שלי. ניידות שרות כאלה פועלות באירופה ובארה"ב ומשפרות את הבטיחות היות שהן בודקות את כלי הרכב בחניונים ומבצעות תיקונים במקום, מבלי שרכב עם צמיג לקוי יצטרך לעלות על הכביש כדי להגיע ל"פאנצ'ר מאכער".

    כיום ישנה הגדרה לא מתאימה לניידת שרות כזו: "מוסך נייד", ולמוסך נייד מותר, לפי התקנות, לתת רק שרותי חרום. יש מי ש"התלבשו" על ההגדרה המיושנת הזאת ונאבקים נגד היוזמה, למרות שמדובר בהפעלת ניידות כאלה רק על ידי מי שהוא בעל רישיון להפעלת מוסך נייח לצמיגים, ועל אף שניידת כזאת מצויידת בציוד מלא וזהה לזה של מוסך צמיגים נייח".

    עוד אומר מוטלואגולו שלדעתו כל בעל צמיגיה צריך לתמוך ביוזמה זאת ואף להפעיל בעצמו ניידת שרות כדי להגדיל את היקף העבודה שלו: "אין חשש שניידות כאלה יתנו שרות לצידי הדרך, היות שלא משתלם להוציא ניידת לתיקון תקר בודד. לכן יש להגביל את הפעולה של ניידות כאלה לחניונים שבהם אין חשש בטיחותי לבצע את העבודה. משרד התחבורה צריך לצאת מהמקובעות שלו ולאמץ את מה שנהוג בעולם הגדול", אומר הבעלים של אוטולוקס.

    מנגד היועצת המשפטית של משרד התחבורה חוה ראובני אמרה שמתן היתר לניידות שרות כאלה עלול ליצור "מסלול שמזמין מוסכים פיראטיים שיתחילו תיקונים בחצרות בתים".

    סמנכ"ל משרד התחבורה אבנר פלור אמר בדיונים שמשרד התחבורה בדק את ההצעה להפעיל ניידות שרות לצמיגים אבל פסל אותה, היות שהניידות שהוצגו בפניו לא היו זהות בציודן לציוד שקיים במוסך נייח. עם זאת, פלור אמר שהמשרד יבדוק מחדש את עמדתו לגבי התאמת ניידות השרות לדרישות ממוסך צמיגים נייח.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.