• Ad
  • אגף התנועה מקים יחידת רחפנים לאכיפת מהירות

    משטרת ישראל רכשה 12 רחפנים מצוידים במצלמות וידאו ברזולוציה גבוהה שמשולבות במד מהירות לייזר. פיילוט ראשון יבוצע מעל כביש 1 בחוה"מ פסח
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אייקון וויזאגף התנועה במשטרת ישראל מקים בימים אלה יחידת מפעילי רחפנים למטרת אכיפה של עבירות מהירות, ועבירות תנועה אחרות.

    היחידה, בראשות פקד איתן עייט, נקראת מתר"א, והיא גייסה 16 מפעילי רחפנים יוצאי טייסות מל"טים של חיל האוויר. אלה צפויים לקבל במהלך השבוע הבא 12 רחפנים ראשונים שנרכשו בארה"ב.

    כל רחפן מצויד במצלמת וידאו באיכות גבוהה ובמכשיר לייזר למדידת מהירות, והוא משדר נתונים באופן רציף ובזמן אמת אל יחידת שליטה קרקעית שבה מתועד המידע.

    מחיר כל רחפן הוא כ-110,000 ש"ח, וסך עלות רכישת הציוד, כולל היחידה הקרקעית, נאמדת בכ-21 מיליון ש"ח, להם יש להוסיף את עלות הכשרת הצוותים.

    אגף התנועה מתכנן לבצע פיילוט ראשון של אכיפת מהירות במהלך חוה"מ פסח, וזאת למרות שעד כה לא נקבע תקן לציוד המדידה ולרמת הדיוק שלו.
    הרחפנים עצמם פותחו על-ידי חברת BimBa אשר מתמחה בייצור ציוד מעקב והינה ספק מורשה של ה-NSA – אחד מגופי הביון המסווגים של המימשל האמריקני, אולם ככל הידוע ישראל היא המדינה הראשונה שבה ייעשה שימוש בציוד הזה לצורך אכיפת עבירות תנועה.

    הייעוד המקורי של הרחפנים שנרכשו הוא טיסה מעל מוקדי הפגנות ואירועים מרובי קהל, ושימוש במערכת מתוחכמת לזיהוי פנים כדי לאתר חשודים ו/או כדי לאסוף מידע אודות משתתפים בהפגנות.
    מנכ"ל משרד התחבורה הורה למנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים לתקצב את פעילות היחידה, וזאת לאחר פרסום דו"ח מבקר המדינה בנושא מחדל מצלמות המהירות מסוג 'גאטסו', אשר מופעלות כיום ברחבי הארץ על-ידי אגף התנועה.
    משרד התחבורה כבר הציב שלטי התראה ראשונים לצידי כבישים באזורים שבהם תבוצע אכיפה אווירית.

     

    רחפן על כביש ישראלי 1

     

    משך זמן הטיסה האפקטיבי של כל רחפן משטרתי הוא כחצי שעה, ולכן יושקעו עוד כשניים וחצי מיליון שקלים בהקמת מגדלי טעינה שאליהם יוכלו הרחפנים להתחבר עצמאית לצורך הטענת הסוללות שלהם.

    פקד עייט מסר ל-TheCar שאגף התנועה במשטרת ישראל יפעיל גם ערוץ שידור וידאו פתוח שבו ישודרו צילומי וידאו בזמן אמת של עומסי תנועה בכבישים, ואלה ייקלטו גם באפליקציה ייעודית בטלפונים חכמים.

    בעתות חרום ולצרכים מבצעיים אפשר יהיה להפנות את הרחפנים גם למשימות שיטור אחרות, ובהן איתור תנועת שב"חים, מרדפים אחרי חשודים בארועי פשיעה חמורה וארועי פח"ע, וליווי שיירות אח"מים.

    גם אפליקציית הניווט 'וויז' נערכה לקראת תחילת הפעלת הרחפנים ועם המעבר לממשק המשתמש החדש של האפליקציה הוסיפו אנשיה אייקון חדש לדיווח על פעילות רחפנים אווירית.

    עם זאת, לא כולם מקדמים בברכה את הפרויקט החדש. עו"ד שרון אברהם-ויס, מנכ"לית האגודה לזכויות האזרח טוענת שהמדינה לא קיימה את חובת ההתייעצות לפני שהחליטה – באופן מפתיע – על הקמת היחידה והפעלת הפרויקט, והאגודה מבקשת לבחון לעומק את מידת הפגיעה של רחפנים כאלה בפרטיות. "בהתאם לממצאי הבדיקה", מסרה אברהם-ויס ל-TheCar, "נשקול לעתור בעתירה מנהלית לעצירת הפרויקט".

    נשמח לדעת מה אתם חושבים על פרויקט הרחפנים של משטרת ישראל, כתבו לנו בעמוד הפייסבוק של TheCar.

     

    רחפן מהירות שלט התראה

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.