• Ad
  • הדגם הראשון של אאודי על בסיס פלטפורמה מודולרית חשמלית טהורה שמיועדת למכוניות יוקרה יציע לפחות שלוש תצורות מרכב, אפשרות לטעינה מהירה שתוסיף טווח נסיעה של 300 קילומטרים תוך 10 דקות, וטווח נסיעה כולל של "יותר מ-700 קילומטרים".
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אאודי ניצלה את תערוכת המכוניות הבינלאומית של שנחאי – אחת מתערוכות הרכב היחידות שמתקיימות בעולם בימים טרופים אלה – כדי להציג את הקונספט המלוטש והמרשים ביותר של רכב חשמלי שנראה בעת האחרונה: A6 e-tron.

     

     

    מעבר לעיצוב המרשים, אשר בסבירות רבה מאד יישמר גם במכונית הייצור הסדרתי, החדשות החשובות יותר של הקונספט הזה הן חשיפה ראשונה של הפלטפורמה החשמלית הטהורה השנייה של קבוצת פולקסווגן – PPE. פלטפורמה זאת פותחה בהובלת אאודי, בשיתוף פעולה עם פורשה, והונדסה מדף נייר חלק כדי לשמש בסיס למכונית היוקרה הבינוניות והגדולות של קבוצת פולקסווגן. החדשות מתערוכת שנחאי, כפי שאנשי אאודי מגלים לנו כעת – הן שאנשי אאודי יבנו על גבי הפלטפורמה הזאת גם מכוניות בגודל קומפקטי, כמו A4.

    קונספט אאודי A6 e-tron משמר לא רק את שם הדגם A6 אלא גם את המקום שלו תחת השמש: אנשי אאודי מדגישים את העובדה שממדיו – אורך של 456 סנטימטר, רוחב של 196 סנטימטר וגובה של 144 סנטימטרים – דומים לאלה של A6 הנוכחית, אשר בנויה על בסיס פלטפורמת MLB evo של אאודי ואלה יישמרו כנראה גם לדגם הייצור הסדרתי. אגב, ממש באותו אופן שבו מתקיימת כיום חלוקה בין שתי הפלטפורמות המודולריות הקונבנציונליות של קבוצת פולקסווגן – MQB ו-MLB – כך תתקיים בעידן הרכב החשמלי חלוקה דומה בין פלטפורמת MEB שתהווה בסיס לרוב המכוניות של פולקסווגן, סקודה, סיאט וחטיבת המסחריות – וגם לדגמים הקטנים של אאודי, לבין פלטפורמת PPE שתשמש את דגמי היוקרה של אאודי, פורשה, ומן הסתם גם של בנטלי.

     

     

    אך לפני כשבוע, כאשר אאודי חשפה את Q4 e-tron, שמחנו לגלות שדגם הייצור הסדרתי שימר את רוב מאפייני העיצוב של דגם התצוגה שקדם לו, ואנשי אאודי מבטיחים לפעול בדרך דומה גם עם A6 e-tron: לדבריהם, כ-95% מן העיצוב שנחשף עם A6 e-tron יישמר גם במכונית הסדרתית שצפויה להתגלגל אל אולמות התצוגה בשנת 2023.

    במקביל ל-A6 e-tron סדאן, 'ספורטבק' וסטיישן, אאודי תשיק גם גרסת קרוסאובר מוגבהת של אותה מכונית, ואילו פורשה תשתמש בפלטפורמה הזאת כבסיס ל'מקאן' החשמלי שלה. עוד קודם לכן, כבר בסוף השנה הנוכחית, יגיעו אל אולמות התצוגה של אאודי ושל פורשה אאודי e-tron GT ופורשה 'טאיקן', אשר מבוססים על פלטפורמת J1 החשמלית שמיועדת למכוניות ספורט.

     

     

    ברצפתה של A6 e-tron מותקנת סוללה עם תכולת אנרגיה של 100 קילואט שעה שאמורה לספק מספיק "מיץ" לטווח נסיעה של "יותר מ-700 קילומטרים" בין טעינות, ולאפשר טעינה מהירה בהספק של עד 270 קילוואט. כמו כל הדגמים שיתבססו על פלטפורמת PPE גם A6 e-tron עושה שימוש במערכת חשמל במתח של 800 וולט, וטעינה מהירה במשך 10 דקות תוסיף טווח נסיעה של כ-300 קילומטרים. טעינה מהירה מ-5% עד ל-80% מתכולת הסוללה תבוצע בתוך 25 דקות. דגם התצוגה מתגלגל על גלגלים בקוטר 22 אינטש ותלאות הכביש משוככות באמצעות מערכת מתלים אדפטיביים.

    קונספט A6 e-tron מייצג את גרסת ה'קוואטרו' של המכונית העתידית עם מנוע חשמלי אחד שמותקן על הסרן האחורי – כמו בכל הגרסאות של הדגם, ומנוע חשמל נוסף שמניע את הגלגלים הקדמיים. שני המנועים מספקים יחד 470 כוחות סוס וכ-82 קג"מ של מומנט, ולמרות שאנשי אאודי לא מספקים נתון מדויק הם מבטיחים תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך "הרבה פחות" מ-4 שניות.

    אם נתונים אלה לא מספקים אתכם תוכלו לבחור בגרסת ה-RS של אותה מכונית, שתספק 636 כוחות סוס ותהיה "מאד מרגשת" – כך הם מבטיחים.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.