• Ad
  • קיה לא מפסיקה לחשוף את הדור הרביעי של ספינת הדגל שלה, והיום התגלו טפח מתא הנוסעים ומסביבת הנהג שלו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רוב יצרניות הרכב שייצרו בעבר מיניוואנים משפחתיים – קטנים, בינוניים וגדולים, המירו אותם בקרוסאוברים אופנתיים דמויי ג'יפ, והותירו את השוק הזה עם מעט מאד תחרות. המשמעות היא שמשפחות ברוכות ילדים, או מי שמבקש לנסוע עם יותר מארבעה נוסעים ברכבו, נאלצים להקריב את המרחב הפנימי על מזבח האופנה.

     

     

    קיה היא אחת היצרניות הבודדות, נוסף לקרייזלר שהמציאה את הסגמנט וטויוטה והונדה שמוכרות יפה בארצות הברית, שמתעקשת לשמר את היתרונות הגדולים של מרחב פנים קופסתי עבור יושבי המושבים האחוריים. 'קרניבל', שחוגג כעת 22 שנות ייצור, הוא אחד מכלי הרכב הוותיקים ביותר במגוון הדגמים של קיה, והדור הראשון שלו הושק הרבה לפני שיונדאי השתלטה עליה.

    דור רביעי של קרניבל אמור היה להיות מושק היום (ב') בסיאול באירוע "אנבוקסינג" דיגיטלי, אבל על מה שקיבלנו עד כה זאת רק "פעימה שלישית" שכוללת מספר תמונות פנים אחרי שתי פעימות קודמות של הודעות רשמיות במהלך החודש האחרון. בשתי ההודעות הקודמות פורסמו תמונות רשמיות של העיצוב החיצוני ופרטים אודות הרכב עצמו.

    היום נחשפו, כאמור, תמונות של סביבת הנהג ושל תא הנוסעים, וככל שאפשר להתרשם שמו אנשי החברה דגש על עיצוב מודרני ועל חומרי פלסטיקה איכותיים. סביבת הנהג נראית הי-טקית, עם לוח מכשירים רחב מאד שיוצר תחושה מעניינת של 'קוקפיט' ומפריד את הנהג מן היושבים לצידו. לוח המחוונים מאופיין בחלוקה לשני אזורים עם מסכי מגע נפרדים, כל אחד מהם בגודל 12.3 אינטש ושניהם חוסים תחת פיסת זכוכית אחת. במסך אחד שולטת מערכת הניווט והמולטימדיה ובשני מתעדכנים נתונים ומופעלות פונקציות שקשורים לתפעול הרכב ולנהיגה.

     

     

    קרניבל החדש יוצע בעולם במספר תצורות מרכב וסידורי ישיבה, והגרסה העמוסה ביותר שלו, שלא תוצע במערב, מושיבה 11 נוסעים (כולל הנהג) בארבע שורות. גרסאות שישווקו בארצות הברית ובישראל יוצעו עם שלוש שורות מושבים ועד 8 נוסעים. בשורה השנייה של תצורת ה-7 מושבים מותקנים "מושבי מחלקת עסקים" נפרדים ומרווחים אשר מאפשרים ליושבים עליהם להסיט את המסעד לאחור ולנום בנעימים. כדי לשפר את מצב הנוסעים בתוך המיניוואן החדש הוא הוארך ב-4 ס"מ ל-515.5 ס"מ, הורחב בסנטימטר ל-199.5 ס"מ נדיבים במיוחד, ובסיס הגלגלים שלו הוארך ב-3 ס"מ ל-309 סנטימטרים. לדברי הקוריאנים, הכלי הזה מציע את מרחב המטען הגדול ביותר בקטגוריה שלו.
    לשימוש הנוסעים בשורה השנייה הותקנו מקומות לאחסון ולטעינה של מכשירים אלקטרוניים, בין השאר עם מטעני USB אחוריים, מגש לאחסון טאבלטים, רשתות אחסון ומגירת אחסון גדולה מתחת למושב.

    העיצוב החיצוני מתאפיין במשיכת הקורה הקדמית (קורת A) לאחור – מה שמארוך את החרטום והופך את העיצוב ליותר מודרני ופחות קופסתי, עם צללית ארוכה ומעט יותר ספורטיבית (ככל שקופסא יכולה להיות ספורטיבית). החרטום אופייני לדור הנוכחי של דגמי קיה, והפנסים הקדמיים נראים אגרסיביים יותר מבעבר ומשלימים את פרצוף הנמר האופייני. גם פיסול הגוף מודרני ונעים יותר, עם ניפוחים של קשתות הגלגלים וקווים חדים לאורך הגוף. הקורה הראשונה והשנייה מושחרות, ואילו הקורה האחורית, השלישית, מעוצבת בסגנון שמוכר לנו מן הסורנטו.

     

    בדור הרביעי החזירה קיה את מנוע הטורבו-דיזל שלא הוצע עם הדור הקודם, והפעם זאת יחידת כח בנפח 2.2 ליטר חדשה אשר מניעה גם את סורנטו ומספקת קצת יותר מ-200 כוחות סוס, ולצידה מוצע מנוע בנזין אטמוספירי בתצורת V6 ובנפח 3.5 ליטר שמספק כמעט 300 כוחות סוס. שני אלה מחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית עם 8 יחסי העברה, לעומת תיבות רובוטיות שמאפיינות כיום את רוב דגמי החברה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שובו של נושא האנשים: קיה חשפה קרניבל חדש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.