• Ad
  • רנו מחייה, סוף סוף, את המותג 'אלפין' שנרכש על-ידה לפני 43 שנים אבל נעלם מן הזירה לפני שני עשורים. פורשה 718 קאיימן ואלפא 4C – מאחוריכן!
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתערוכת ז'נבה הקרובה, 21 שנים לאחר ששם המותג הצרפתי 'אלפין' ירד מן הזירה האוטומוטיבית כיצרנית של מכוניות – הוא ישוב לחיים בחסות יצרנית המכוניות, ושותפתו לעת זקנה, רנו.

     

    אלפין ויזן 2016 - 004

     

    בהשקה שנערכה במונטה קרלו ביום ראשון בערב הציגה רנו את אלפין 'ויז'ן', והכריזה שבכוונתה להפוך את המותג המפואר לשעבר למותג הספורטיבי שלה.

    עוד הכריזה שבכוונתה למצב את אלפין מול לא פחות מאשר יצרניות ספורטיביות כמו לוטוס, אלפא רומיאו ופורשה, תוך ניצול הידע והניסיון שצברה במרוצי פורמולה 1 ומרוצי סיבולת.

    תזכורת היסטורית: אלפין, שנוסדה בשנת 1955 בידי ג'אן רדלה (Jean Rédélé), ייצרה בתחילת דרכה מכוניות ספורט קטנות בעלות מנוע והנעה אחורית על בסיס מכוניות של רנו (ולאחר מכן גם סימקה) שכיכבו במירוצי ראלי בשנות ה-50 וה-60.

    בשנות ה-70 שיתפה אלפין פעולה עם רנו במרוצי הסיבולת ב'לה-מאן', ובשנת 1973 נרכשה על-ידה ולימים נטמעה בתוכה והייתה אחראית ליצירת גרסאות ספורטיביות לדגמים שונים (רנו 5 טורבו אלפין, למשל). שירת הברבור של אלפין הייתה A710 אשר יוצרה עד לשנת 1995, ומאז היא נמחקה מדפי ההיסטוריה כשהפכה, מאוחר יותר, לחטיבת 'רנו ספורט'.

    דיבורים אודות החייאת המותג אלפין החלו לפני עשור, אבל רק בשנת 2013 נעשה ניסיון מעשי ראשון להתקדם בכך, עם גרסת מרוץ למכונית התצוגה 'רנו דזיר', שנבנתה – לא פחות – על בסיס ניסאן GTR.

    לפני כשנה חגגו אנשי רנו את יובל 60 לאלפין והציגו את Celebration – מכונית קונספט שעוצבה בהשראת אלפין A110 משנת 1969 – אשר היה בשעתו הדגם המצליח והמפורסם ביותר של אלפין.

    בינתיים מריצה רנו את אלפין בסדרת מרוצי הסיבולת האירופית, שם כבר זכתה בשתי אליפויות מקומיות, והיא הכריזה על כוונתה לחזור לסדרת מרוצי הסיבולת בקטגוריית LMP2.

    פורשה 718 קאימן ואלפא 4C – בפנים שלכן!

    דגם התצוגה 'ויז'ן', שהוצג בהשקה ויוצג בפני קהל בז'נבה, הוא פיתוח של Celebration שמייצג מכונית דו-מושבית ספורטיבית כמעט מוכנה לייצור.

     

    אלפין ויזן 2016 - 005

     

    ברנו מתכוונים להיאחז בהיסטוריה ולייצר את המכונית במפעל ההיסטורי של אלפין בעיר דייפ (Dieppe) – שם שכנה עד לא מכבר חטיבת רנו ספורט, הם יציגו את המכונית המוגמרת עוד השנה, ויתחילו למכור אותה באירופה בתחילת השנה הבאה.

     

    אלפין ויזן 2016 - 002

     

    ויז'ן עוצבה, כאמור, בסגנון של A110 עם צללית מעוגלת ועם צמד פנסי ערפל בחזית, כמו גם עם מבנה מעוגל של השמשה האחורית, שמתחתיה ממוקמים כונסי אוויר למנוע.
    המכונית המוגמרת לא תהיה, כמובן, בעלת מנוע אחורי כמו A110, אלא תונע באמצעות מנוע אחורי-מרכזי כמו בפורשה 718 קאימן ובוקסטר, לוטוס אליז ואלפא 4C.

     

    אלפין ויזן 2016 - 003

     

    אנשי רנו ממעטים בינתיים למסור פרטים טכניים אולם כן אומרים שהמנוע יהיה טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי מוגדש אשר מפותח בחטיבת רנו ספורט, והיעד הוא להגיע לביצועי תאוצה של 4.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.

    הנחה הגיונית היא שמדובר במנוע שמבוסס על מנוע ה-1.6 ליטר של רנו קליאו RS אשר יהיה כנראה בעל נפח גדול יותר ויספק הרבה יותר מאשר 200 כ"ס הנוכחיים, סביר גם שהוא יחובר לתיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול ושישה יחסי העברה.

    ברנו מתחייבים למשקל קל, ההערכות מדברות על כ-1,000 קילוגרם, אם כי עדיין לא פורסם אם הם ישתמשו לצורך זה בחומרים מורכבים כמו סיבי פחם ומתכות אקזוטיות.

    כך או אחרת, היות שלא בכל יום שב אלינו מותג נחשק מן העבר, ולנוכח ההתחממות בעולם המכוניות הספורטיביות היקרות למחצה – ברור ששווה להישאר בהאזנה לתוצאה הסופית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רנו מחזירה את אלפין לחיים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.