• Ad
  • קיה השיקה ג'יפון ראשון שתוכנן מראש, כמו טויוטה פריוס, ככלי רכב היברידי על גבי פלטפורמה ייעודית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בסוף השבוע, בתערוכת המכוניות של שיקאגו, חשפה קיה את 'נירו' – קרוס-אובר בגודל שבין ספורטאז' לסורנטו, אשר יוצע אך ורק ככלי רכב היברידי.

     

    2017 Niro

     

    בשונה מדגם תצוגה שנשא את אותו שם, שאותו הציגה קיה לפני כשנתיים וחצי כקדימון למיני-קרוס-אובר שיתחרה בעתיד (תחת שם אחר) בניסאן ג'וק ודומיו – נירו הסדרתי הוא כלי הרכב הראשון בעולם שמבוסס על פלטפורמה היברידית ייעודית ועוצב כקרוס-אובר אופנתי.

    נירו מצטרף לשלושה דגמים חשמליים או היברידיים אחרים של קיה (בהם אופטימה היברידית וסול חשמלית), אולם זהו הדגם הראשון של קיה שמבוסס על הפלטפורמה המודולרית החדשה של יונדאי-קיה שפותחה מראש כפלטפורמה היברידית (ועליה הציגה יונדאי לאחרונה את 'איוניק').

     

    2017 Niro

    תחת תת-המותג EcoDynamics מתכוונת קיה להציע מגוון של אחד עשר דגמים היברידיים שונים עד לסוף העשור הנוכחי.

    קיה עדיין לא חשפה רשמית את כל המפרט הטכני של נירו, אבל כן מסרה מספר פרטים רשמיים, למשל שאורך בסיס הגלגלים שלו הוא 270 ס"מ, וגם מבלי לומר זאת במפורש – הנתונים הטכניים מעידים שהמערכת ההיברידית שלו זהה לזו שמניעה את יונדאי איוניק, והיא מספקת הספק משולב של 146 כ"ס.

    מנוע בנזין אטמוספירי מסדרת 'קאפה', שמבוסס על "מחזור אטקינסון", עם הזרקת דלק ישירה, מכיל מספר מערכות מתקדמות לשיפור יעילותו – בהן מערכת לחימום מהיר של הממיר הקטליטי כדי להביא אותו במהירות ליעילות מרבית, ומערכת למיחזור גזי הפליטה כדי לצמצם את זיהום האוויר.

     

     

    המנוע מחובר מצד אחד לסוללת ליתיום-יון מתקדמת שמותקנת מתחת למושבים האחוריים (ובין השאר גם מייתרת את הצורך במצבר במתח 12 וולט, לטובת חיסכון במשקל), ומצד שני אל הדור השני של תיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול, ואל שני מנועים חשמליים – וכל זה מניע את הגלגלים הקדמיים בלבד. בעתיד צפויה קיה להציג גם גרסה כפולת הנעה של 'נירו'.

    עיצוב אמריקני-קוריאני

    נירו עוצב במקביל על-ידי סדנאות העיצוב של קיה ב'אירווין' קליפורניה, וב'נאמיאנג' קוריאה, והוא מיוצר בקוריאה – משם ייוצא לכל רחבי העולם ויגיע לאירופה לקראת סוף השנה הנוכחית.

    הטבות המס שניתנות בישראל לכלי רכב היברידיים יקלו אמנם על הייבוא שלו אלינו, אולם אפשר לשער שהזמינות של 'נירו' בישראל תלויה בראש ובראשונה בהחלטות שיווקיות של היצרנית הקוריאנית, ובתרומה האפשרית שלו (גם תדמיתית) לשווקים אחרים של קיה בעולם.

     

    2017 Niro

     

    לטובת חיסכון במשקל נבנית המכונית עם מכסה מנוע, דלת תא מטען ואלמנטים שונים של מערכת המתלים שעשויים מאלומיניום.
    נירו יוצע עם חבילה גדושה של טכנולוגיות סיוע לנהג, ובכלל זה זיהוי והתרעה מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום, התרעת סטייה מנתיב הנסיעה ותיקון אקטיבי, התרעת התנגשות ובלימת חרום אוטונומית, שפע כריות-אוויר ועוד.

    בהודעתם לעיתונות מתגאים אנשי קיה בעבודה רבה שהושקעה בשיכוך כל סוגי הרעשים והרעידות, כמו גם בתכנון אירודינמי לטובת חסכון בדלק, והם גם מבטיחים שהושקעה עבודה רבה בעידון השילוב בין המנועים השונים ובעידון התגובה של מערכת הבלמים הרגנרטיבית.

     

    2017 Niro

     

    כחלק מן התצוגה הטכנולוגית, ואולי גם כדי לחסוך עוד כמה גרמים מן המשקל הכולל, בנויה דוושת בלם החניה מחומרים מורכבים – פלסטיק מחוזק בסיבים.
    סוללת הליתיום-יון ממוקמת, כאמור, מתחת למושבים האחוריים כדי למקסם את נפח תא המטען ולהשיג שפת הטענה נמוכה ושטוחה.

    כאמור, 'נירו' ישווק באירופה עוד השנה, אולם הגעתו לישראל תלויה במוטיבציה של היצרנית ושל היבואנית, ובהיקף הביקושים לכלי הזה – בעיקר בארה"ב ובמערב אירופה.

     

    2017 Niro

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קיה מציגה את 'נירו': קרוס-אובר היברידי ראשון

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.