Ad

פיאט יורדת מהכביש

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פיאט תציג בז'נבה גירסה עוד יותר קרבית לפנדה 4X4 שלה, וגם לדודג' ג'רני

פנדה 'קרוס', גרסת "שטח" קשוחה למראה של פיאט פנדה, איננה מכונית תצוגה אלא מכונית סדרתית שפיאט באמת מתכוונת למכור באירופה החל בסתיו הבא.
גרסת 'קרוס' מבוססת על פנדה 4X4 ומצטרפת גם לגרסת ה'Trekking' של פנדה, אך היא נבדלת מהן בכך שהיא קרבית יותר.
אנשי פיאט מדווחים על מרווח גחון של 16 ס"מ לגרסת הטורבו דיזל של המכונית (מנוע מולטיג'ט 1.3 ליטר, 80 כ"ס) ו-15 ס"מ לגרסת הבנזין (מנוע 'טווין-אייר' 900 סמ"ק, 90 כ"ס ועם הילוך ראשון קצר במיוחד) , ועל זוית גישה של 24 מעלות וזוית נטישה של 33 מעלות.
צמיגים גדולים (185/65-15) ומרווח הגחון המשופר אמורים לסייע לפנדה לעשות משהו, לא בדיוק ברור מה, בשטח, תוך שהיא נעזרת בהנעה כפולה נשלטת אלקטרונית עם דיפרנציאל ננעל חשמלית.
העובדה שפיאט באמת מחפשת משהו בשטח לא יכולה להיות יותר ברורה, היות שבז'נבה לא יסתפקו האיטלקים בפנדה הזאת, ולצידה יציגו גם גרסת שטח, כפולת הנעה, ל'פרימונט', שהוא בעצם המיניוואן של קרייזלר שידוע יותר כ'דודג' ג'רני'.
גם כאן קיבל הכלי הנעה כפולה ואת כל האלקטרוניקה שדרושה לנהל את כח המנוע בין ארבעת הגלגלים.
לא מיותר להזכיר שלקוחות שוויצריים בפרט, ומרכז-צפון אירופאים בכלל, נתקלים פה ושם בשלג ולכן רוכשים כלי רכב כפולי הנעה. פנדה ראשונה בעלת הנעה כפולה הושקה בשנת 1983 והפכה ללהיט מכירות בצפון איטליה, שם מפזזות אלפים מסוגה עד היום.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad