Ad

פולקסווגן החלה לייצר את הקרוסאובר החשמלי הראשון שלה – ID.4

הייצור של ID.4 במפעל של פולקסווגן בזוויקאו, גרמניה, החל בסוף השבוע לקראת ההשקה הרשמית שלו שצפויה בסוף ספטמבר
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

לקראת סוף השבוע החלה פולקסווגן לייצר את הקרוסאובר החשמלי הראשון שלה, ID.4, במפעל שלה בעיר זוויקאו, במדינת סכסוניה שבגרמניה, לצד הרכב החשמלי הטהור הראשון בתולדותיה – ID.3.

 

 

השקתו הרשמית של ID.4, ותחילת המכירה שלו באירופה, צפויים כבר בסוף ספטמבר הקרוב, ובשלב זה סביר שפולקסווגן תשווק בעיקר או רק באירופה כל מכונית חשמלית שהיא יכולה לייצר, וזאת כדי לעמוד בדרישות זיהום האוויר של האיחוד האירופאי.
פולקסווגן השקיעה כ-1.2 מיליארד אירו בהסבת המפעל בזוויקאו למפעל שייצר רק כלי רכב חשמליים והיא מתכוונת לייצר שם 300 אלף כלי רכב חשמליים בשנה וטוענת שזה "מפעל המכוניות החשמליות הגדול והיעיל ביותר באירופה". בהמשך מתכוונת פולקסווגן להסב ארבעה מפעלים נוספים שלה בגרמניה לייצור רכב חשמלי, ואלה המפעלים באמדן, האנובר, זופנהאוזן ודרזדן.

ID.4 החדש מצטרף, כאמור, למכונית ההאצ'בק החשמלית ID.3 וגם אל אחיהם לבית סקודה, הקרוסאובר אניאק אי וי (Enyaq iV), שיחשף ב -1 בספטמבר ומיוצר במפעל הביתי שלה במלאדה בולסלב. קבוצת פולקסווגן מקימה ומסבה במקביל לאותו צורך גם מפעלים נוספים בבלגיה, בסין (שם כבר החל טרום ייצור במפעל בעיר אנטינג והחלו עבודות הסבה במפעל בפושאן), וגם במפעל שלה בצ'טנוגה, טנסי,  שבארה"ב – שם צפויה תחילת הייצור בשנת 2022.

במפעלים אלה ונוספים תייצר פולקסווגן, עוד לפני שנת 2025, כ-20 דגמים חדשים של כלי רכב חשמליים, שכולם יתבססו בשנים הקרובות על הפלטפורמה החשמלית המודולרית שלה, MEB, ולצורך זה תשקיע הקבוצה עד לסוף 2024 אחד עשר מיליארד אירו (מתוך השקעה כוללת של כ-33 מיליארד אירו בפיתוח תחבורה חשמלית). בשנת 2025 צפוי קצב הייצור של קבוצת פולקסווגן להגיע לכ-1.5 מיליון כלי רכב חשמליים בשנה.

לקריאה נוספת: פולקסווגן נכנסה רשמית לעידן החשמל עם ID 3 החדשה

"עם ID.4 פולקסווגן מוסיפה רכב חשמלי טהור לפלח השוק של קרוסאוברים, שהיא הקטגוריה שמפגינה את הצמיחה הגבוהה ביותר בעולם", אמר ראלף ברנדסטטר, מנכ"ל חטיבת פולקסווגן, וזה הרכב החשמלי השני שמבוסס על פלטפורמת MEB המודולרית שלנו. בעתיד, המכונית תיבנה ותימכר באירופה, בסין, ובהמשך גם בארצות הברית".

ID.4 יושק בשלב ראשון בגרסתו הבסיסית בלבד, עם הנעה אחורית, ומעט לאחר מכן תתווסף אליו גם הגרסה היקרה יותר, עם שני מנועים והנעה חשמלית לכל הגלגלים. שתי הגרסאות תוצענה עם שלוש אפשרויות לסוללות ליתיום-יון: 45 קילוואט שעה, 58 קוט"ש ו-77 קוט"ש. עם הסוללה הגדולה והיקרה ביותר יגיע טווח הנסיעה של ID.4 לטווח נסיעה מרבי של כ-500 קילומטרים בין טעינות.

אנשי פולקסווגן אומרים שטווח הנסיעה מסתייע במקדם גרר של 0.28Cd, ומה שחשוב יותר – בטכנולוגיית סוללה מתקדמת. עידוד המכירות של הרכב הזה, לעומת זאת, נסמך בין השאר על שיטת ה"טיזינג" שמקובלת יותר מידי על-ידי יצרניות הרכב. במקום להראות לנו סוף סוף את המכונית עצמה – כל מה שיש לפולקסווגן להציע לנו זאת תמונת טיזר מוסווית, וחבל שכך. מידע נוסף שפולקסווגן שומרת לכל הפחות עד למועד ההשקה הוא המידות המדויקות של הרכב, אבל מנתונים שהודלפו אנחנו למדים שהוא יהיה דומה מאד, חיצונית, ל-RAV4 של טויוטה עם אורך כולל של 459 סנטימטרים ורוחב כולל של כ-185 סנטימטרים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות