• Ad
  • סקודה תחשוף את אניאק החשמלי ב-1 בספטמבר

    כלי הרכב החשמלי הטהור הראשון של סקודה הוא קרוסאובר אופנתי עם טווח נסיעה מירבי של 500 קילומטרים בין טעינות. אחת מגרסאותיו, עם 300 כוחות סוס, תהיה החזקה ביותר במגוון דגמי החברה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סקודה ממשיכה לעשות לנו חיים קשים עם תרגום שמות דגם חדשים שלה לעברית, ובין קארוק הקומפקטי לקודיאק המשפחתי היא מתכוונת למקם בעוד שבועיים את אניאק אי וי (Enyaq iV) החשמלי – הראשון בין דגמי משפחת MEB שיישא את הסמל של סקודה ואת הסמל של תת-המותג החשמלי iV.

     

     

    אניאק הוא אחד מאחיו של פולקסווגן ID3 והוא מקדים את התאומה שלו מן המותג פולקסווגן – ID4 שהיא גרסת הקרוסאובר של אותו רכב. כרגיל בימינו, סקודה כבר שיגרה לחלל טיזר ראשון – איורים של פנים הרכב, וכעת, שבועיים לפני מועד ההשקה, שחררה איורי חוץ ופרטים נוספים.

    אגב, מאליו ברורים שני דברים: ראשית, כמקובל בימינו עם כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית, גם בקרב כלי רכב חשמליים יהיו גרסאות הקרוסאובר של פולקסווגן וסקודה יותר מבוקשות מגרסאות ההאצ'בק. שנית, כמקובל בסקודה – כל הגרסאות שלה לאותם דגמים יעלו קצת פחות ויציעו יותר ממקבילותיהן הפולקסווגניות בכל הקשור לשימושיות ומרחב פנימי. מבחינת התחרות בשוק, אניאק יתחרה בבית ב-ID4 (וגם בסיאט ואאודי, כשיוצגו גרסאותיהן) ומחוץ לבית מונחות על הכוונת שלו קיה אי-נירו ופיז'ו e-2008, כמו גם מספר מתחרות סיניות שנמצאות או צפויות בשוק.

    אין טעם להשוות בין האיורים לבין דגמי תצוגה קודמים של סקודה, כמו Vision iV שהוצג בשנה שעברה, עדיף פשוט להתאפק שבועיים כדי לראות אם סקודה בחרה בקו של פולקסווגן, ויצרה זהות מותגית נפרדת ושונה לדגמים החשמליים שלה, או שבחרה דווקא לשלב בהם אלמנטים מוכרים של המותג. מה שבטוח זה שכמו שפולקסווגן ID3 נמתחת לממדים של גולף אבל מציעה מרחב פנימי קרוב יותר לזה של פאסאט, כך גם אניאק קרוב בממדיו לקארוק, אך יציע מרחב פנים של קודיאק בזכות הפלטפורמה החשמלית הייעודית.

    הממדים של אניאק אינם בגדר סוד היות שסקודה כבר חשפה אותם בעבר, ומדובר באורך של 465 סנטימטרים, רוחב של כמעט 188 סנטימטרים וגובה של כמעט 162 סנטימטרים. אורך בסיס הגלגלים 276.5 סנטימטרים, ותא המטען – גדול ומרווח – מכיל 585 ליטרים.
    כפי שכבר פורסם בעבר, ושימח אותנו כבר אז, לאניאק תהיה הנעה אחורית טבעית בגרסאות הבסיס, וגרסאותיו היקרות יותר יונעו בכל ארבע הפינות. בראש הפירמידה יוצב דגם ה-RS, שיהיה הדגם החזק ביותר מכל דגמי סקודה באשר הם, עם שני מנועים שיספקו יחד 300 כוחות סוס ויזניקו אותו מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.2 שניות. בתצורה הזאת, אמנם עם הסוללה הגדולה מבין מבחר הסוללות שאיתן יוצע אניאק – טווח הנסיעה המירבי יהיה 460 קילומטרים בין טעינות.

     

     

    מגוון שילובי ההנעה של אניאק עולל חמש גרסאות כוח שונות ושלושה גדלי סוללה. הסוללה הקטנה ביותר, לגרסה הכי פחות יקרה, מכילה 55 קילוואט שעה של אנרגיה חשמלית, האמצעית מכילה 62 קילוואט שעה, ומערך הסוללות הגדול ביותר מכיל 82 קילוואט שעה של חשמל. טווחי הנסיעה, בהתאם לשילובים השונים, נעים בין מינימום 340 קילומטרים עם סוללת ה-55 ועד מקסימום 500 קילומטרים בין טעינות עם סוללת ה-82. כל הסוללות עמידות בפני תלאות הטעינה המהירה, ועם מטען כזה אפשר למלא סוללה מ-10% ל-80% תוך 40 דקות.

    סקודה תייצר את אניאק קרוב לבית, במלאדה בולסלב שבצ'כיה, ולמרות שההזמנות ייאספו כבר אחרי ההשקה ב-1 בספטמבר – הייצור עצמו צפוי להתחיל רק בסוף השנה. לקוחות ראשונים באירופה ייפגשו עם אניאק בתחילת השנה הבאה, ובישראל אחרי שסקודה תתגבר על הדרישה האירופאית לכלים חשמליים. יש לקוות שממשלת ישראל תציג מתווה בטוח יותר לעידוד השימוש בכלי רכב חשמליים, כדי לעורר אמון בפלח השוק ולעודד הקמת תשתיות טעינה בפרישה גדולה יותר.

    במהלך השנתיים הקרובות מתכוונת סקודה לחשוף עשרה דגמים חשמליים טהורים שיישאו כולם את סמל תת-המותג החשמלי שלה: iV. אגב, 1,895 האניאק הראשונים שיירדו מקו ההרכבה יקבלו סימון מיוחד של "מייסד מהדורה" על הפגוש הקדמי שלהם, וזאת כדי לציין 125 שנים להיווסדה של סקודה. כלים אלה ייזכו כנראה לאבזור מיוחד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.