• Ad
  • בצל האפשרות שתערוכת ז'נבה תיכנס לבידוד בגלל היסטריית הקורונה, פולקסווגן חשפה את גרסאות הספורט של גולף דור 8 החדשה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לקראת תערוכת פרנקפורט, לפני חודשים אחדים, חשפה פולקסווגן את הדור השמיני של גולף. כדי ליצור מתח ועניין, ולהשאיר משהו לתערוכת ז'נבה, שמרה פולקסווגן את גרסת GTI קרוב לחזה ולא חשפה אותה באותו מעמד. כעת, לקראת תערוכת ז'נבה שאמורה הייתה להיפתח בשבוע הבא (אבל אולי לא תתקיים בגלל משבר הקורונה), חשפו הגרמנים את משפחת GTI בשלמותה.

    אין צורך להזכיר לגולשי אתר זה ש-GTI ייסדה לפני יותר מארבעה עשורים את קטגוריית "הקומפקטיות הספורטיביות", ומאז ועד היום היא שומרת באדיקות על מנטליות ה"זאב בעור כבש" – ודאי מבחינת העיצוב החיצוני שלה. השינויים הקומסטיים החיצוניים, יחסית לגולף דור 8 "רגילה", מינורים ומדודים, אבל די בהם כדי להבהיר שמדובר ביצירה שונה. כך, למשל, כונס אוויר גדול בפגוש הקדמי קיבל מבנה חלת דבש, ואילו פנסי הערפל משובצים מאחורי חלק מהמשושים שמרכיבים אותו. יש חצאיות צד מעודנות, צמד מפלטים מאחור, ספויילר אחורי צנוע שממשיך את קו הגג, וכמובן פס אדום לרוחב החזית, מעל תאורת LED עם שילוש האותיות GTI.

    עוד ב-TheCar
    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים
    מבחן על המסלול: גולף GTI במסלול מוטור סיטי
    מבחן השוואתי: סיאט לאון קופרה מול פיג'ו 308GTI מול יונדאי i30N


    גם בתוך תא הנוסעים תמצאו רק "נגיעות" ספורטיביות, עם גרפיקה ייעודית של לוח המחוונים וסידור שעונים ספורטיבי עם רקע אדום. יש כמובן גלגל הגה ספורטיבי עם שלוש צלעות, דוושות אלומיניום, ומושבים ספורטיביים חדשים עם משענת ראש אחודה אשר מרופדים בבד המשבצות המסורתי. עיצובו של זה נראה הפעם מעודן ונראה פחות "סבאי".

    מה שבאמת מסקרן ב-GTI החדשה הוא מה שנמצא תחת מכסה המנוע שלה. תקנות זיהום האוויר המחמירות והולכות יצרו חשש, חרדה ומתח בקרב חובבי הרכב, אשר דואגים שמא דגמים ספורטיביים ייעלמו או יחושמלו. הבשורה הטובה היא שגולף GTI החדשה תמשיך להיות מוצעת עם מנוע בנזין, וזה יהיה טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר שמספק 245 כ"ס ו-37.7 קג"מ. נתונים אלה דומים לנתוני המנוע של גולף GTI פרמורמנס המחולפת. זה אמנם פחות ממה שיש לקופרה לאון החזקה להציע, אבל פולקסווגן צפויה ליישר קו ולהציג בעתיד גרסת R מחוזקת, עם יותר מ-300 כ"ס והנעה כפולה.


    בשורה מפתיעה באמת עבור חובבי הרכב הטהרנים היא שגם בעידן של תיבות כפולות מצמדים מהירות ומרובות הילוכים – יהיה אפשר לקנות גולף GTI עם תיבת הילוכים ידנית (כמובן, לצד תיבה כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה). סביר להניח שמעט מידי אנשים יבחרו באופציה הידנית ובכל זאת זה משהו להתנחם בו. נתוני הביצועים הרשמיים לא פורסמו אבל צפויים להיות דומים לאלה של GTI היוצאת, קרי, כ-6.5 שניות בזינוק ל-100 ומהירות מרבית באזור ה-250 קמ"ש.

     



    לצד גולף GTI עם מנוע בנזין תוצע גולף GTE עם יחידת הנעה היברידית נטענת, וזאת – למעשה – גרסה מחוזקת של גרסת ה"פלאג אין" הרגילה של גולף. כאן היא מקבלת הספק משולב של 245 במקום 204 כוחות סוס, עם טווח נסיעה חשמלי-טהור של עד 60 קילומטרים. לבד מכך זאת מכונית זהה ל-GTI בכל הקשור לכיול הספורטיבי של השלדה והמתלים, וגם בעיצוב (למעט תגי GTI ועיטורים כחולים במקום אדומים). כמיטב המסורת, ובשונה מן המגמה האירופאית – גולף דור 8 תוצע גם עם גרסת GTD שמונעת באמצעות מנוע טורבו דיזל שמספק  200 כ"ס ו-40.8 קג"מ. למנוע זה יש שני ממירים קטליטיים כדי להתאים אותו לעולם עם תקנות זיהום מחמירות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסווגן גולף דור 8: נחשפה משפחת הדגמים הספורטיביים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.